Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 17 Ιουλίου 2007

Σφοδρή επίθεση Τσαλαπάτη σε Τρίμη

Δριμεία επίθεση εναντίον του γενικού γραμματέως της Ε.Σ.Η.Ε.Α., Δημήτρη Τρίμη, εξαπέλυσε ο α΄αντιπρόε-δρος της Ενώσεως -και πρόεδρος της Π.Ο.Ε.ΣΥ.- Δημήτρης Τσαλαπάτης.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο επικεφαλής της "Κίνησης Επαγγελματιών Δημοσιογράφων" (Κ.Ε.Δ.) κατηγορεί τον κ. Τρίμη ότι έχει θέσει σε εφαρμογή σχέδιο μετατροπής της Ε.Σ.Η.Ε.Α. σε ανώνυμη εταιρεία και ότι επιδιώκει τη δημιουργία ακυβερνησίας στο συνδικαλιστικό όργανο των δημοσιογράφων της Αθήνας, μεθοδεύοντας την αποστασία των μελών του Δ.Σ. της Ενώσεως.

Αναφερόμενος, επίσης, στην παράταξη του Δ. Τρίμη, "Συσπείρωση Δημοσιογράφων - Δούρειος Τύπος", επιτίθεται με σφοδρότητα στα τρία εκλεγμένα στο διοικητικό συμβούλιο μέλη της, αλλά και στον... υπερήλικα καθοδηγητή τους, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.

Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης της Κ.Ε.Δ. έχει ως ακολούθως:

"Σχέδιο μετατροπής της ΕΣΗΕΑ σε ανώνυμη εταιρία βρίσκεται σε εξέλιξη με όσα αυτό συνεπάγεται για την ενημέρωση και τα συμφέροντα του κλάδου. Η πρωτοφανής μεθόδευση των τριων της «Συσπείρωσης - Δούρειος Τύπος» στο ΔΣ της ΕΣΗΕΑ και του υπερήλικα καθοδηγητή τους, αποσκοπεί να δημιουργηθεί ακυβερνησία στην Ένωση.

Κάτι που έρχεται γάντι στις κυβερνητικές και άλλες πολιτικές μεθοδεύσεις όσο και στην εργοδοτική αυθαιρεσία, σε όλα τα Μέσα. Το σχέδιο προβλέπει:

1. Την καταρράκωση του πολιτισμού της απλής αναλογικής.
2. Την αμφισβήτηση του ενωτικού - αντιπροσωπευτικού και λειτουργικού προεδρείου με τη συμμετοχή όλων των παρατάξεων αναλογικά.
3. Την υιοθέτηση νομικής αντίληψης ότι η λειτουργία των συνδικαλιστικών σωματείων μπορεί να εξομοιωθεί με τον τρόπο διοίκησης ανωνύμων εταιριών, επικαλούμενη το νόμο 2190/1920 περί ΑΕ.
4. Την επιδίωξη κλίματος αποστασίας, μεταξύ των μελών του ΔΣ για να εξασφαλίσουν οι εμπνευστές του την επικράτησή τους με την άγρα έξι ψήφων -απ' όπου και αν είναι, για να περάσει το σχέδιό τους. Ώστε αντί για πρόεδρος και γ. γραμματέας να υπάρχει κάτι σαν διευθύνων σύμβουλος.

Η ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ από την πρώτη στιγμή έχει δηλώσει την αντίθεση της, διακηρύσσοντας: «ΟΧΙ ΣΕ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΤΥΠΟΥ ΕΛ-ΔΕ» και έχει ζητήσει άμεση συγκρότηση ενωτικού-αντιπροσωπευτικού προεδρείου που να μπορεί όμως να λειτουργεί και όχι πχ με γραμματέα που να αρνείται να υπογράψει τις ΣΣΕ για τις αυξήσεις και να υπονομεύει τις αυξήσεις των συντάξεων κλπ.

Η ΚΕΔ με συνέπεια στις διακηρύξεις της αλλά και στις προτεραιότητες του κλάδου, οφείλει να επισημάνει τις δεσμεύσεις για τα κεκτημένα μας για τα οποία υπάρχουν συγκεκριμένα σχέδια αποφάσεων στα πρακτικά του ΔΣ της Ένωσης και αφορούν

- Μέτρα για την άμεση μείωση της ανεργίας. (Προτείνουμε συγκεκριμένο σχέδιο απόφασης)

- Μέτρα «για την κατοχύρωση των θέσεων εργασίας και της απασχόλησης των συναδέλφων στον δημόσιο τομέα». (προτείνουμε συγκεκριμένο σχέδιο απόφασης)

- Μέτρα για την άμεση και αυστηρή εφαρμογή των ΣΣΕ σε όλα τα μέσα ενημέρωσης. (Ζητάμε την πιστή τήρηση όσων προβλέπουν οι ΣΣΕ, αλλά δεν εφαρμόζονται στην πράξη σε ορισμένα μέσα ενημέρωσης (πχ ηλεκτρονικά μέσα, οικονομικές εφημερίδες, απογευματινές, αθλητικές κλπ) και κυρίως την πληρωμή ολόκληρης της αμοιβής της εργασίας για Κυριακή, Σάββατο, αργίες, αντικαταστάσεις και με πρόταση ωραρίου)

- Μέτρα για «την τήρηση της δημοσιογραφικής δεοντολογίας σε όλα τα ΜΜΕ». (Ζητάμε τη δημιουργία τριμελών επιτροπών δημοσιογραφικής δεοντολογίας σε κάθε μέσο ενημέρωσης. Τα δύο μέλη θα ορίζονται από τον εργοδότη (π.χ. ο διευθυντής και ο διευθυντής σύνταξης) και το τρίτο μέλος θα εκλέγεται από τους εργαζόμενους).

- ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ δέσμευση όλων ότι δεν απειλούνται με έξωση από την ΕΣΗΕΑ οι συνταξιούχοι μας. Και ότι δεν καταργείται το αγγελιόσημο, που προτείνουν κάποιοι από το ΔΣ.

Αν οποιοδήποτε εκλεγμένο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, διαφωνεί έστω και σε ένα σημείο, έστω και σε μία πρόταση ή λέξη, παρακαλούμε να μας το πεί. Αν δεν θέλει να το πεί σε μας, παρακαλούμε τα μέλη της ΕΣΗΕΑ που ψήφισαν όσους είναι στο σημερινό ΔΣ να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΝ να τους εξηγήσουν σε τι διαφωνούν με τις προτάσεις μας.

Όλοι οι δημοσιογράφοι έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν, τι ακριβώς ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ να δεχτούν πίσω από τις κλειστές πόρτες οι εκλεγμένοι εκπρόσωποί τους".

Κυριακή 15 Ιουλίου 2007

Κανάλι 1: στις πληρωμές άλλο κανένα!

Μορφή χιονο-στιβάδας -εν μέσω θέρους!- έχουν, πλέον, λάβει τα προβλή-ματα στη δημοτική ραδιοφωνία του Πειραιά, την ίδια στιγμή που ο δήμαρχος Παναγιώτης Φασούλας εμφανίζεται απρόθυμος να τα επιλύσει.

Από την περασμένη Τετάρτη, το τεχνικό προσωπικό του δημοτικού ραδιοσταθμού του Πειραιά "Κανάλι 1" πραγματοποιεί επίσχεση εργασίας, ενώ τις υπηρεσίες τους δεν προσφέρουν, επίσης, τόσο οι διοικητικοί υπάλληλοι (από την Πέμπτη), όσο και οι δημοσιογράφοι του σταθμού (από την Παρασκευή).

Οι εργαζομένοι του Καναλιού 1 έχουν πάψει να πληρώνονται από το Δεκέμβριο του 2006 (θυμίζουμε ότι τον Ιανουάριο του 2007 ανέλαβε τα καθήκοντά του ο νέος δήμαρχος Πειραιά, Παναγιώτης Φασούλας)! Έχουν, δηλαδή, να δουν το... χρώμα του χρήματος εδώ και επτά μήνες!

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ένωση Τεχνικών Ελληνικής Ραδιοφωνίας (Ε.Τ.Ε.Ρ.), στηλιτεύει την πρακτική του δημάρχου Πειραιά, κάνει λόγο για "αβελτηρία" και "πολιτικές σκοπιμότητες" και καλεί τον κ. Φασούλα να δώσει άμεσα λύση στο μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν δεκάδες εργαζόμενοι.

Ανακοινώσεις συμπαράστασης εξέδωσαν τόσο το Εργατικό Κέντρο Αθήνας (Ε.Κ.Α.), όσο και η Ένωση Τεχνικών Ιδιωτικής Τηλεόρασης Αττικής (Ε.Τ.Ι.Τ.Α.). Παλαιότερη δημοσίευση του Ράδιο Στάμπα για την υπόθεση μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας "κλικ" εδώ.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του σταθμού, πίσω από τα μικρόφωνα του "Καναλιού 1" βρίσκονται γνωστά ονόματα της δημοσιογραφίας, όπως οι Πέτρος Κασιμάτης, Νίκος Μπουρσινός, Άκης Καπράνος κ.ά. Αναρωτιόμαστε τι θέση έχουν πάρει όλοι αυτοί οι διακεκριμένοι συνάδελφοι για την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί (και, δυστυχώς, θυμίζει έντονα την περίπτωση του Planet...). Γενικός διευθυντής του σταθμού είναι ο Γιάννης Κλάδης (μεταξύ άλλων και διευθυντής της εφημερίδας "Τυποσπόρ") και πρόεδρός του ο Δημήτρης Βρόντος.

Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης της Ε.Τ.Ε.Ρ. έχει ως εξής:

"Tο Διοικητικό Συμβούλιο της Ενώσεώς μας, στηρίζει τους Τεχνικούς (ηχολήπτες και ηλεκτρονικούς) που εργάζονται στον ραδιοσταθμό Κανάλι 1, που βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας από σήμερα Τετάρτη 11 Ιουλίου 2007,

Ζητώντας:
Την καταβολή των χρωστούμενων μισθών από τον Δεκέμβριο του 2006 μέχρι και σήμερα.
Οι εργαζόμενοι σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να γίνουν το θύμα και να πληρώνουν το μάρμαρο των πολιτικών σκοπιμοτήτων και της αβελτηρίας των Διοικούντων.

Καλούμε τον Δήμαρχο Πειραιά και κάθε εμπλεκόμενο να δώσουν αμέσως λύση.
Δηλώνουμε ότι ο σεβασμός των ΣΣΕ και των θεσμικών οργάνων των εργαζομένων από μέρους της Διοίκησης κάθε ραδιοσταθμού, περιφρουρείται από την ΕΤΕΡ με κάθε τρόπο".
΄
Update 16/07/2007
΄
Παρέμβαση στο ζήτημα έκανε σήμερα, με ανακοίνωση που εξέδωσε, και η Ε.Σ.Η.Ε.Α.:
΄
"Σε επίσχεση εργασίας βρίσκονται από το Σάββατο οι δημοσιογράφοι που εργάζονται στο ραδιοφωνικό σταθμό του Δήμου Πειραιά ΚΑΝΑΛΙ ΕΝΑ, γιατί παραμένουν απλήρωτοι εδώ και έξι μήνες.Η αναλγησία της εργοδοσίας έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Έξι μήνες οι δημοσιογράφοι και οι άλλοι εργαζόμενοι αγωνίζονται για να κρατήσουν σε λειτουργία το σταθμό με αντάλλαγμα μόνο υποσχέσεις.
΄
Αλλά και η υπομονή έχει τα όριά της. Οι δημοσιογράφοι είναι αποφασισμένοι να υπερασπιστούν τις θέσεις εργασίας τους αλλά και να μη χαρίσουν σε κανένα το δικαίωμά στην αμοιβή της εργασίας του".
΄
Ανακοίνωση εξέδωσε και ο συνδυασμός της Ενώσεως Συντακτών "Financial Crimes":
΄
"Ξεκίνησε επί Αγραπίδη και συνεχίστηκε και επί Φασούλα, η απληρωσιά στο Κανάλι-1 του Πειραιά. Οφείλουμε όμως να επισημάνουμε ότι στις δύσκολες στιγμές, όπως τώρα με την επίσχεση εργασίας, συνάδελφοι με δύο και τρεις δουλειές, οφείλουν να στέκονται στο πλευρό των συναδέλφων τους, ιδίως όταν εμφανίζονται σαν συνδικαλιστές στον κλάδο και να μην προτάσσουν (κινδυνολογώντας) τις όποιες κομματικές τους συμπάθειες προς την δημοτική αρχή (και για την προηγούμενη και για την σημερινή).
΄
Η επίσχεση συνεχίζεται μετά και από τη σημερινή συνέλευση και δηλώνουμε αλληλέγγυοι στους συναδέλφους διοικητικούς, δημοσιογράφους και τεχνικούς, που διεκδικούν τα δεδουλευμένα ενός εξαμήνου".

Τετάρτη 11 Ιουλίου 2007

Απειλές εναντίον τους καταγγέλλουν οι Financial Crimes

Την εκτόξευ-ση τηλεφω-νικών απειλών εναντίον μελών του συνδυα-σμού της καταγ-γέλλει -με ανακοίνωσή της- η παράταξη της Ε.Σ.Η.Ε.Α. "Ενωτικός Συνδυασμός - Financial Crimes".
Σύμφωνα με τις καταγγελίες των Financial Crimes, συγκεκριμένος δημοσιογράφος (εις βάρος του οποίου εκκρεμεί δίκη) απείλησε μέλος του συνδυασμού και προσπάθησε να του επιβάλει να γράψει ό,τι εκείνος ήθελε στην εφημερίδα που εκδίδει η παράταξη!

Η ανακοίνωση των Financial Crimes έχει ως εξής:

"Είναι σύνηθες φαινόμενο σε κάθε τεύχος που κυκλοφορούμε, να δεχόμαστε και ένα - δύο απειλητικά τηλεφωνήματα από διάφορους που τους "χαλάει" η παρουσία μας. Στο τηλέφωνο του τεύχους Νο 30, που μόλις κυκλοφόρησε, ένας λεβέντης εξέφραζε τηλεφωνικά τη διαφωνία του για ένα ερώτημα που θέταμε για εργασιακές εξελίξεις σε συγκεκριμένο χώρο και απαιτούσε να μας πεί τι θα γράψουμε στο επόμενο φύλλο.

Επαναλαμβάνουμε, απαιτούσε, αρνούμενος να μας δώσει δικό του γραπτό το οποίο ευχαρίστως και θα δημοσιεύαμε (όπως είναι γνωστό τα γραπτά μένουν).

Παράλληλα και σε υψηλούς τόνους μας κατηγόρησε για προβοκάτσια και μας απείλησε με πειθαρχικό, αν δεν γράψουμε αυτά που αυτός θέλει.

Μας προέτρεψε να κάνουμε και ρεπορτάζ και, ακολουθώντας την συμβουλή του, το κάναμε. Βρήκαμε λοιπόν ότι ο υψηλών τόνων λεβέντης, έχει δικαστήριο στην πλάτη του (σαν κατηγορούμενος, η δίκη δεν έχει γίνει ακόμα) από τον προηγούμενο εκπρόσωπο των εργαζομένων!!

Ναι θα πάμε στη δίκη του και θα κάνουμε και εκεί ρεπορτάζ. Βρήκαμε οτι ήταν μάρτυρας υπεράσπισης στο πειθαρχικό της ΕΣΗΕΑ, σε υπόθεση ομόφωνης καταδίκης για αντισυναδελφική συμπεριφορά δημοσιογράφου, στελέχους δημοτικής παράταξης της ΝΔ (πρόταση για ομαδικές απολύσεις).

Υπόθεση μάλιστα που είχε στείλει στο πειθαρχικό το μέλος των Financial Crimes, που "συμπτωματικά" δέχτηκε την τηλεφωνική επίθεση και τις απειλές. Μας ενημέρωσαν επίσης, ότι συνηθίζει να μιλάει σε υψηλούς τόνους, όταν τον ακούει το εκάστοτε αφεντικό και οι τηλεφωνικές απειλές έγιναν απότο τηλέφωνο του χώρου εργασίας.

Συμβουλή φιλική και συναδελφική: Επειδή στους Financial Crimes δεν πιάνουν τα κολπάκια, αντίθετα οι εμπνευστές τους κινδυνεύουν με περαιτέρω ξεφτίλισμα, δεν κάνετε αγαπητέ κανένα μπανάκι, να δροσιστείτε κιόλας, από το να μας κάνετε τον καμπόσο;".

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2007

"Όχι" στο νομοσχέδιο, "ναι" στο αντιπροσωπευτικό Δ.Σ.

Εναντίον του νομο-σχεδίου Ρουσό-πουλου για τη συγκέ-ντρωση στα Μ.Μ.Ε. τάσσεται, με ανακοί-νωση που εξέδωσε, η Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων (Κ.Ε.Δ.)., η οποία καλεί σε "ενωτική δράση" όλες τις "τάσεις" που διαμορφώνονται στο συνδικαλιστικό όργανο των δημοσιογράφων.

"Η Κ.Ε.Δ. απορρίπτει το νομοσχέδιο για τα ΜΜΕ, όχι μόνο επειδή δόθηκε στη δημοσιότητα την τελευταία στιγμή, χωρίς διάλογο, αλλά και επειδή:

- καταργεί στο κέντρο και την περιφέρεια δεκάδες θέσεις απασχόλησης,
- δεν διασφαλίζει θεσμικές λειτουργίες,
- κάνει λάστιχο τον ανταγωνισμό και
- παραδίδει βασικές λειτουργίες της ΕΡΤ, από το παράθυρο, στους ιδιώτες", αναφέρεται στην ανακοίνωση του συνδυασμού του προέδρου της Π.Ο.Ε.ΣΥ., Δημήτρη Τσαλαπάτη.

Η Κ.Ε.Δ. ζητεί, επίσης, "συγκρότηση του νέου διοικητικού συμβουλίου της Ε.Σ.Η.Ε.Α. σε αντιπροσωπευτική κατεύθυνση", ως "μόνη απάντηση στις κυβερνητικές και εργοδοτικές προκλήσεις και αυθαιρεσίες, αλλά και σ' αυτά που έρχονται".

"Έστω κι αν διατηρεί κάποιος επιφυλάξεις για πρόσωπα και για τους ρόλους που διαδραμάτισαν μέχρι σήμερα", προσθέτει η Κ.Ε.Δ., "φωτογραφίζοντας" σαφώς τον γενικό γραμματέα της Ενώσεως, Δημήτρη Τρίμη (όπως έχει πράξει και στο παρελθόν).

Αναμένουμε και τις θέσεις των υπολοίπων συνδυασμών, οι οποίοι (πλην των δραστήριων "Φαϊνάνσιαλ Κράιμς") έχουν πέσει σε μετεκλογικό λήθαργο...

Τετάρτη 4 Ιουλίου 2007

Ο αγώνας ξεκινά από τη... Ρηγίλλης!

Τη... Ρηγίλλης θα πολιορκήσουν αύριο οι εργαζόμενοι της Ε.Ρ.Τ., διαμαρτυρόμενοι για το νομοσχέδιο Ρουσόπουλου (το οποίο ψηφίστηκε σήμερα επί της αρχής) και τις διατάξεις αυτού περί της δημόσιας ψηφιακής τηλεόρασης.

Όχι, δεν θα πάνε στα γραφεία της Νέας Δημοκρατίας (όπως κάποτε είχαν κάνει οι συνδικαλιστές αστυνομικοί, αισθανόμενοι... "σαν στο σπίτι τους", κατά δηλωσίν τους), αλλά στο γραφείο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης στο κέντρο της Αθήνας, που στεγάζεται στη συμβολή των οδών Ρηγίλλης και Μουρούζη.

Μετά τις αλλεπάλληλες (και... χρονικά αυξανόμενες) στάσεις εργασίας, η Π.Ο.Σ.Π.Ε.Ρ.Τ. καλεί τους εργαζόμενους σε προσυγκέντρωση στη Ρηγίλλης, αύριο στις 9 το πρωί και ακολούθως σε πορεία προς τη Βουλή.

Ανακοίνωση συμπαράστασης προς τους συναδέλφους της Ε.Ρ.Τ. εξέδωσε η Ε.Σ.Η.Ε.Α., στην οποία -μεταξύ άλλων- αναφέρονται τα εξής: "το διοικητικό συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ ενώνει τη φωνή της Ένωσης με όλους τους εργαζόμενους στην ΕΡΤ που παλεύουν για να μην περάσει η ιδιωτικοποίηση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης μέσω της εκχώρησης της ψηφιακής ΕΡΤ σε νέα θυγατρική.

Το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ έχει ήδη ζητήσει δημόσια με απόφασή του από τις 28/6/2007 να αποσυρθεί το νομοσχέδιο εκτιμώντας ότι η ψήφιση και η εφαρμογή του θα διαιωνίσει και θα επιδεινώσει τη ραδιοτηλεοπτική ασυδοσία με όλες τις συνεπακόλουθες επιπτώσεις για την κοινωνία, τη δημοκρατία και το δημοσιογραφικό λειτούργημα. Ειδικά για την ΕΡΤ το Δ.Σ. υπογραμμίζει ότι το νομοσχέδιο οδηγεί στη σταδιακή εκποίηση της περιουσίας της και το μοίρασμα του ανταποδοτικού τέλους στους ιδιώτες".

"Επιδότηση ιδιωτών με δημόσιο χρήμα, προικοδότησή τους με εγκαταστάσεις της ΕΡΤ, ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις και τμηματική ιδιωτικοποίηση της ΕΡΤ, είναι η ουσία του νομοσχεδίου Ρουσόπουλου", σύμφωνα με την παράταξη της Ε.Σ.Η.Ε.Α. "Φαϊνάνσιαλ Κράιμς", στην ανακοίνωση της οποίας διατυπώνεται η εκτίμηση ότι "χρειάζεται άμεσα να προχωρήσουμε σε απεργίες με διάρκεια που θα βάλουν για μέρες «μαύρο» στις οθόνες της τηλεόρασης και θα σιγήσουν τα μικρόφωνα, για να αναγκάσουμε την κυβέρνηση να πάρει πίσω το νομοσχέδιο.

Με συγκεντρώσεις στο κέντρο της Αθήνας να κερδίσουμε την συμπαράσταση όλης της κοινωνίας στον αγώνα μας. Να απαιτήσουμε απο τηνΠΟΕΣΥ και την ΕΣΗΕΑ να βγουν απο την ένοχη αδράνεια και να προχωρήσουν και αυτές σε απεργιακές κινητοποιήσεις στο πλευρό των εργαζόμενων στην ΕΡΤ".

Τρίτη 3 Ιουλίου 2007

Έφερες αποκλειστικότητα; Απολύεσαι!

Το καλοκαίρι φαίνεται ότι... ανοίγει την όρεξη των εργοδοτών για απολύσεις!

Τελευταίο θύμα της εργοδοτικής "πείνας" έπεσε η δημοσιογράφος Βερόνικα Τοντόρ, η οποία απελύθη από τον τηλεοπτικό σταθμό Alter.
Η ειρωνεία είναι ότι η -ρουμανικής καταγωγής- συνάδελφος συνέβαλε καθοριστικά στην προσέγγιση του κακοποιού Κώστα Πάσσαρη (από την Αννίτα Πάνια), η συνέντευξη του οποίου προβλήθηκε πρόσφατα από το Alter και θεωρήθηκε μεγάλη δημοσιογραφική επιτυχία.

Η ιδιοκτησία του Alter φρόντισε να την... επιβραβεύσει γι' αυτή της την επιτυχία, απολύοντάς τη (!), όπως εύστοχα σημειώνει το διοικητικό συμβούλιο της Ε.Σ.Η.Ε.Α. στην ανακοίνωση που εξέδωσε.

Οι εργαζόμενοι στο κανάλι φοβούνται, πάντως, ότι θα ακολουθήσουν και άλλες απολύσεις και ζητούν της προστασία της Ένωσης Συντακτών.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης της Ε.Σ.Η.Ε.Α.:

"Νέα ήθη και πρακτικές φαίνεται να εισάγει η εργοδοσία του ALTER. Αντί να επιβραβεύει τον συντάκτη για την εργασία του, τον απολύει.

Θύμα της νέας αυτής αντίληψης η συνάδελφος Βερόνικα Τοντόρ η οποία ύστερα από πρόσφατη δημοσιογραφική επιτυχία της απολύθηκε με το πρόσχημα της μείωσης του προσωπικού.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ καταγγέλλει την αντεργατική και καταχρηστική απόλυση της συναδέλφου. Ο σεβασμός στην ενημέρωση απαιτεί πρωτίστως σεβασμό των ανθρώπων που την υπηρετούν.

Απολύσεις όπως αυτή, που προσβάλλουν τους ίδιους τους δημοσιογράφους και το έργο τους, πέραν του παράνομου και καταχρηστικού χαρακτήρα τους, επιδιώκουν και τη δημιουργία κλίματος φόβου και ανασφάλειας μεταξύ των εργαζομένων.

Δηλώνει δε κατά τρόπο κατηγορηματικό ότι η εργοδοτική αυθαιρεσία δεν θα περάσει και θα αγωνιστεί για την επαναπρόσληψη της συναδέλφου χρησιμοποιώντας όλα τα νόμιμα δικαστικά και εξώδικα μέσα".

Νέα στάση εργασίας στην ΕΡΤ

Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στην κρατική ραδιοτηλεόραση, πραγματοποιώ-ντας σήμερα, Τρίτη, νέα στάση εργασίας -αυτή τη φορά 12ωρη- διαμαρτυρόμενοι για το νομοσχέδιο Ρουσόπουλου.

Την ίδια στιγμή, πληθαίνουν οι φωνές που χαρακτηρίζουν "χλιαρές, αν όχι ανύπαρκτες κατ' ουσίαν" τις αντιδράσεις της Π.Ο.Σ.Π.Ε.Ρ.Τ., στηλιτεύοντας, παράλληλα, την "αδράνεια" -όπως καταγγέλλουν- της Π.Ο.Ε.ΣΥ. και της Ε.Σ.Η.Ε.Α.

Η στάση εργασίας που κήρυξε η ομοσπονδία εργαζομένων στην Ε.Ρ.Τ. θα πραγματοποιηθεί από τις 7 το πρωί έως τις 7 το απόγευμα. Το επίμαχο νομοσχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει, μεταξύ άλλων, την ίδρυση θυγατρικής εταιρείας για τη λειτουργία της ψηφιακής τηλεόρασης (ΕΡΤ Digital), κίνηση που ερμηνεύθηκε ως "ξεπούλημα" του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα στους ιδιώτες.

Πολλοί, μάλιστα, -όπως η παράταξη της Ε.Σ.Η.Ε.Α. "Φαϊνάνσιαλ Κράιμς"- εκτιμούν ότι το νομοσχέδιο αποτελεί "Δούρειο Ίππο για την ολοκληρωτική ιδιωτικοποίηση της ΕΡΤ, αφού από το 2012 όλο το τηλεοπτικό πρόγραμμα γίνεται υποχρεωτικά ψηφιακό".

Οι "Φαϊνάνσιαλ Κράιμς" σχολιάζουν, με ανακοίνωσή τους, την πληροφορία ότι η Ε.Σ.Η.Ε.Α. και η Π.Ο.Ε.ΣΥ. δεν μπορούν νομικά να κηρύξουν στάση εργασίας στην Ε.Ρ.Τ., διότι αποτελεί πεδίο δράσης της Π.Ο.Σ.Π.Ε.Ρ.Τ. "Στους "ξύπνιους" αντιπροτείνουμε να κηρυχθεί στις ίδιες ημερομηνίες με την ΠΟΣΠΕΡΤ απεργιακή κινητοποίηση με θέμα τις ληγμένες από 31/12/2006 ΣΣΕ των δημοσιογράφων. Ή μήπως τις ξέχασαν και αυτές, οι απόντες στους αγώνες και παρόντες στις δεξιώσεις των λογής - λογής κυβερνητικών τυχάρπαστων και των εργοδοτών;", καταλήγει η ανακοίνωση.

Στέρεψαν από... έμπνευση (;)

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο "Ενωτικός συνδυασμός-Financial Crimes" είναι η μοναδική παράταξη που κατήλθε στις εκλογές της Ενώσεως Συντακτών, η οποία συνεχίζει -και μάλιστα με ιδιαίτερο ζήλο- να εκδίδει ανακοινώσεις, παρεμβαίνοντας σε όλα τα τρέχοντα ζητήματα που αφορούν στον κλάδο μας.

Οι υπόλοιπες παρατάξεις -παρότι εξέλεξαν αντιπροσώπους στο νέο διοικητικό συμβούλιο- σιώπησαν... ως διά μαγείας αμέσως μετά τις εκλογές. Δεν είδαμε καμία ανακοίνωση ούτε από τους "Δημοσιογράφους για τη Δημοσιογραφία" του Π. Σόμπολου, ούτε από τη "Συσπείρωση - Δούρειος Τύπος" του Δ. Τρίμη, ούτε από την "Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων" του Δ. Τσαλαπάτη, ούτε από τη "Μαχόμενη Δημοσιογραφία" του Π. Ράμμου.

Γεγονός που μόνον αλγεινή εντύπωση προκαλεί...

Σάββατο 30 Ιουνίου 2007

Alpha, όπως... απολύσεις

Συνεχί-ζονται οι αντιδρά-σεις για τια αλλεπάλ-ληλες απολύ-σεις στο ραδιό-φωνο του Alpha.
Η παράταξη της Ε.Σ.Η.Ε.Α. "Ενωτικός συνδυασμός - Financial Crimes" εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση, με αφορμή τη χθεσινή νέα απόλυση της δημοσιογράφου Έλενας Κεφαλά από τον Alpha 98,9:

"Με αφορμή το πρόσφατο (και μακάρι να είναι το τελευταίο) περιστατικό με την απόλυση συναδέλφου από το ραδιόφωνο του "ΑΛΦΑ" σκεφτήκαμε αντί δελτίου καταγγελίας της απόλυσης, να κάνουμε ένα "λογοπαίγνιο" με το όνομα του σταθμού:

"Α" όπως απολύσεις σαν αυτές που γίνονται συνεχώς το τελευταίο διάστημα στο ραδιόφωνο του Άλφα.
"Α" όπως απαξίωση ενός ενημερωτικού σταθμού, που κοντεύει να μετατραπεί σε τζούκ-μπόξ.
"Α" όπως αχαριστία της εργοδοσίας για την δουλειά που έκαναν όσοι απολύθηκαν και για την προσφορά τους.
"Α" όπως ανεργία, που υποτίθεται ότι πρέπει να συμβάλλουμε στην αντιμετώπισή της.
"Α" όπως αντίσταση για την ανατροπή τέτοιων καταστάσεων.
"Α" όπως αξιοπρέπεια, αυτό που έχουν οι εργαζόμενοι και λείπει από τους εργοδότες
"Α" όπως αλληλεγγύη σε κάθε εργαζόμενο που αντιμετωπίζει δύσκολες στιγμές

ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΛΗΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΜΕΣΟ".

Update - Ώρα 19:30

Και οι απολύσεις πέφτουν σαν... περονόσπορος!
Παρελθόν αποτελεί για τον Alpha 98,9 -από χθες το βράδυ- και η μουσική επιμελήτρια Ελεάνα Βραχάλη. Ναι, για τη γνωστή στιχουργό (του Μιχάλη Χατζηγιάννη και άλλων καλλιτεχνών) πρόκειται, που τα τελευταία χρόνια κοσμούσε με την παρουσία της το ραδιόφωνο του Alpha, "ντύνοντας" με μουσικές τις ειδησεογραφικές εκπομπές του Σαββατοκύριακου. Απελύθη και αυτή, από τον κ. Β. Θωμόπουλο.

Την άγουσα, όμως, πήρε ένας ακόμη (!) εργαζόμενος. Η υπεύθυνη προγραμματισμού ραδιοφωνικών μηνυμάτων, Φόνη Μητράκη (σύζυγος του απολυθέντος διευθυντή του ραδιοφώνου, Παναγιώτη Δήμου, ο οποίος εξεδιώχθη από τον Βασίλη Θωμόπουλο πέρυσι τον Αύγουστο), απολύθηκε και αυτή από το σταθμό στον οποίον εργαζόταν επί σειράν ετών.
Και η κατρακύλα συνεχίζεται...

Παρασκευή 29 Ιουνίου 2007

"Καύσωνας" απολύσεων στον Alpha 98,9

Ο καύσω-νας που πλήττει τη χώρα μπορεί να υποχωρεί σταδιακά από σήμερα, όμως ένας άλλος΄..., "καύσωνας" δεν λέει να φύγει από την Κάντζα. Παρότι έχουμε ήδη εισέλθει στη θερινή "νεκρή" περίοδο για τα Μ.Μ.Ε., η διοίκηση του Alpha 98,9 δεν... καταλαβαίνει από τέτοια και προχώρησε σήμερα σε μία ακόμη απόλυση δημοσιογράφου!

Μετά τη "σφαγή" που σημειώθηκε στις αρχές του μήνα, οπότε και έχασαν τη δουλειά τους 5 συνάδελφοι, σήμερα, Παρασκευή, ο διευθύνων σύμβουλος του ραδιοφώνου, Βασίλης Θωμόπουλος, ανακοίνωσε στην αθλητική συντάκτρια του Alpha 98,9, Έλενα Κεφαλά, ότι φέτος θα τη στείλει... λίγο νωρίτερα για διακοπές, αφού την απολύει!

Η νέα αυτή απόλυση έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία στο ραδιόφωνο της Κάντζας, καθώς -σύμφωνα με τους εργαζομένους- η κ. Κεφαλά (η οποία εργαζόταν στον όμιλο επί πέντε συναπτά έτη) ήταν υπόδειγμα δημοσιογράφου. Η -συνήθης πια- αιτιολογία για την απόλυσή της ήταν οι... "περικοπές στις δαπάνες".

Ο Alpha 98,9 μένει τώρα χωρίς δικό του αθλητικό συντάκτη, μια και το αθλητικό ρεπορτάζ καλύπτουν εκ περιτροπής -και με επιμίσθιο- οι συντάκτες της τηλεόρασης του Alpha Λάμπρος Μπαλάφας και Γιώργος Λιώρης.

Ανάλογες κινήσεις (δηλαδή απόλυση δημοσιογράφου και "αντικατάστασή" του από συνάδελφο που καλύπτει το αντίστοιχο ρεπορτάζ στην τηλεόραση) έχουν επιχειρηθεί και στο παρελθόν στο ραδιόφωνο του Alpha.

Πριν λίγες ημέρες, επίσης, απελύθη με συνοπτικές διαδικασίες και ο "θρύλος" της μεταμεσονύκτιας μουσικής ζώνης του σταθμού, Χρύσα Παπαϊωάννου (κόρη του μεγάλου συνθέτη Γιάννη Παπαϊωάννου), που εργαζόταν αδιαλείπτως στο σταθμό από τη "γέννησή" του.

Είχαν προηγηθεί, στην αρχή του Ιουνίου, οι απομακρύνσεις (είτε με απολύσεις, είτε με μη ανανεώσεις συμβάσεων, είτε με εξαναγκασμό σε παραίτηση) πέντε ακόμη δημοσιογράφων, από τη σύνταξη ειδήσεων, το ελεύθερο ρεπορτάζ, την παραγωγή δημοσιογραφικών εκπομπών και το ρεπορτάζ υπουργείων.

Η κατάσταση στο ραδιόφωνο του Alpha έχει φτάσει στο απροχώρητο. Ο σταθμός υπολειτουργεί, όπως μας καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, των οποίων "η ψυχολογική κατάσταση είναι χειρότερη από ποτέ" και γι' αυτό ζητούν την άμεση παρέμβαση της Ε.Σ.Η.Ε.Α. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες, επίκειται νέο κύμα απολύσεων μέχρι τις αρχές του Αυγούστου.

Για τη νέα προκλητική απόλυση της δημοσιογράφου Έλενας Κεφαλά, η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών εξέδωσε πριν από λίγο την ακόλουθη ανακοίνωση:

"Η ΕΣΗΕΑ καταγγέλλει την ιδιοκτησία του ALPHA RADIO, η οποία επιχειρεί παράνομα και καταχρηστικά να απολύσει τη συνάδελφο Έλενα Κεφαλά, μετά από πέντε χρόνια εργασίας της στα Μέσα του Ομίλου. Για ακόμη μια φορά συνάδελφος αποτελεί εξιλαστήριο θύμα των κερδοσκοπικών επιδιώξεων της εργοδοσίας.

Η αιτιολογία της απόλυσης, που τη συνδέει με περικοπή των δαπανών, αποδεικνύει ότι ο δημοσιογράφος εξακολουθεί να θεωρείται από την εργοδοσία του ALPHA ως ένα ακόμα ανελαστικό στοιχείο του κόστους παραγωγής και αναλώσιμο είδος.

Η ΕΣΗΕΑ δηλώνει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι το δικαίωμα στην εργασία είναι αδιαπραγμάτευτο και καμιά αιτιολογία δεν μπορεί να το αναιρέσει. Η επιχείρηση συρρίκνωσης του συντακτικού προσωπικού του ALPHA RADIO δεν πρόκειται να μείνει αναπάντητη".

Πέμπτη 28 Ιουνίου 2007

Έριξαν... πόρτα στην ΠΟΕΣΥ μέσα στη Βουλή!

Για χειραγώ-γηση της ενημέ-ρωσης μέσα στο ναό της δημο-κρατίας, το ελληνικό κοινοβούλιο, κατηγορεί ο πρόεδρος της Π.Ο.Ε.ΣΥ. τη βουλευτίνα της Ν.Δ. Ζέττα Μακρή, καταγγέλλοντας τον αποκλεισμό της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών από τη συζήτηση στη Βουλή για το κρίσιμο νομοσχέδιο για τα Μ.Μ.Ε.

Με επιστολή που απέστειλε προς την πρόεδρο της Βουλής, Άννα Ψαρούδα - Μπενάκη, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας (και α΄ αντιπρόεδρος της Ε.Σ.Η.Ε.Α.), Δημήτρης Τσαλαπάτης, καταγγέλλει ότι για πολλοστή φορά η Ζέττα Μακρή, πρόεδρος της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, "επιχειρεί να αγνοήσει το σύνολο του δημοσιογραφικού κόσμου της χώρας".

Σύμφωνα με τον κ. Τσαλαπάτη, η κ. Μακρή δεν επέτρεψε την παρέμβαση των εκπροσώπων της Π.Ο.Ε.ΣΥ. στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τη "Συγκέντρωση και αδειοδότηση επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης". Δεν έδωσε το δικαίωμα, δηλαδή, να εκφράσουν την άποψή τους και να διατυπώσουν τις θέσεις τους οι άνθρωποι για τους οποίους συντάχθηκε ο νόμος!

Ο πρόεδρος της Π.Ο.Ε.ΣΥ. ζητεί την παρέμβαση προσωπικά της προέδρου της Βουλής, "διότι δεν θέλουμε να εκλάβουμε ότι η συγκεκριμένη κοινοβουλευτικός και ενδεχομένως κάποια πλειοψηφούσα άποψη ή αντίληψη στη συγκεκριμένη επιτροπή επιφυλάσσει εσκεμμένα αυτή την απαράδεκτη συμπεριφορά στο δημοσιογραφικό κλάδο, αποκλείοντας προκλητικά την έκφραση των απόψεών μας. Είναι απαράδεκτο να επιχειρείται χειραγώγηση της ενημέρωσης και με τον τρόπο αυτό".

Σύμφωνα με όσα καταγγέλλει η Π.Ο.Ε.ΣΥ., δεν είναι η πρώτη φορά που αποκλείεται το ανώτατο δημοσιογραφικό όργανο της χώρας από τη Βουλή, γεγονός που προκαλεί πολλά ερωτηματικά για το κατά πόσο εφαρμόζονται στην πράξη οι δημοκρατικοί θεσμοί, τους οποίους, μάλιστα, υποτίθεται ότι περιφρουρεί και διαφυλάσσει το κοινοβούλιο.

Το επίμαχο νομοσχέδιο, πάντως, ψηφίστηκε επί της αρχής από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, παρά το γεγονός ότι το καταψήφισαν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Τρίτη 26 Ιουνίου 2007

Το αγαπημένο μου ξεπούλημα της-ΕΡΤ!

Αναβρα-σμός επικρατεί στα συνδικα-λιστικά σωματεία με αφορμή το νομο-σχέδιο Ρουσό-πουλου για τα Μ.Μ.Ε. και, συγκεκριμένα, τις διατάξεις που αυτό περιλαμβάνει για τη δημόσια ψηφιακή τηλεόραση (ΕΡΤ Digital).

Η Π.Ο.Σ.Π.Ε.Ρ.Τ. έχει ήδη κηρύξει απεργιακή κινητοποίηση για την ερχόμενη Δευτέρα, ενώ τόσο η ΓΣΕΕ, όσο και η παράταξη της Ε.Σ.Η.Ε.Α. "Φαϊνάνσιαλ Κράιμς", καταφέρονται με οξείς χαρακτηρισμούς κατά της κυβέρνησης, κατηγορώντας την για "ξεπούλημα" της Ε.Ρ.Τ. σε ιδιώτες.

"Πωλείται όπως είναι επιπλωμένη η ΕΡΤ από την κυβέρνηση της δεξιάς, που φαίνεται πως εξαργυρώνει γραμμάτια και ξεπληρώνει υποσχέσεις σε ιδιωτικά συμφέροντα, εν όψει και των επερχόμενων βουλευτικών εκλογών", αναφέρεται στην ανακοίνωση του "Ενωτικού Συνδυασμού - Financial Crimes", στην οποία καταγγέλλεται ότι με το νομοσχέδιο Ρουσόπουλου επιδιώκεται η "επιδότηση ιδιωτών με δημόσιο χρήμα, η προικοδότησή τους με εγκαταστάσεις της ΕΡΤ, οι ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις και η τμηματική ιδιωτικοποίηση της ΕΡΤ".

Οι "Φαϊνάνσιαλ Κράιμς" "δανείζονται" τον τίτλο του βιβλίου του Χρήστου Πασαλάρη, χαρακτηρίζοντας το νομοσχέδιο "δώρο στους βαρώνους των media", το οποίο -όπως σημειώνουν- δίνει την Ε.Ρ.Τ. "λάφυρο στους πειρατές των εργασιακών σχέσεων και τους κουρσάρους της παραπληροφόρησης".

Η σχετική ανακοίνωση της ΓΣΕΕ αναφέρει: "επιχειρείται ουσιαστικά η εκχώρηση της ψηφιακής πλατφόρμας στους ιδιώτες που πρακτικά μπορεί να οδηγεί στην εκχώρηση του κύριου έργου της ΕΡΤ με ό,τι αρνητικό και σκανδαλώδες μπορεί να σημαίνει αυτό για την ΔημόσιαΤηλεόραση, την Εθνική Οικονομία, την Ελληνική Κοινωνία και τους εργαζόμενους στην ΕΡΤ. Επιλογή και επιχειρησιακό σχήμα που δεν έχει προηγούμενο σε καμιά άλλη ευρωπαϊκή χώρα".

Η ομοσπονδία των εργαζομένων στην Ε.Ρ.Τ. κήρυξε στάση εργασίας από τις 11 το πρωί έως τις 7 το απόγευμα, την επόμενη Δευτέρα 2 Ιουλίου. "Οι ιδιωτικοποιήσεις δεν θα περάσουν", λένε οι "Φαϊνάνσιαλ Κράιμς", καλώντας την Ε.Σ.Η.Ε.Α. και την Π.Ο.Ε.ΣΥ. "να κινητοποιηθούν άμεσα και να πάρουν μέρος στη στάση εργασίας".

Κυριακή 24 Ιουνίου 2007

Καλη-ΣΠΕΡΑ, ραδιοσυνδικαλισμέ

Επιτέ-λους, είναι γεγονός! Συστά-θηκε το πρώτο εν Ελλάδι συνδικαλιστικό όργανο που εκπροσωπεί τους ραδιοφωνικούς παραγωγούς!

Σωματείο για τους δημοσιογράφους υπήρχε, το ίδιο και για τους τεχνικούς, όπως και για τους διοικητικούς υπαλλήλους των ραδιοφώνων. Έπρεπε, όμως, να περάσει σχεδόν... ένας αιώνας από τότε που ιδρύθηκε η ραδιοφωνία στη χωρα μας, για να εκπροσωπήθούν και οι μουσικοί παραγωγοί των ραδιοφώνων, μέσω θεσμικού οργάνου. Και το όνομα αυτού... Σ.Π.Ε.Ρ.Α., δηλαδή Σύλλογος Παραγωγών Ελληνικής Ραδιοφωνίας.

Διαβάζουμε στη σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου: "Παρόλο που από το 1989 με το άνοιγμα της αγοράς αναγνωρίζεται σαν επάγγελμα, ακόμα δεν άνοιξε καμία συζήτηση για την κατοχύρωση του, αντίθετα με τους τεχνικούς που υπέγραψαν πανηγυρικά την πρώτη εθνική συλλογική τους σύμβαση.
Έτσι κάποιες χιλιάδες συναδέλφων μας ανά την Ελλάδα παραμένουν στο έλεος και την αυθαιρεσία των ιδιωτικών, αλλά δυστυχώς ακόμα χειρότερα και των δημοτικών και κρατικών ραδιοφώνων, και των εκάστοτε διοικήσεών τους.
΄
Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί ο διωγμός και οι αθρόες απολύσεις συναδέλφων μας στο Δημοτικό ρ/φ σταθμό "Επικοινωνία" του Δήμου Ν. Ηρακλείου Αττικής από τη νέα δημοτική αρχή. Αποφασίσαμε να στηρίξουμε τους εργαζόμενους συναδέλφους σε κάθε ενέργειά τους [δικαστική και εξωδικαστική] για τη δικαίωση τους".
΄
Το νέο σωματείο φαίνεται -ευτυχώς- ότι κατεβαίνει με... τσαμπουκά στο "στίβο" του ραδιο-συνδικαλι-σμού, κάνοντας "σημαία" του τις διεκδική-σεις του κλάδου. Ιδού πώς αντιλαμβάνονται οι ίδιοι τον εν λόγω... τσαμπουκά:
"Η ευγένεια μας τελείωσε και η αυτοοργάνωση της ειδικότητας μοιάζει να είναι μονόδρομος. Το άρτι συσταθέν συνδικαλιστικό μας εργαλείο θα θέσει με όλους τους τρόπους και σε όλους τους τόνους τα χρόνια προβλήματα του κλάδου και θα επιμείνει μέχρι να δοθούν οι εύλογες λύσεις.
Καταγγέλλουμε το καθεστώς αυθαιρεσίας απέναντι στην ειδικότητά μας σε όλα σχεδόν τα ηλεκτρονικά μέσα, που δικάζει σε ανυποληψία έναν ολόκληρο κλάδο που φέρει στους ώμους του ένα μεγάλο κομμάτι της ραδιοφωνικής ιστορίας του τόπου".

Πρόεδρος του Σ.Π.Ε.Ρ.Α. είναι ο γνωστός παραγωγός του "Kosmos 93,6" Ιωσήφ Βάγγερ και γενικός του γραμματέας ο Γιώργος Μητρόπουλος, παραγωγός στο "Δεύτερο Πρόγραμμα".

Καλή τύχη, παιδιά! Και συνεχίστε να δίνετε προσοχή στην καλή μουσική!

Τρίτη 12 Ιουνίου 2007

Ανατροπές και στους σταυρούς

Ανατρο-πές και εκπλήξεις σημειώ-θηκαν στη συγκρό-τηση του νέου διοικητι-κού συμβουλίου της Ένωσης Συντακτών, καθώς, εκτός από την αλλαγή του συσχετισμού δυνάμεων σε σχέση με τις προηγούμενες εκλογές (πρώτος ο συνδυασμός Σόμπολου, σε αντίθεση με το 2005 που είχε έρθει πρώτος ο συνδυασμός Τρίμη), έχουμε και αλλαγές στα μέλη που απαρτίζουν το νέο Δ.Σ.
Συγκεκριμένα, εκτός συμβουλίου μένουν οι: Κώστας Γκοτσίνας και Δημήτρης Κουμπιάς, από το συνδυασμό Σόμπολου, καθώς επίσης και η Φανή Πετραλιά, από το συνδυασμό Τρίμη (η οποία, όμως, δεν έθεσε φέτος υποψηφιότητα).

Τα νέα μέλη που παίρνουν τη θέση τους είναι οι: Έννυ Μαγιάση και Χρήστος Κυρίτσης (Σόμπολος) και ο Νίκος Φίλης (Τρίμης).

Ο πρόεδρος της Ε.Σ.Η.Ε.Α., Πάνος Σόμπολος κατέγραψε νέα νίκη στο ενεργητικό του, καθώς εκτός από το γεγονός ότι ο συνδυασμός του ήρθε πρώτος, ο ίδιος κατάφερε να έρθει και πρώτος σε ψήφους σύμβουλος στην Ένωση. Η νίκη του αυτή καθίσταται διπλή, αν παρατηρήσει κανείς ότι σχεδόν διπλασίασε τον αριθμό των ψήφων του, σε σχέση με τις εκλογές του 2005.

Η σειρά εκλογής των υποψηφίων (ανεξαρτήτως συνδυασμών και ανεξαρτήτως του αν εκλέγονται στο Δ.Σ. ή όχι) είναι η ακόλουθη, υπό μορφήν... Top 10:

1) Πάνος Σόμπολος, ψήφοι: 968 (Δημοσιογράφοι για τη Δημοσιογραφία)
2) Δημήτρης Τρίμης, ψήφοι: 416 (Συσπείρωση-Δούρειος Τύπος)
3) Γιώργος Βλαβιανός, ψήφοι: 376 (Δημοσιογράφοι για τη Δημοσιογραφία)
4) Παντελής Μπουκάλας, ψήφοι: 362 (Συσπείρωση-Δούρειος Τύπος)
5) Δημήτρης Τσαλαπάτης, ψήφοι: 343 (Κίνηση Επαγελματιών Δημοσιογράφων)
6) Έννυ Μαγιάση, ψήφοι: 325 (Δημοσιογράφοι για τη Δημοσιογραφία)
7) Χρήστος Κυρίτσης, ψήφοι: 264 (Δημοσιογράφοι για τη Δημοσιογραφία)
8) Παναγιώτης Ράμμος, ψήφοι: 257 (Μαχόμενη Δημοσιογραφία)
9) Νανά Νταουντάκη, ψήφοι: 245 (Μαχόμενη Δημοσιογραφία)
10) Δημήτρης Κουμπιάς, ψήφοι: 242 (Δημοσιογράφοι για τη Δημοσιογραφία)

Άλλη μια πρωτιά για τους "Δημοσιογράφους για τη Δημοσιογραφία", καθώς στην πρώτη δεκάδα των υποψηφίων με τους περισσότερους σταυρούς, οι πέντε είναι μέλη του συνδυασμού του.

Ας δούμε τώρα και τις ψήφους των "αρχηγών" των συνδυασμών, σε σχέση με τις προηγούμενες εκλογές:

1) Πάνος Σόμπολος (Δημοσιογράφοι για τη Δημοσιογραφία): Ψήφοι 2007: 968 - Ψήφοι 2005: 528
2) Δημήτρης Τρίμης (Συσπείρωση-Δούρειος Τύπος): Ψήφοι 2007: 416 - Ψήφοι 2005: 333
3) Δημήτρης Τσαλαπάτης (Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων): Ψήφοι 2007: 343 - Ψήφοι 2005: 357
4) Παναγιώτης Ράμμος (Μαχόμενη Δημοσιογραφία): Ψήφοι 2007: 257 - Ψήφοι 2005: 239

Ο Π. Σόμπολος σχεδόν διπλασίασε τις ψήφους του, ο Δ. Τρίμης έλαβε 83 περισσότερες, ο Π. Ράμμος 18 περισσότερες και ο Δ. Τσαλαπάτης ήταν ο μόνος που μείωσε το ποσοστό του, λαμβάνοντας 14 ψήφους λιγότερες από το 2005.

Τέλος, ας δούμε τη σειρά εκλογής των υποψηφίων που πήραν το "εισιτήριο" για το Δ.Σ. (και τις ψήφους που αυτοί έλαβαν), ανά συνδυασμό:

1) Δημοσιογράφοι για τη Δημοσιογραφία (ψήφοι 1.181):
Πάνος Σόμπολος ψήφοι: 968
Γιώργος Βλαβιανός ψήφοι: 376
Έννυ Μαγιάση ψήφοι: 325
Χρήστος Κυρίτσης ψήφοι: 264

2) Συσπείρωση - Δούρειος Τύπος (ψήφοι 867):
Δημήτρης Τρίμης ψήφοι: 416
Παντελής Μπουκάλας ψήφοι: 362
Νίκος Φίλης ψήφοι: 230

3) Μαχόμενη Δημοσιογραφία (ψήφοι 611)
Παναγιώτης Ράμμος ψήφοι: 257
Νανά Νταουντάκη ψήφοι: 245

4) Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων (ψήφοι 448)
Δημήτρης Τσαλαπάτης ψήφοι: 343
Κώστας Μπετινάκης ψήφοι: 185

Εκτός οι "φίρμες"

Εκτός από τα απερχόμενα μέλη του Δ.Σ. Δ. Κουμπιά και Κ. Γκοτσίνα, από τους "Δημοσιογράφους για τη Δημοσιογραφία" έμειναν εκτός Δ.Σ. και πολλά "μεγάλα ονόματα" της τηλεοπτικής δημοσιογραφίας (κάποιοι τους θεώρησαν και "κράχτες") , όπως οι Δημήτρης Καμπουράκης, Γιώργος Οικονομέας, Ειρήνη Νικολοπούλου, Μάρω Λεονάρδου, Αλεξάνδρα Καπελετζή (ορισμένοι μάλιστα βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις του ψηφοδελτίου).

Second round!

Οι εκλογές για την ανάδειξη των νέων μελών του Μορφωτικού Ιδρύματος της Ενώσεως θα επαναληφθούν (όπως και αυτές για τα μέλη των Πειθαρχικών Συμβουλίων) αύριο Τετάρτη 13 Ιουνίου και μεθαύριο Πέμπτη 14 Ιουνίου.

Οι εργασιακοί εκπρόσωποι των μέσων μαζικής ενημέρωσης στο Μικτό Συμβούλιο της Ε.Σ.Η.Ε.Α. εξελέγησαν στην πλειονότητά τους με την πρώτη ψηφοφορία, πλην των ακόλουθων Μέσων, για τα οποία η ψηφοφορία θα επαναληφθεί: Star Channel, Απογευματινή, Ελληνική Ραδιοφωνία (Ε.ΡΑ.) και Κέρδος. Επίσης, η ψηφοφορία θα επαναληφθεί για την εκλογή ενός ακόμη εκπροσώπου των συνταξιούχων (εξελέγησαν με την πρώτη ψηφοφορία μόνο δύο).

Α μπε μπα μπλομ...

Το ενδιαφέρον τώρα στρέφεται στη συγκρότηση του προεδρείου της Ένωσης. Τα μέλη του νέου διοικητικού συμβουλίου θα συνεδριάσουν εντός της εβδομάδας, προκειμένου να ψηφίσουν για την κατανομή των θέσεων του προεδρείου.

Η υπεροχή Σόμπολου (τόσο ως επικεφαλής του πρώτου συνδυασμού, όσο και ως πρώτου σε ψήφους συμβούλου), αλλά και το πλεονέκτημα των εδρών (ο συνδυασμός του έχει τις περισσότερες) που απέκτησε, καθιστά εξαιρετικά πιθανή την ανανέωση της θητείας του ως προέδρου για ακόμη δύο χρόνια.

Ωστόσο, όλα θα κριθούν από τις συμμαχίες και τις μυστικές συμφωνίες που θα συναφθούν μεταξύ συμβούλων και συνδυασμών. Ελπίζουμε να γίνει το θαύμα και να συγκροτηθεί το νέο προεδρείο από την πρώτη κιόλας συνεδρίαση. Ευχόμαστε, πάντως, σε καμία περίπτωση να μην τους πάρει πάλι 4 μήνες...

Δευτέρα 11 Ιουνίου 2007

Τραγέλαφος

Το ανέκδοτο της εβδομάδας:

Η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων ΑΘΗΝΩΝ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία καταδικάζει την απόλυση του δημοσιογράφου της Κρήτης, Κώστα Βασιλάκη (μέλους της Ε.Σ.Η.Ε.Π.Η.Ν.), ο οποίος έχασε τη δουλειά του την περασμένη Παρασκευή.

Την ίδια στιγμή, τήρησε σιγήν ιχθύος για την απόλυση της δημοσιογράφου των ΑΘΗΝΩΝ, Διαλεχτής Καραμουσά, που έχασε τη δουλειά της την ίδια ακριβώς ημέρα.

Ο μεν εργαζόταν στην επαρχιακή εφημερίδα "Νέα Κρήτη", η δε στον αθηναϊκό ραδιοσταθμό Alpha 98,9.

Καλό το ενδιαφέρον της Ένωσης Συντακτών της Αθήνας για τις απαράδεκτες (και παράνομες) απολύσεις των συναδέλφων της περιφέρειας, αλλά όταν το ίδιο ενδιαφέρον δεν επιδεικνύεται και για τις απολύσεις των συναδέλφων της Αθήνας, ε, τότε μάλλον μιλάμε για απαράδεκτη Ένωση...

Εκτός κι αν ο κ. Σόμπολος προβάρει για πρόεδρος της Ένωσης Συντακτών Πελοποννήσου...

(Ευχαριστούμε τον αναγνώστη μας για την επισήμανση)

Σάββατο 9 Ιουνίου 2007

Ποινικοποιούν το συνδικαλισμό!

Μια απόλυση δημοσιογράφου με "επικίνδυνες" προεκτάσεις καταγγέλλει η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελοποννήσου, Ηπείρου και Νήσων (Ε.Σ.Η.Ε.Π.Η.Ν.).

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει ότι ο συντάκτης της εφημερίδας "Νέα Κρήτη", Κώστας Βασιλάκης, απολύθηκε από τον ιδιοκτήτη της εφημερίδας διότι... αποφάσισε να ασχοληθεί με το συνδικαλισμό στην Ένωση Συντακτών!!!

Η αντιδημοκρατική και παράνομη ενέργεια της ιδιοκτησίας της κρητικής εφημερίδας συνιστά "ποινικοποίηση" του συνδικαλισμού και εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ελευθερία της ανάπτυξης συνδικαλιστικής δράσης από τους εργαζόμενους. Η "δίωξη" αυτής της ελευθερίας έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του "συνδικαλίζεσθαι", το οποίο ο εκδότης της εφημερίδας, Μανώλης Δημητρίου, καταπατά ή... αγνοεί.

Σύμφωνα με την Ε.Σ.Η.Ε.Π.Η.Ν. ζητήθηκε από τον απολυθέντα συνάδελφο (αλλά και από άλλους δημοσιογράφους!) να... υπογράψει "δήλωση υποταγής στον εργοδότη", κάτι που ο ίδιος αρνήθηκε, προασπιζόμενος την -προσωπική και επαγγελματική- αξιοπρέπειά του. "Από τότε ξεκίνησε για τον ίδιο η αντίστροφη μέτρηση", σημειώνει η ανακοίνωση, στην οποία η απόλυση του Κ. Βασιλάκη χαρακτηρίζεται "αντεργατική, αυταρχική, παράνομη και καταχρηστική".

Η Ένωση Συντακτών κατηγορεί την ιδιοκτησία της επαρχιακής εφημερίδας ότι "καλλιεργεί κλίμα τρομοκρατίας" στους εργαζόμενους και καλεί την Π.Ο.Ε.ΣΥ., αλλά και τα πολιτικά κόμματα να παρέμβουν: "καλούμε όσους νομοθετούν να μας προστατεύσουν επιτέλους από εργοδότες που ζυγίζουν την ζωή, εμάς και των οικογενειών μας, στην πλάστιγγα του αθεράπευτου εγωισμού τους" σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Διαμηνύει, τέλος, στον ιδιοκτήτη της εφημερίδας ότι εάν ως την Τρίτη δεν έχει ανακαλέσει την απόλυση του Κ. Βασιλάκη, θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις.

Θυμίζουμε ότι η "Νέα Κρήτη" είχε απασχολήσει και προ δεκαημέρου την Ένωση, όταν η ιδιοκτησία της αποφάσισε να εκδώσει την εφημερίδα ανήμερα του Αγίου Πνεύματος, σπάζοντας τη θεσμοθετημένη αργία (για να διαβάσετε το σχετικό ρεπορτάζ κάντε "κλικ" εδώ)!

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης που εξέδωσε η Ε.Σ.Η.Ε.Π.Η.Ν.:

"Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελοποννήσου – Ηπείρου - Νήσων καταγγέλλει την ανάλγητη, απαράδεκτη, αντεργατική και αυταρχική συμπεριφορά της ιδιοκτησίας της εφημερίδας «Νέα Κρήτη» Ηρακλείου η οποία, σε αποκορύφωμα του κλίματος τρομοκρατίας που εδώ και καιρό καλλιεργεί στην εφημερίδα, προέβη στην απόλυση του διακεκριμένου συναδέλφου Κώστα Βασιλάκη.

Μια απόλυση που συνιστά ορισμό εργοδοτικής αυθαιρεσίας, καταχρηστική και παράνομη, προσβλητική δε για τον ίδιο τον συνάδελφο του οποίου τις ικανότητες, το ήθος, την επαγγελματική συνέπεια και την προσφορά στη δημοσιογραφία γνωρίζουν όλοι σχεδόν οι Έλληνες.

Η ιδιοκτησία της εφημερίδας «Νέα Κρήτη», διολισθαίνοντας εκ νέου στην λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», κοινοποίησε στο συνάδελφο Κώστα Βασιλάκη απόλυση διότι – άκουσον άκουσον- χωρίς προηγούμενη συνεννόηση μαζί της αποφάσισε να εμπλακεί με τα της Ένωσης Συντακτών. Επιπλέον, ο συνάδελφος, προασπιζόμενος την προσωπική του αξιοπρέπεια – όπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοι της «Νέας Κρήτης» - αρνήθηκε προσφάτως να υπογράψει «δήλωση υποταγής» στον εργοδότη και από τότε ξεκίνησε για τον ίδιο η αντίστροφη μέτρηση.

Πρόκειται για απόλυση που θα πρέπει να απασχολήσει όχι μόνο τις δημοσιογραφικές ενώσεις της χώρας αλλά και τις πολιτικές δυνάμεις οι οποίες θα πρέπει πλέον να στείλουν ένα ηχηρό μήνυμα σε εργοδότες εμφορούμενους με «ιδιοκτησιακές αντιλήψεις» για το προσωπικό τους.
Καλούμε την Π.Ο.Ε.ΣΥ. και όλες τις Ενώσεις Συντακτών να καταδικάσουν την απόλυση του Κώστα Βασιλάκη.

Καλούμε όσους νομοθετούν να μας προστατεύσουν επιτέλους από εργοδότες που ζυγίζουν την ζωή, εμάς και των οικογενειών μας, στην πλάστιγγα του αθεράπευτου εγωισμού τους.
Καλούμε τον ιδιοκτήτη της «Νέας Κρήτης», ως το βράδυ της ερχόμενης Τρίτης, να προχωρήσει σε επαναπρόσληψη του συναδέλφου, ειδάλλως του διαμηνύουμε ότι οι καλές μας προθέσεις απέναντι του ως σήμερα, θα παραμεριστούν και θα εξαντλήσουμε, πλέον, κάθε περιθώριο συνδικαλιστικής πρακτικής και κινητοποίησης.

Επειδή γνωρίζουμε την τακτική του, εκ προοιμίου του απαντάμε ότι κάθε σχολιασμός της ανακοίνωσης – καταγγελίας μας δεν θα αποτελέσει παρά «προφάσεις εν αμαρτίαις»".

Update 11/06/2007
Την παράνομη απόλυση του δημοσιογράφου Κώστα Βασιλάκη καταδίκασαν, στις ανακοινώσεις που εξέδωσαν, τόσο η Π.Ο.Ε.ΣΥ., όσο και η Ε.Σ.Η.Ε.Α.:
«Το πρωτοφανές περιστατικό, εκτός των άλλων, πλήττει ευθέως το συνδικαλιστικό δικαίωμα. Η ενέργεια αυτή αποτελεί casus belli κατά των εργαζομένων από τους ιδιοκτήτες των περιφερειακών εφημερίδων (...) Η αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας οφείλει να πράξει τα δέοντα για την διασφάλιση της νομιμότητας ως προς την ελεύθερη και απρόσκοπτη άσκηση του συνδικαλιστικού δικαιώματος. Καλείται επίσης ο Υπουργός Εργασίας κ. Β. Μαγγίνας να εποπτεύσει την τήρηση κι εφαρμογή όλων όσων προβλέπει η σχετική νομοθεσία. Η εργοδοτική αυθαιρεσία δεν θα περάσει», σημειώνει ο πρόεδρος της Π.Ο.Ε.ΣΥ., Δημήτρης Τσαλαπάτης, ενώ στην ανακοίνωση της Ε.Σ.Η.Ε.Α. τονίζεται ότι η Ένωση "θα πράξει ό,τι είναι δυνατόν για να διασφαλίσει την ελεύθερη άσκηση του συνδικαλιστικού δικαιώματος. Καλούμε, με τη σειρά μας, την ιδιοκτησία της εφημερίδας "ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ" να προχωρήσει άμεσα στην επαναπρόσληψη του συναδέλφου Κώστα Βασιλάκη".

Παρασκευή 8 Ιουνίου 2007

Η αποτίμηση των αποτελεσμάτων από τους συνδυασμούς

Θριαμβο-λογίες, ευχαρι-στίες, καταγγε-λίες και πικρία συνθέ-τουν το περιεχόμενο των ανακοινώσεων ορισμένων εκ των παρατάξεων της Ε.Σ.Η.Ε.Α., λίγες ώρες μετά τις εκλογές της Τετάρτης και της Πέμπτης.
Οι δύο "κερδισμένοι" -βάσει των στόχων που είχαν θέσει- συνδυασμοί, αλλά και ο ένας "χαμένος" -κρίνοντας από τη μείωση του ποσοστού του- είναι οι μόνοι που -μέχρι στιγμής- εξέδωσαν ανακοινώσεις στις οποίες σχολιάζουν και αποτιμούν το εκλογικό αποτέλεσμα.

Ο "νικητής" της αναμέτρησης Πάνος Σόμπολος, επικεφαλής των "Δημοσιογράφων για τη Δημοσιογραφία", κάνει λόγο για "μεγάλη νίκη", καθώς, όπως επισημαίνει, "ένας στους τρεις ψήφισε το συνδυασμό μας, που αναδείχθηκε πρώτη δύναμη και κρατάει πάντοτε τη σκυτάλη των εξελίξεων".
Η ανακοίνωση του συνδυασμού συνεχίζει ως εξής: "Ο Πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ και επικεφαλής του συνδυασμού Πάνος Σόμπολος εξέφρασε την απόλυτη ικανοποίησή του για το εκλογικό αποτέλεσμα και την επιδοκιμασία που εξέφρασε ο δημοσιογραφικός κόσμος στο έργο και το πρόγραμμά μας, δηλώνοντας ότι η παράταξη θα συνεχίσει τον αγώνα με συνέπεια και ευθύνη για την επίλυση των προβλημάτων του κλάδου".

Ο δεύτερος κερδισμένος των εκλογών ήταν αναμφισβήτητα οι "Φαϊνάνσιαλ Κραίμς - Πρωτοβουλία Γένοβα", οι οποίοι κατάφεραν να διπλασιάσουν το ποσοστό τους, σε σχέση με την αναμέτρηση του 2005. "Ευχαριστούμε δημοσίως τους συναδέλφους που μας στήριξαν με την ψήφο τους, αναγνωρίζοντας την συνεχή και συνεπή δράση μας την τελευταία διετία", αναφέρεται στο μήνυμα που απευθύνει ο συνδυασμός, το οποίο συνεχίζει ως εξής:
"Η δράση ενός συνδυασμού που δεν είχε "πλάτες", οικονομικά στηρίγματα και μηχανισμούς, έδειξε ότι η συστηματική απεύθυνση στη βάση του κλάδου, μπορεί να φέρνει αποτελέσματα και στο εκλογικό επίπεδο, μήνυμα ιδιαίτερα χρήσιμο (αν και δύσκολο να το κατανοήσουν) σε όσους οχυρωμένοι πίσω απο γραφεία και με χαρτοπόλεμους ανακοινώσεων και καταγγελιών, αυταπατώνταν ότι έτσι έδιναν προοπτική για τους εργαζόμενους του κλάδου".
Οι αιχμές προς τις υπόλοιπες παρατάξεις είναι σαφείς και στη συνέχεια επικεντρώνονται στον συνδυασμό Σόμπολου: "Στο έδαφος αυτής της αδράνειας πάτησε και η πρωτιά της φιλοκυβερνητικής παράταξης του κλάδου, σε μια εποχή που χρειαζόμαστε σωματείο που να είναι εργαλείο μάχης και όχι φιλοκυβερνητικό και φιλοεργοδοτικό παραμάγαζο".

Από την άλλη, η "Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων" εξέδωσε μια ιδιαίτερα σκληρή ανακοίνωση με τίτλο "Η τρομοκρατία της συσπειρωμένης διαπλοκής των κουκουλοφόρων του διαδίκτυου και του δρόμου δεν πέρασε".
Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για "αντίξοες συνθήκες" υπό τις οποίες διεξήχθησαν οι εκλογές, αλλά και για "αρπακτικές προσπάθειες και πομπώδεις εξαγγελίες λουδοβίκων, χωροφυλάκων και άλλων περιφερειακών παραγοντίσκων", χωρίς να κατονομάζονται αυτοί τους οποίους υπονοεί. Σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης, η Κ.Ε.Δ. προβαίνει σε ακόμη πιο σκληρή επίθεση εναντίον συνδικαλιστών της Ε.Σ.Η.Ε.Α., αφήνοντας βαριά υπονοούμενα: "Οι νεοαριστερές δυνάμεις στον πανικό τους, επιστράτευσαν την χωροφυλακή, με αντάλλαγμα να ξαναζωντανέψουν τις γιορτές στου Μακρυγιάννη".

Ούτε η "Συσπείρωση - Δούρειος Τύπος" (ίσως ο μεγαλύτερος "χαμένος" των εκλογών, αφού δεν κατάφερε να "πείσει" τους ψηφοφόρους, χάνοντας και την πρώτη θέση που είχε κατακτήσει το 2005), ούτε η "Μαχόμενη Δημοσιογραφία" εξέδωσαν -μέχρι στιγμής- ανακοινώσεις σχολιασμού των αποτελεσμάτων.

Πρώτη δύναμη ο Σόμπολος στην ΕΣΗΕΑ

Σημαντι-κή νίκη κατήγαγε ο συνδυ-ασμός του Πάνου Σόμπο-λου "Δη-μοσιο-γράφοι για τη Δημοσιογραφία" στις εκλογές της Ε.Σ.Η.Ε.Α.

Κατάφερε να αναδειχθεί πρώτη δύναμη, διπλασιάζοντας τα ποσοστά του σε σχέση με τις προηγούμενες εκλογές, και κατέκτησε 4 έδρες στο νέο διοικητικό συμβούλιο της Ενώσεως. Αντίθετα, ο συνδυασμός "Συσπείρωση Δημοσιογράφων - Δούρειος Τύπος", του Δημήτρη Τρίμη, περιορίστηκε σχεδόν στα ίδια ποσοστά με τις εκλογές του 2005, παραμένοντας στις 3 έδρες.

Ελαφρά αύξηση σημείωσε το ποσοστό της "Μαχόμενης Δημοσιογραφίας", του Παναγιώτη Ράμμου (διατήρει τις 2 έδρες της), ενώ οι "Φαϊνάνσιαλ Κράιμς", παρότι δεν κατάφεραν και πάλι να πάρουν έδρα, διπλασίασαν τα ποσοστά τους. Στον αντίποδα, η "Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων", του Δημήτρη Τσαλαπάτη, υπέστη πλήγμα, καθώς είναι ο μόνος συνδυασμός που συγκέντρωσε λιγότερες ψήφους σε σχέση με την αναμέτρηση του 2005. Ωστόσο, κατάφερε να διατηρήσει τις δύο έδρες του.
Η διαδικασία της καταμέτρησης των ψήφων ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 12 και μισή τα μεσάνυχτα.

Το Ράδιο Στάμπα έχει στη διάθεσή του τα αποτελέσματα και σας τα παρουσιάζει (ώρα 01:05 π.μ.):

1) Δημοσιογράφοι για τη Δημοσιογραφία: Ψήφοι: 1.181, Έδρες: 4
2) Συσπείρωση Δημοσιογράφων - Δούρειος Τύπος: Ψήφοι: 867, Έδρες: 3
3) Μαχόμενη Δημοσιογραφία: Ψήφοι: 611, Έδρες: 2
4) Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων: Ψήφοι: 448, Έδρες: 2
5) Φαϊνάνσιαλ Κράιμς - Πρωτοβουλία Γένοβα: Ψήφοι: 141, Έδρες: 0

Σε σύνολο 4.597 εγγεγραμμένων μελών ψήφισαν τα 3.496. Τα έγκυρα ψηφοδέλτια ήταν 3.248 (λευκά 102, άκυρα 146).
Τα αποτελέσματα αυτά επιβεβαιώνουν πλήρως τις εκτιμήσεις του Ράδιο Στάμπα, έτσι όπως αποτυπώθηκαν στα ρεπορτάζ των προηγούμενων ημερών.

Γιατί κέρδισε ο Σόμπολος
Η -τρόπον τινά- συγχώνευση του συνδυασμού του Μανώλη Μαθιουδάκη "Αδέσμευτοι Δημοσιογράφοι" με την παράταξη Σόμπολου (που "επισφραγίσθηκε" με την επίσημη κάθοδο του Γιώργου Βλαβιανού -πρώην μέλους των "Αδέσμευτων"- με τον συνδυασμό του Π. Σόμπολου) έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα για τους "Δημοσιογράφους για τη Δημοσιογραφία": το σύνολο σχεδόν των ψηφοφόρων των "Αδέσμευτων", ψήφισε Σόμπολο. Κάτι παρόμοιο έγινε -όπως είχαμε προβλέψει- και με τους ψηφοφόρους της "Δημοσιογραφικής Αδέσμευτης Κίνησης", της έτερης παράταξης που δεν συμμετείχε στις φετινές εκλογές.

Έτσι, οι "Δημοσιογράφοι για τη Δημοσιογραφία" διπλασίασαν φέτος το "σκορ" τους (1.181 ψήφοι έναντι 651 το 2005) και κατάφεραν αφενός να ανακηρυχθούν πρώτος σε ψήφους συνδυασμός (από δεύτερος το 2005) και αφετέρου να κατακτήσουν 4 έδρες στο διοικητικό συμβούλιο (από 3).

Η "ακτινογραφία" των συνδυασμών
Η παράταξη Τρίμη ("Συσπείρωση") δεν κατάφερε να αξιοποιήσει τη φημολογούμενη "φθορά Σόμπολου" (η οποία δεν απεδείχθη, τουλάχιστον στην κάλπη) και διατήρησε σχεδόν τα ίδια ποσοστά (867 ψήφοι έναντι 821 το 2005), χάνοντας την πρώτη θέση στην τελική κατάταξη. Όμως, διατήρησε και τις 3 έδρες της.

Κάτι αντίστοιχο έγινε και με την παράταξη Ράμμου, τη "Μαχόμενη Δημοσιογραφία" (611 ψήφοι έναντι 518 το 2005 - διατήρηση των 2 εδρών).

Οι "Φαϊνάνσιαλ Κράιμς" υπερδιπλασίασαν τις ψήφους τους (141 από 72 το 2005), δεν κατάφεραν, όμως, να μπουν στη... "Βουλή" των δημοσιογράφων.

Η "Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων", τέλος, διατήρησε μεν τις 2 της έδρες, αλλά είδε το πόσοστό της να μειώνεται (448 ψήφοι έναντι 498 το 2005).

Ποιος θα γίνει πρόεδρος;
Σε ό,τι αφορά τώρα το συσχετισμό δυνάμεων στο διοικητικό συμβούλιο, μπορεί να προκύπτει "υπεροχή Σόμπολου", αφού ο συνδυασμός του έχει πλεονέκτημα εδρών, αυτό όμως δεν σημαίνει κάτι, κατ' ανάγκην, για δύο λόγους: αφενός διότι την ίδια υπεροχή είχε και όλους τους τελευταίους μήνες (μια και ο Βλαβιανός είχε ήδη συμπαραταχθεί μαζί του μέσα στο Δ.Σ.) και αφετέρου διότι όλα θα κριθούν στις συμμαχίες που θα συναφθούν κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων για τη συγκρότηση του Δ.Σ.

Πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι ο Σόμπολος δεν θα είναι ο μόνος διεκδικητής για τη θέση του προέδρου (και, ως γνωστόν, η υπεροχή των 4 εδρών δεν δίνει πλειοψηφία).

Όλα είναι "ανοικτά" και δεν αποκλείονται εκπλήξεις. Ελπίζουμε μόνο να μην χρειαστούν πάλι τέσσερις μήνες (όπως το 2005) για να συγκροτηθεί το προεδρείο...

Κυριακή 3 Ιουνίου 2007

Οι δημοσιογράφοι ψηφίζουν (Πώς;)

Οι εκλογές της ΕΣΗΕΑ έφτασαν! Κι επειδή ο καλός... στρατιώ-της δεν αρκεί να μην ξεχάσει το όπλο του στη μάχη, αλλά πρέπει να ξέρει και πώς θα το χρησιμοποιήσει, το Ράδιο Στάμπα συγκέντρωσε τις πιο σημαντικές χρηστικές πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν να ψηφίσετε εύκολα και σωστά. Τώρα, το πού θα σκοπεύσετε με το όπλο σας (τι θα ψηφίσετε, δηλαδή), ο... Θεός κι η ψυχή σας!
Οι εκλογές θα διεξαχθούν στο Μέγαρο της Ενώσεως Συντακτών (Ακαδημίας 20) την Τετάρτη 6 και την Πέμπτη 7 Ιουνίου. Η διαδικασία της ψηφοφορίας θα ξεκινήσει στις 8 το πρωί και θα ολοκληρωθεί στις 20.45 και τις δύο ημέρες.

Δικαίωμα ψήφου έχουν μόνο τα τακτικά μέλη της Ε.Σ.Η.Ε.Α. ((τα δόκιμα στο πηγάδι κατούρησαν;), που έχουν εκπληρώσει τις οικονομικές τους υποχρεώσεις (ο τζάμπας πέθανε!).
Ο ψηφοφόρος πρέπει να έχει μαζί του την ταυτότητα μέλους της Ε.Σ.Η.Ε.Α. ή την αστυνομική του ταυτότητα (δεν ζητείται πιστοποιητικό θρησκευτικών φρονημάτων!).

Σε κάθε εκλογικό τμήμα θα είναι τοποθετημένες έξι κάλπες:
  • Μία για το Διοικητικό Συμβούλιο και για την Εξελεγκτική Επιτροπή,

  • Μία για τα Πειθαρχικά Συμβούλια,

  • Μία για τους εκπροσώπους στο Μικτό Συμβούλιο,

  • Μία για τα λοιπά θέματα (έγκριση ισολογισμού - απολογισμού, εξουσιοδότηση για καταγγελία ΣΣΕ κ.λπ.),

  • Μία για το Δ.Σ. του Ε.Δ.Ο.ΕΑ.Π.

  • Μία για το Δ.Σ. του Μορφωτικού Ιδρύματος

Για το διοικητικό συμβούλιο μπορείτε να "σταυρώσετε" μέχρι 11 υποψήφιους (στο ψηφοδέλτιο του συνδυασμού της προτίμησής σας).
Για την Εξελεγκτική Επιτροπή της ΕΣΗΕΑ μπορείτε να σημειώσετε μέχρι 3 σταυρούς (πάλι στο ψηφοδέλτιο ενός συνδυασμού).

Για τα υπόλοιπα όργανα υπάρχει ενιαίο ψηφοδέλτιο.
Για το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ βάζετε έως 5 σταυρούς. Για το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ έως 5 σταυρούς. Για τους Εκπροσώπους στο Μικτό Συμβούλιο 1 σταυρό. Για τους Εκπροσώπους των Συνταξιούχων έως 3 σταυρούς. Για το Δ.Σ. Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π. έως 5 σταυρούς. Για το Δ.Σ. του Μορφωτικού Ιδρύματος έως 6 σταυρούς, (έως 2 σταυρούς για τα μέλη της Ε.Σ.Η.Ε.Α. - μέλη αντίστοιχων οργανώσεων και έως 4 σταυρούς για τα τακτικά μέλη της Ε.Σ.Η.Ε.Α.).

Οι επικεφαλής των συνδυασμών ως υποψήφιοι για το Δ.Σ. ΕΣΗΕΑ χρειάζονται και αυτοί σταυρό προτιμήσεως για να εκλεγούν ως σύμβουλοι (δηλαδή σταυρώστε Σόμπολο, Τρίμη, Τσαλαπάτη, Ράμμο κ.λπ., για να μην πάθουν καμία νίλα οι άνθρωποι!).

Οι εκλογές για την ανάδειξη των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και της Εξελεγκτικής Επιτροπής θα γίνουν με το σύστημα της απλής αναλογικής, οι δε εκλογές για τα Πειθαρχικά, το Μορφωτικό Ίδρυμα και τους εκπροσώπους στο Μικτό Συμβούλιο καθώς και για το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π. θα γίνουν με πλειοψηφικό σύστημα, δηλαδή βάσει του αριθμού των σταυρών προτίμησης των υποψηφίων.

ΣΤΑΜΠΑ-ΣΧΟΛΙΟ: Την υπογραφή σου, την ψήφο σου και "το άλλο" πρόσεχε πού τα βάζεις!

Σάββατο 2 Ιουνίου 2007

Εκλογές ΕΣΗΕΑ: Οι συμμαχίες, οι συσχετισμοί, τα προγνωστικά

Υπό το βάρος του "α-μαρτω-λού" ομολόγου του ΤΣΠΕΑΘ, αλλά και μιας άνευ προηγουμένου κρίσης που διέρχεται ο κλάδος (απολύσεις, καταστρατήγηση των συμβάσεων εργασίας, "λουκέτο" σε πολλά Μέσα, αυθαιρεσίες των ιδιοκτητών) οι 4.600 δημοσιογράφοι-μέλη της ΕΣΗΕΑ καλούνται στις 6 και 7 του μήνα να εκλέξουν τους νέους αντιπροσώπους τους για την επόμενη διετία.
Τα ασφαλιστικά και εργασιακά ζητήματα αποτελούν -μοιραία- τις "σημαίες" της προεκλογικής περιόδου (η οποία λήγει την Τρίτη), με τις παρατάξεις που διεκδικούν την ψήφο των εκλεκτόρων να επιδίδονται καθημερινά σε "αλληλοκαρφώματα" και να εκτοξεύουν εκατέρωθεν κατηγορίες για τη στάση που τήρησαν οι αντίπαλοί τους συνδυασμοί στα θέματα αυτά.

Στις φετινές εκλογές κατέρχονται πέντε συνολικά συνδυασμοί - δύο λιγότεροι από ό,τι στην αναμέτρηση του 2005:

α) η "Συσπείρωση Δημοσιογράφων - Δούρειος Τύπος", με επικεφαλής τον γραμματέα της Ε.Σ.Η.Ε.Α., Δημήτρη Τρίμη, που ιδεολογικά τοποθετείται στο χώρο του Συνασπισμού και της ευρύτερης Αριστεράς

β) οι "Δημοσιογράφοι για τη Δημοσιογραφία", με επικεφαλής τον πρόεδρο της Ε.Σ.Η.Ε.Α., Πάνο Σόμπολο, που ιδεολογικά τοποθετείται στο χώρο της Νέας Δημοκρατίας και της ευρύτερης Κεντροδεξιάς,

γ) η "Μαχόμενη Δημοσιογραφία", με επικεφαλής τον ταμία της Ε.Σ.ΗΕ.Α., Παναγιώτη Ράμμο, που ιδεολογικά τοποθετείται στο χώρο του Κ.Κ.Ε. και της ευρύτερης Αριστεράς,

δ) η "Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων", με επικεφαλής τον α΄αντιπρόεδρο της Ε.Σ.Η.Ε.Α. (και πρόεδρο της Π.Ο.Ε.ΣΥ.), Δημήτρη Τσαλαπάτη, που ιδεολογικά κινείται στο χώρο του ΠΑΣΟΚ και του κέντρου,

ε) οι "Financial Crimes-Πρωτοβουλία Γένοβα Δημοσιογράφων", που τοποθετούνται στο χώρο της Αριστεράς.

Οι "Δημοσιογράφοι για τη Δημοσιογραφία"
Οι συνδυασμοί "Αδέσμευτοι Δημοσιογράφοι" και "Δημοσιογραφική Αδέσμευτη Κίνηση", που είχαν συμμετάσχει στις εκλογές του 2005, δεν κατέρχονται στη φετινή εκλογική αναμέτρηση.

Ο εκπρόσωπος της πρώτης στο απερχόμενο διοικητικό συμβούλιο (ο β΄αντιπρόεδρος Γιώργος Βλαβιανός), έχει από καιρό προσχωρήσει στο συνδυασμό του Π. Σόμπολου και στις εκλογές αυτές συμμετέχει στο ψηφοδέλτιο των "Δημοσιογράφων για τη Δημοσιογραφία".

Εκτιμάται ότι οι περισσότεροι ψηφοφόροι των "Αδέσμευτων Δημοσιογράφων" θα ρίξουν την ψήφο τους στην παράταξη του Πάνου Σόμπολου. Το ίδιο πιστεύεται ότι θα γίνει και με τους ψηφοφόρους της Δημοσιογραφικής Αδέσμευτης Κίνησης, τα μέλη της οποίας προέρχονταν από τον ίδιο ιδεολογικά χώρο με τους "Δημοσιογράφους για τη Δημοσιογραφία".

Με αυτά τα δεδομένα, στο συνδυασμό Σόμπολου θεωρούν ότι είναι δεδομένη η κατάκτηση 4 εδρών στο διοικητικό συμβούλιο, ενώ κάποιοι κάνουν λόγο ακόμη και για 5 έδρες!

Ωστόσο, δεν είναι λίγοι εκείνοι (στα αντίπαλα ψηφοδέλτια) που κάνουν λόγο για μεγάλη φθορά του προέδρου και για δυσαρέσκεια των δημοσιογράφων προς το συνδυασμό του, η οποία θα αποτυπωθεί και στην κάλπη.

Η "Συσπείρωση"
Τις τρεις έδρες της στο Δ.Σ. θεωρεί βέβαιο ότι θα διατηρήσει η "Συσπείρωση Δημοσιογράφων - Δούρειος Τύπος", τα μέλη της οποίας εκτιμούν ότι το πρόγραμμά της, σε συνδυασμό με τη δυσθυμία των μελών της Ένωσης -λόγω των χειρισμών του Π. Σόμπολου- θα της χαρίσουν και τέταρτη έδρα.

Ορισμένοι, πάντως, μιλούν για φθορά και του Δ. Τρίμη και εκτιμούν ότι τα ποσοστά του συνδυασμού του θα μειωθούν.

Η "Μαχόμενη Δημοσιογραφία"
Στη «Μαχόμενη Δημοσιογραφία» θεωρούν ότι τα δυσαρεστημένα από Σόμπολο, Τρίμη και Τσαλαπάτη μέλη της Ένωσης, θα ψηφίσουν φέτος το συνδυασμό τους. Για το λόγο αυτό εκτιμούν ότι θα καταλάβουν και τρίτη έδρα στο Δ.Σ. Άλλες εκτιμήσεις θέλουν την παράταξη να περιορίζεται στις 2 έδρες που έχει και σήμερα.

Η "Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων"
Η «Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων» έχει ως στόχο την αύξηση του ποσοστού της και πολλά μέλη του συνδυασμού λένε πως φέτος ο στόχος είναι οι τρεις έδρες. Πιο μετριοπαθή στελέχη της παράταξης δηλώνουν απολύτως ικανοποιημένοι με το ενδεχόμενο διατήρησης των 2 εδρών που έχει σήμερα.

Οι "Financial Crimes"
Οι "Financial Crimes" δεν είχαν καταφέρει να μπουν στο διοικητικό συμβούλιο το 2005. Φέτος αισιοδοξούν ότι θα καταλάβουν μία από τις 11 έδρες και προτάσσουν την αγωνιστικότητά τους ως βασικό τους "ατού". Οι υπόλοιπες παρατάξεις, πάντως, θεωρούν βέβαιο ότι ούτε και φέτος ο συνδυασμός αυτός θα πάρει έδρα στο Δ.Σ.

Η απλή αναλογική έχει υιοθετηθεί ως εκλογικό σύστημα, κάτι που καθιστά εξαιρετικά δύσκολο -αν όχι ακατόρθωτο- την απόκτηση του απολύτου "ελέγχου" του Δ.Σ. από μία παράταξη. Οι παρασκηνιακές συμφωνίες και οι συμμαχίες που τυχόν θα συναφθούν θα κρίνουν σε μεγάλο βαθμό τις ισορροπίες στο νέο διοικητικό σχήμα της Ένωσης.

Παρασκευή 1 Ιουνίου 2007

Ολοκληρώθηκε η "σφαγή" στον Alpha 98,9

Update: 23:00 μ.μ.
Το χρονικό μιας προαναγ-γελθείσης σφαγής γράφτη-κε χθες το απόγευμα στο δεύτερο όροφο της Κάντζας.
Ο διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής του Alpha 98,9, Βασίλης Θωμόπουλος, ανακοίνωσε -διά τηλεφώνου- με συνοπτικές διαδικασίες σε τρεις δημοσιογράφους του σταθμού ότι από σήμερα πρέπει να αρχίσουν να ψάχνουν για δουλειά. Πρόκειται για τους τρεις από τους πέντε "ομήρους" του ραδιοφώνου του Alpha που, παρότι καλύπτουν επί χρόνια πάγιες και διαρκείς ανάγκες του σταθμού, είχαν υπογράψει συμβάσεις ορισμένου χρόνου, οι οποίες έληξαν χθες.

Για το λόγο αυτό, η Ε.Σ.Η.Ε.Α. είχε κηρύξει 24ωρη απεργία στο ραδιοφωνικό σταθμό την Τρίτη 29 Μαΐου, η οποία, όμως, απαγορεύτηκε από τα δικαστήρια (κάντε "κλικ" για το σχετικό ρεπορτάζ).

Μετά την εξέλιξη αυτή, το σχέδιο της διοίκησης του Alpha για περικοπές εξελίχθηκε κανονικά. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ενώ παρασκηνιακά είχαν δοθεί διαβεβαιώσεις πως ο σταθμός θα επαναπροσελάμβανε τους εργαζόμενους τον Σεπτέμβριο, κατά την τηλεφωνική επικοινωνία που είχε μαζί τους ο κ. Θωμόπουλος δεν δεσμεύτηκε για κάτι τέτοιο.
Την τελευταία στιγμή τη "γλύτωσαν" οι δύο (από τους πέντε) συναδέλφους, οι οποίοι επρόκειτο να χάσουν τη δουλειά τους, όπως και οι άλλοι τρεις. Τελικά, όμως, βρέθηκαν με συμβάσεις αορίστου χρόνου, επειδή η νομική υπηρεσία του ομίλου διαπίστωσε (πότε, άραγε;) ότι κατοχύρωναν αυτό το δικαίωμα.
Ωστόσο, μαζί με τους τρεις δημοσιογράφους που έχασαν τη δουλειά τους, δεν ανανεώθηκε τελικά και η σύμβαση ενός τεχνικού κι έτσι οι "απώλειες" από τη "σφαγή" ανέρχονται σε τέσσερις εργαζόμενους.

Το ραδιόφωνο του Alpha αντιμετωπίζει πλέον σοβαρό πρόβλημα εύρυθμης λειτουργίας, καθώς -όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι- "η δουλειά δεν μπορεί να βγει, πολλά θέματα της ειδησεογραφίας δεν καλύπτονται, οι βάρδιες έχουν συγχωνευθεί ή καταργηθεί", την ίδια στιγμή που παραμένει ανοικτό το ζήτημα της μη καταβολής των δεδουλευμένων για την εργασία τις ημέρες των αργιών και τα Σαββατοκύριακα.

Σύμφωνα με πηγές της Ε.Σ.Η.Ε.Α. ήδη εξετάζονται νέες μορφές κινητοποιήσεων, οι οποίες θα ανακοινωθούν προσεχώς.