Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΔΙΑΦΟΡΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΔΙΑΦΟΡΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 28 Ιουνίου 2007

Έριξαν... πόρτα στην ΠΟΕΣΥ μέσα στη Βουλή!

Για χειραγώ-γηση της ενημέ-ρωσης μέσα στο ναό της δημο-κρατίας, το ελληνικό κοινοβούλιο, κατηγορεί ο πρόεδρος της Π.Ο.Ε.ΣΥ. τη βουλευτίνα της Ν.Δ. Ζέττα Μακρή, καταγγέλλοντας τον αποκλεισμό της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών από τη συζήτηση στη Βουλή για το κρίσιμο νομοσχέδιο για τα Μ.Μ.Ε.

Με επιστολή που απέστειλε προς την πρόεδρο της Βουλής, Άννα Ψαρούδα - Μπενάκη, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας (και α΄ αντιπρόεδρος της Ε.Σ.Η.Ε.Α.), Δημήτρης Τσαλαπάτης, καταγγέλλει ότι για πολλοστή φορά η Ζέττα Μακρή, πρόεδρος της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, "επιχειρεί να αγνοήσει το σύνολο του δημοσιογραφικού κόσμου της χώρας".

Σύμφωνα με τον κ. Τσαλαπάτη, η κ. Μακρή δεν επέτρεψε την παρέμβαση των εκπροσώπων της Π.Ο.Ε.ΣΥ. στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τη "Συγκέντρωση και αδειοδότηση επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης". Δεν έδωσε το δικαίωμα, δηλαδή, να εκφράσουν την άποψή τους και να διατυπώσουν τις θέσεις τους οι άνθρωποι για τους οποίους συντάχθηκε ο νόμος!

Ο πρόεδρος της Π.Ο.Ε.ΣΥ. ζητεί την παρέμβαση προσωπικά της προέδρου της Βουλής, "διότι δεν θέλουμε να εκλάβουμε ότι η συγκεκριμένη κοινοβουλευτικός και ενδεχομένως κάποια πλειοψηφούσα άποψη ή αντίληψη στη συγκεκριμένη επιτροπή επιφυλάσσει εσκεμμένα αυτή την απαράδεκτη συμπεριφορά στο δημοσιογραφικό κλάδο, αποκλείοντας προκλητικά την έκφραση των απόψεών μας. Είναι απαράδεκτο να επιχειρείται χειραγώγηση της ενημέρωσης και με τον τρόπο αυτό".

Σύμφωνα με όσα καταγγέλλει η Π.Ο.Ε.ΣΥ., δεν είναι η πρώτη φορά που αποκλείεται το ανώτατο δημοσιογραφικό όργανο της χώρας από τη Βουλή, γεγονός που προκαλεί πολλά ερωτηματικά για το κατά πόσο εφαρμόζονται στην πράξη οι δημοκρατικοί θεσμοί, τους οποίους, μάλιστα, υποτίθεται ότι περιφρουρεί και διαφυλάσσει το κοινοβούλιο.

Το επίμαχο νομοσχέδιο, πάντως, ψηφίστηκε επί της αρχής από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, παρά το γεγονός ότι το καταψήφισαν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Τρίτη 19 Ιουνίου 2007

ΜΜΕ με.... αναπηρία

Τον αποκλεισμό των ατόμων με προβλήματα αναπηρίας από την πρόσβαση στην πληροφορία, κατέδειξε το 2ο Διεθνές Συνέδριο "Άτομα με αναπηρία και Μ.Μ.Ε.", οι εργασίες του οποίου ολοκληρώθηκαν το βράδυ της Δευτέρας.
Μεταξύ άλλων, οι ομιλητές αναφέρθηκαν στην αντιμετώπιση των θεμάτων αναπηρίας από τα ραδιοτηλεοπτικά και έντυπα Μέσα και από τα πανεπιστημιακά τμήματα μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Στο συνέδριο συμμετείχαν οι καθηγητές του Παντείου Πανεπιστημίου Δ. Ποταμιάνος, Μπ. Τσακαρέστου και Αθ. Χατζούλη, αλλά και η καθηγήτρια του Α.Π.Θ. Α. Παναγιωταρέα. Μεταξύ των προτάσεων που κατατέθηκαν (ελπίζουμε να μη μείνουν για μια ακόμη φορά στα χαρτιά...) είναι η δημιουργία Παρατηρητηρίου για το πώς καλύπτονται τα θέματα αναπηρίας από τα Μ.Μ.Ε. και η παραγωγή εκπαιδευτικού και τεχνικού υλικού για τους φοιτητές με αναπηρία. "Η ζωή και η επιστήμη έχουν ανάγκη από την διαφορετικότητα", ανέφερε χαρακτηριστικά ο δρ. Ποταμιάνος.
΄
Αναγκαία χαρακτή-ρισε την ευαισθη-τοποίηση των πολιτών μέσα από τα ψυχαγω-γικά προγράμ-ματα της δημόσιας και ιδιωτικής τηλεόρα-σης, η Α. Παναγιωταρέα, καθώς -όπως τόνισε- "ακόμη και στις λίγες εκπομπές για το θέμα, η τηλεθέαση είναι εξαιρετικά χαμηλή, γεγονός που δείχνει πως η κοινωνία μάλλον αποστρέφεται την πραγματικότητα" (Αλήθεια, πόσες φορές έχει ασχοληθεί η ίδια με το θέμα στην εκπομπή της στην κρατική τηλεόραση; "Ουδείς αναμάρτητος", κυρία Παναγιωταρέα...).

Να ανοίξουν οι πόρτες της δημοσιογραφίας στα άτομα με αναπηρία ζήτησε η Α. Χατζούλη, ενώ η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας των φοιτητών του Παντείου Πανεπιστημίου, παρουσίασε τα αποτελέσματα έρευνας για το πώς οι φοιτητές αντιλαμβάνονται τη σχέση των ατόμων με αναπηρία με τα Μ.Μ.Ε. Οι ερωτώμενοι εξέφρασαν την πεποίθηση ότι "ο άνθρωπος με αναπηρία θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως υποκείμενο δικαιωμάτων και όχι ως αντικείμενο φιλανθρωπίας".

Με το θέμα των ατόμων με αναπηρία (συγκεκριμένα των κωφαλάλων) ασχολήθηκε την Κυριακή στην εκπομπή της στην Ε.Ρ.Τ. και η Ρίκα Βαγιάννη, θίγοντας το ζήτημα της συνεχιζόμενης παρανομίας των τηλεοπτικών σταθμών, τα οποία δεν τηρούν τη νομοθεσία σχετικά με τη μετάδοση των δελτίων ειδήσεων και άλλων εκπομπών στη νοηματική γλώσσα.

Κυριακή 10 Ιουνίου 2007

Συνεδριακός mediοτουρισμός

Το καλοκαι-ράκι ήρθε, ο υδράρ-γυρος ανεβαίνει μέρα με τη μέρα όλο και πιο ψηλά και τα ρεπορτάζ "ψυγείου" (που... βαφτίζονται "έρευνες"!) δίνουν και παίρνουν στα ελληνικά μίντια.
Την ίδια ακριβώς στιγμή, οι "ψαγμένοι" (αλλά και οι... "διακοπάκηδες"!) δημοσιογράφοι δίνουν το καθιερωμένο ραντεβού τους στη Σαμοθράκη, για το ετήσιο θερινό δημοσιογραφικό συνέδριο, ενώ λίγο πιο δυτικά, στη Θεσσαλονίκη, θα πραγματοποιηθεί ένα ακόμη πολύ ενδιαφέρον συνέδριο με θέμα τις νέες μορφές τυπογραφίας.
΄
Το 15ο Δημοσιογραφικό Συνέδριο της Σαμοθράκης, στο οποίο θα συμμετάσχουν περισσότεροι από 400 δημοσιογράφοι, θα έχει φέτος πέντε θεματικές ενότητες. Οι εργασίες του θα ξεκινήσουν την Πέμπτη 21 Ιουνίου και θα λήξουν την Κυριακή 24 του μήνα.
Πάρτε μια γεύση από το τι θα συζητηθεί φέτος στη Σαμοθράκη - μεταξύ τυρού και αχλαδίου, βεβαίως-βεβαίως!

ενότητα: "Πετρελαιαγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη: οι διακρατικοί δρόμοι της ενέργειας και ο ρόλος των Μ.Μ.Ε."
ενότητα: "Αγωγές για τη φίμωση του τύπου"
ενότητα: "Free press"
ενότητα: "Ο Τύπος με τα δώρα: Μόδα που δεν περνάει ή ανάγκη;"
ενότητα: "Δημοσιογράφοι, πνευματικά δικαιώματα και freelance εργασία"

Μέσα στο... μενού συμπεριλαμβάνονται, όπως κάθε χρόνο, δεξιώσεις, εσπερίδες, ξεναγήσεις και μουσικές εκδηλώσεις! Διοργανωτές του συνεδρίου είναι η Νομαρχία Έβρου, ο Δήμος Σαμοθράκης και οι έξι δημοσιογραφικές ενώσεις της χώρας.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στα τηλέφωνα 25510 36823 και 22356.

Μεταφερόμαστε στην καλοκαιρινή συμπρωτεύουσα (η Χαλκιδική είναι πάντα κοντά για βουτιές, μετά τις εργασίες του συνεδρίου!), όπου την ίδια περίοδο (20-23 Ιουνίου) θα πραγματοποιηθεί το 3ο Παγκόσμιο Συνέδριο Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας, με θέμα "Από τη λέξη στην εικόνα".

Το συνέδριο έχει αποκτήσει διεθνές κύρος και η παρουσία όσων δραστηριοποιούνται στο χώρο της τυπογραφικής σχεδίασης και παραγωγής, της επικοινωνίας και των εκδόσεων θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ.

Μεταξύ των συνέδρων και των ομιλητών θα είναι Έλληνες και ξένοι επαγγελματίες του χώρου, ακαδημαϊκοί και φοιτητές. Παράλληλα, θα υπάρχουν εκδηλώσεις με συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης, ντιμπέιτ, εκθέσεις, διαγωνισμούς και προβολή των νέων τεχνολογικών επιτευγμάτων που αφορούν στην τυπογραφία και στην οπτική επικοινωνία.

Το συνέδριο θα στεγαστεί στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Για πληροφορίες μπορείτε να καλείτε τα τηλέφωνα 2310 891 743 και 891 741.
;
ΣΤΑΜΠΑ-ΣΧΟΛΙΟ: Συνεδρία και χαρά!

Τετάρτη 30 Μαΐου 2007

Η Άννα, η Γένοβα και... το τσιμπούκι

Συνέχεια στο "σί-ριαλ" της αψιμαχί-ας μεταξύ της Άννας Πανα-γιωταρέα και του συνδυασμού της Ε.Σ.Η.Ε.Α. "Φαϊνάνσιαλ Κράιμς - Πρωτοβουλία Γένοβα" δόθηκε σήμερα, δέκα ημέρες μετά την εκατέρωθεν ανταλλαγή σκληρών χαρακτηρισμών, μέσω ανακοινώσεων και δηλώσεων.
Σε επιστολή που μας έστειλε η γνωστή δημοσιογράφος και καθηγήτρια του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.), με τίτλο "To ηλεκτρονικο-δικείο της Γένοβα", εξαπολύει επίθεση εναντίον των μελών του συνδυασμού, που την είχαν κατηγορήσει για "αντιδημοκρατική συμπεριφορά" στο χώρο του πανεπιστημιακού ασύλου.

Η κ. Παναγιωταρέα τους κατηγορεί για παραβίαση των κανόνων δεοντολογίας και έλλειψη σεβασμού και, παράλληλα, τους προσάπτει την κατηγορία του "ηλεκτρονικοδικαστή" (δηλαδή του δικαστή μέσω... Διαδικτύου), απαντώντας στην... παραπλήσια κατηγορία του "τηλεδικαστή" που της είχαν προσάψει οι "Φαϊνάνσιαλ Κράιμς".
Στην επιστολή της η δημοσιογράφος καταγγέλλει, επίσης, ότι τα μέλη της παράταξης επιχειρούν να την εκφοβίσουν και να την εκβιάσουν, προκειμένου να σιωπήσει.

Θυμίζουμε ότι, πριν από δέκα ημέρες, ο συνδυασμός "Φαϊνάνσιαλ Κράιμς" είχε εκδώσει ανακοίνωση στην οποία κατήγγελλε ότι η Άννα Παναγιωταρέα κατέβασε πανό και έσκισε αφίσες φοιτητών και στη συνέχεια έδιωξε από το αμφιθέατρο φοιτήτρια του πανεπιστημίου, την ώρα της γενικής συνέλευσης. "Η συμπεριφορά της θύμιζε επικεφαλής διμοιρίας των ΜΑΤ", ανέφερε η ανακοίνωση, "υπενθυμίζοντας" στην κυρία Παναγιωταρέα ότι... "η δικτατορία έπεσε".

Η δημοσιογράφος είχε τότε απαντήσει με επιστολή, στην οποία διέψευδε τα όσα της καταλογίζονταν, κάτι που επαναλαμβάνει εκ νέου στη νέα της ανακοίνωση (το πλήρες κείμενο ακολουθεί). Υποστηρίζει, μάλιστα, ότι όχι μόνο δεν έσκισε αφίσες, αλλά αντίθετα ζήτησε να κολληθούν κι άλλες, προκειμένου να καλυφθεί μήνυμα με υβριστικό περιεχόμενο, που προέτρεπε σε... πεολειξία!

"Συνάδελφοι της πρωτοβουλίας της Γένοβας, μήπως έκανα λάθος να πιστεύω ότι είστε εκλεγμένοι εκπρόσωποι στην Ένωση μας για να μας υπερασπίζεστε και όχι για να μας καθυβρίζετε; Πώς άραγε εσείς με "δικάζετε" και με "καταδικάζετε" και δεν τηρείτε στοιχειωδώς τους κανόνες της δεοντολογίας μας; Τι διαφορά έχει το τηλε-δικείο από το δικό σας ηλεκτρονικο-δικείο;

Αλλά η αντίληψη είναι ακριβώς η ίδια. Εσείς χρησιμοποιήσατε ανοίκειους χαρακτηρισμούς εις βάρος μου διότι δήθεν κατέβασα μία αφίσα. Σας προτρέπω λοιπόν να με καταγγείλετε και πάλι γιατί ζήτησα από φοιτητές μου και κόλλησαν μία αφίσα πάνω από το σύνθημα: "ΕAΑΚίτες τραμπούκοι , μας παίρνετε τσιμπούκι", διότι δυστυχώς ΔΕΝ δύναμαι ακόμη να κάνω μάθημα μέσα σ έναν τέτοιο χώρο. Και γιατί απελπίζομαι που οδηγούν κάποιοι ιδιοτελώς τα παιδιά σε αυτό τον δρόμο του μίσους και της μισαλλοδοξίας, που μοιάζει αδιέξοδος.

Και εσείς αντί να δημοσιεύσετε την απάντησή μου, δείχνοντας ανθρώπινα σεβασμό σε ένα συνάδελφο που υπηρετεί επί 32 χρόνια τη δημοσιογραφία, με σχολιάζετε "ζυγίζοντας" με τα δικά σας σταθμά και μέτρα τη δική μου αξιοπιστία, βγάζοντάς την... λιγότερη από της φοιτήτριας -που δεν γνωρίζω, δεν είδα και δεν είναι στο εξάμηνο που εγώ διδάσκω- απειλώντας με, επιπλέον, με μελλοντικές δημοσιεύσεις...

Τι κρίμα να νομίζετε ότι εσείς είστε οι δίκαιοι, εσείς μόνον αγαπάτε τους νέους, εσείς θα κάνετε καλύτερο τον κόσμο μας, εσείς αγωνίζεστε... όταν δεν μπορείτε να σεβαστείτε τους άλλους. Κυρίως όμως με αυτούς τους οποίους διαφωνείτε και εσείς θεωρείτε ως αντιπάλους σας. Εγώ σέβομαι τις απόψεις σας αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα σκύψω το κεφάλι μου στον εκφοβισμό που ασκείτε, όπως και σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις έχω δημόσια δηλώσει. Υποστηρίζω, με όλες μου τις δυνάμεις, στα πλαίσια της Ένωσής μας το δικαίωμά σας να διαφωνείτε με όποιον θέλετε αλλά και το δικό μου δικαίωμα να υποστηρίζω ότι είμαι για σας ένας εύκολος, αν όχι και ευχάριστος, στόχος που εμμέσως με εκβιάζετε για να σιωπήσω...

Άννα Παναγιωταρέα

ΥΓ. Σημειώνω επίσης ότι ενώ την "καταγγελία σας" την εμφανίσατε ως... έκτακτο παράρτημα και την δημοσιεύσατε σε όλα τα sites ως σχόλιο, την δική μου απάντηση μου κάνατε τη... χάρη και την βάλατε στο τέλος ενός newsletter που μάλιστα κατ' αρχήν δεν ήταν καν... συνημμένη. Αυτό όσον αφορά στην δεοντολογία που τηρείτε".

Κυριακή 20 Μαΐου 2007

Η Άννα στη χώρα του Βύρωνα;

Αντιδη-μοκρατι-κή και αυταρχι-κή συμπε-ριφορά, μέσα στον κατ' εξοχήν χώρο διακίνη-σης ιδεών, το πανεπιστήμιο, καταλογίζει στη δημοσιογράφο της Ε.Ρ.Τ. και καθηγήτρια στο Α.Π.Θ., Άννα Παναγιωταρέα, ο συνδυασμός δημοσιογράφων "Φαϊνάνσιαλ Κράιμς".
Όπως υποστηρίζουν τα μέλη του συνδυασμού, η κ. Παναγιωταρέα κατέβασε πανό και έσκισε αφίσες φοιτητών, που είχαν αναρτηθεί στο χώρο του πανεπιστημίου. Στη συνέχεια, έδιωξε από το αμφιθέατρο φοιτήτρια του πανεπιστημίου, την ώρα που συνεδρίαζε η γενική συνέλευση των φοιτητών.

Ακολουθεί η ανακοίνωση των "Φαϊνάνσιαλ Κράιμς - Πρωτοβουλία Γένοβα δημοσιογράφων και εργαζομένων στα ΜΜΕ", που λάβαμε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:

"Σε απίστευτα αυταρχικές συμπεριφορές επιδόθηκε η γνωστή και ως καθηγήτρια του ΑΠΘ, Άννα Παναγιωταρέα, στο τμήμα δημοσιογραφίας, κάνοντας φαίνεται απόσβεση των απολαβών τις, απο διάφορα πόστα στα οποία την περιφέρουν (εσχάτως και απο αυτό του τηλεδικαστή κινητοποιήσεων).

Συγκεκριμένα, κατέβασε πανό των φοιτητών δημοσιογραφίας που ανήκουν στην Πρωτοβουλία Γένοβα και έγραφε “τα ΜΜΕ ανήκουν στο κίνημα και όχι στην Παναγιωταρέα και τον Πρετεντέρη”, έσκισε αφίσες της Πρωτοβουλίας Γένοβα, παρά τις διαμαρτυρίες φοιτητών από όλους τους πολιτικούς χώρους, που αγανάκτησαν με την συμπεριφορά η οποία θύμιζε επικεφαλής διμοιρίας των ΜΑΤ και έδιωξε από συνέλευση τμήματος φοιτήτρια δημοσιογραφίας που είχε δαρθεί ανηλεώς από τα ΜΑΤ στην διαδήλωση της 8 Μάρτη, μαζί με άλλους φοιτητές από την Θεσσαλονίκη.

Πληροφορούμε την κα Παναγιωταρέα, ότι τα ξερονήσια έχουν κλείσει, η δικτατορία έπεσε και η λογική του τραμπούκου χωροφύλακα δεν “ψαρώνει” τη νέα γενιά. Την παραδίδουμε στη χλεύη κάθε δημοκρατικά σκεπτόμενου πολίτη και δηλώνουμε ότι είναι μεγάλη μας τιμή να έχουμε αυριανούς συναδέλφους νεα παιδιά που ήδη έχουν μάθει να αγωνίζονται.

Πρωτοβουλία Γένοβα δημοσιογράφων και εργαζομένων στα ΜΜΕ".
;
Update 21/05/2007:
;
Η δημοσιογράφος Άννα Παναγιωταρέα απάντησε στην επιστολή-καταγγελία του συνδυασμού "Φαϊνάνσιαλ Κράιμς", διαψεύδοντας κατηγορηματικά τα όσα της καταλογίζονται και κατηγορώντας το συνδυασμό για παραπληροφόρηση. Δημοσιεύουμε αυτούσιο το κείμενο της επιστολής της:
;
"Προς: FINANCIAL CRIMES/ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΕΝΟΒΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ
Κύριοι συνάδελφοι,
Δεν κατέβασα καμία αφίσα! Η αφίσα, όπως διαπίστωσε η επρόσωπος της "ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΓΕΝΟΒΑ" βρίσκεται ανηρτημένη στο γραφείο μου σε περίοπτη θέση. Και φυσικά ΔΕΝ έσκισα καμία άλλη αφίσα -από τις δεκάδες που "κοσμούν" τους διαδρόμους και τους τοίχους των αιθουσών διδασκαλίας-, ώστε να διαμαρτυρηθεί ο οποιοσδήποτε.
Επίσης, δεν είμαι πρόεδρος στο Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ, ώστε να μπορώ να "διώχνω" ή να δέχομαι οποιονδήποτε φοιτητή στη Γ.Σ. του Τμήματος!
Και η παραπληροφόρηση έχει τα όρια της. Σας απαντώ γιατί είστε επώνυμοι, εκπροσωπώντας μια παράταξη της Ένωσης μας. Νομίζω, ότι για λόγους δεοντολογίας οφείλετε να κοινοποιήσετε την απάντηση μου, σε όσους στείλατε την καταγγελία σας. Επίσης νομίζω ότι πριν να προβείτε στην καταγγελία σας, οφείλατε να έχετε και τη δική μου άποψη.
Άννα Παναγιωταρέα"
'
Οι "Φαϊνάνσιαλ Κράιμς" απάντησαν εκ νέου στην κ. Παναγιωταρέα, ως εξής:
;
"Δύο παρατηρήσεις από Financial Crimes
1) εμπιστευόμαστε περισσότερο τους φοιτητές της Πρωτοβουλίας Γένοβα, αλλά και κάθε αγωνιζόμενο φοιτητή, από τους τηλεδικαστές.
2) από όσο γνωρίζουμε οι φοιτητές της Πρωτοβουλίας Γένοβα δεν αφισοκολούν τα γραφεία των καθηγητών τους και μάλλον δεν δώρισαν την αφίσα στην κ. Παναγιωταρέα, άρα από πού και από ποιόν και γιατί αφαιρέθηκε, είναι ένα ερώτημα. Και η φοιτήτρια δεν πέρασε απο το γραφείο για εθιμοτυπική επίσκεψη. Ας μην ανησυχεί η κ. Παναγιωταρέα, στο επόμενο newsletter, μαζί με άλλα ζητήματα των ΜΜΕ θα κοινοποιήσουμε την όχι και τόσο πειστική για εμάς απάντησή της, δίπλα-δίπλα από την επώνυμη καταγγελία της φοιτήτριας".