Τρίτη 17 Ιουλίου 2007
Σφοδρή επίθεση Τσαλαπάτη σε Τρίμη
Κυριακή 15 Ιουλίου 2007
Κανάλι 1: στις πληρωμές άλλο κανένα!
Μορφή χιονο-στιβάδας -εν μέσω θέρους!- έχουν, πλέον, λάβει τα προβλή-ματα στη δημοτική ραδιοφωνία του Πειραιά, την ίδια στιγμή που ο δήμαρχος Παναγιώτης Φασούλας εμφανίζεται απρόθυμος να τα επιλύσει.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ένωση Τεχνικών Ελληνικής Ραδιοφωνίας (Ε.Τ.Ε.Ρ.), στηλιτεύει την πρακτική του δημάρχου Πειραιά, κάνει λόγο για "αβελτηρία" και "πολιτικές σκοπιμότητες" και καλεί τον κ. Φασούλα να δώσει άμεσα λύση στο μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν δεκάδες εργαζόμενοι.Την καταβολή των χρωστούμενων μισθών από τον Δεκέμβριο του 2006 μέχρι και σήμερα.
Οι εργαζόμενοι σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να γίνουν το θύμα και να πληρώνουν το μάρμαρο των πολιτικών σκοπιμοτήτων και της αβελτηρίας των Διοικούντων.
Δηλώνουμε ότι ο σεβασμός των ΣΣΕ και των θεσμικών οργάνων των εργαζομένων από μέρους της Διοίκησης κάθε ραδιοσταθμού, περιφρουρείται από την ΕΤΕΡ με κάθε τρόπο".
Τετάρτη 11 Ιουλίου 2007
Απειλές εναντίον τους καταγγέλλουν οι Financial Crimes
Την εκτόξευ-ση τηλεφω-νικών απειλών εναντίον μελών του συνδυα-σμού της καταγ-γέλλει -με ανακοίνωσή της- η παράταξη της Ε.Σ.Η.Ε.Α. "Ενωτικός Συνδυασμός - Financial Crimes".Πέμπτη 5 Ιουλίου 2007
"Όχι" στο νομοσχέδιο, "ναι" στο αντιπροσωπευτικό Δ.Σ.
Εναντίον του νομο-σχεδίου Ρουσό-πουλου για τη συγκέ-ντρωση στα Μ.Μ.Ε. τάσσεται, με ανακοί-νωση που εξέδωσε, η Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων (Κ.Ε.Δ.)., η οποία καλεί σε "ενωτική δράση" όλες τις "τάσεις" που διαμορφώνονται στο συνδικαλιστικό όργανο των δημοσιογράφων.Τετάρτη 4 Ιουλίου 2007
Ο αγώνας ξεκινά από τη... Ρηγίλλης!
Τη... Ρηγίλλης θα πολιορκήσουν αύριο οι εργαζόμενοι της Ε.Ρ.Τ., διαμαρτυρόμενοι για το νομοσχέδιο Ρουσόπουλου (το οποίο ψηφίστηκε σήμερα επί της αρχής) και τις διατάξεις αυτού περί της δημόσιας ψηφιακής τηλεόρασης. Τρίτη 3 Ιουλίου 2007
Έφερες αποκλειστικότητα; Απολύεσαι!
Το καλοκαίρι φαίνεται ότι... ανοίγει την όρεξη των εργοδοτών για απολύσεις! Τελευταίο θύμα της εργοδοτικής "πείνας" έπεσε η δημοσιογράφος Βερόνικα Τοντόρ, η οποία απελύθη από τον τηλεοπτικό σταθμό Alter.
Η ειρωνεία είναι ότι η -ρουμανικής καταγωγής- συνάδελφος συνέβαλε καθοριστικά στην προσέγγιση του κακοποιού Κώστα Πάσσαρη (από την Αννίτα Πάνια), η συνέντευξη του οποίου προβλήθηκε πρόσφατα από το Alter και θεωρήθηκε μεγάλη δημοσιογραφική επιτυχία.
Η ιδιοκτησία του Alter φρόντισε να την... επιβραβεύσει γι' αυτή της την επιτυχία, απολύοντάς τη (!), όπως εύστοχα σημειώνει το διοικητικό συμβούλιο της Ε.Σ.Η.Ε.Α. στην ανακοίνωση που εξέδωσε.
Οι εργαζόμενοι στο κανάλι φοβούνται, πάντως, ότι θα ακολουθήσουν και άλλες απολύσεις και ζητούν της προστασία της Ένωσης Συντακτών.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης της Ε.Σ.Η.Ε.Α.:
"Νέα ήθη και πρακτικές φαίνεται να εισάγει η εργοδοσία του ALTER. Αντί να επιβραβεύει τον συντάκτη για την εργασία του, τον απολύει.
Θύμα της νέας αυτής αντίληψης η συνάδελφος Βερόνικα Τοντόρ η οποία ύστερα από πρόσφατη δημοσιογραφική επιτυχία της απολύθηκε με το πρόσχημα της μείωσης του προσωπικού.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ καταγγέλλει την αντεργατική και καταχρηστική απόλυση της συναδέλφου. Ο σεβασμός στην ενημέρωση απαιτεί πρωτίστως σεβασμό των ανθρώπων που την υπηρετούν.
Απολύσεις όπως αυτή, που προσβάλλουν τους ίδιους τους δημοσιογράφους και το έργο τους, πέραν του παράνομου και καταχρηστικού χαρακτήρα τους, επιδιώκουν και τη δημιουργία κλίματος φόβου και ανασφάλειας μεταξύ των εργαζομένων.
Δηλώνει δε κατά τρόπο κατηγορηματικό ότι η εργοδοτική αυθαιρεσία δεν θα περάσει και θα αγωνιστεί για την επαναπρόσληψη της συναδέλφου χρησιμοποιώντας όλα τα νόμιμα δικαστικά και εξώδικα μέσα".
Νέα στάση εργασίας στην ΕΡΤ
Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στην κρατική ραδιοτηλεόραση, πραγματοποιώ-ντας σήμερα, Τρίτη, νέα στάση εργασίας -αυτή τη φορά 12ωρη- διαμαρτυρόμενοι για το νομοσχέδιο Ρουσόπουλου.Σάββατο 30 Ιουνίου 2007
Alpha, όπως... απολύσεις
Συνεχί-ζονται οι αντιδρά-σεις για τια αλλεπάλ-ληλες απολύ-σεις στο ραδιό-φωνο του Alpha.Η παράταξη της Ε.Σ.Η.Ε.Α. "Ενωτικός συνδυασμός - Financial Crimes" εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση, με αφορμή τη χθεσινή νέα απόλυση της δημοσιογράφου Έλενας Κεφαλά από τον Alpha 98,9:
"Με αφορμή το πρόσφατο (και μακάρι να είναι το τελευταίο) περιστατικό με την απόλυση συναδέλφου από το ραδιόφωνο του "ΑΛΦΑ" σκεφτήκαμε αντί δελτίου καταγγελίας της απόλυσης, να κάνουμε ένα "λογοπαίγνιο" με το όνομα του σταθμού:
"Α" όπως απολύσεις σαν αυτές που γίνονται συνεχώς το τελευταίο διάστημα στο ραδιόφωνο του Άλφα.
"Α" όπως απαξίωση ενός ενημερωτικού σταθμού, που κοντεύει να μετατραπεί σε τζούκ-μπόξ.
"Α" όπως αχαριστία της εργοδοσίας για την δουλειά που έκαναν όσοι απολύθηκαν και για την προσφορά τους.
"Α" όπως ανεργία, που υποτίθεται ότι πρέπει να συμβάλλουμε στην αντιμετώπισή της.
"Α" όπως αντίσταση για την ανατροπή τέτοιων καταστάσεων.
"Α" όπως αξιοπρέπεια, αυτό που έχουν οι εργαζόμενοι και λείπει από τους εργοδότες
"Α" όπως αλληλεγγύη σε κάθε εργαζόμενο που αντιμετωπίζει δύσκολες στιγμές
ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΛΗΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΜΕΣΟ".
Update - Ώρα 19:30
Και οι απολύσεις πέφτουν σαν... περονόσπορος!
Παρελθόν αποτελεί για τον Alpha 98,9 -από χθες το βράδυ- και η μουσική επιμελήτρια Ελεάνα Βραχάλη. Ναι, για τη γνωστή στιχουργό (του Μιχάλη Χατζηγιάννη και άλλων καλλιτεχνών) πρόκειται, που τα τελευταία χρόνια κοσμούσε με την παρουσία της το ραδιόφωνο του Alpha, "ντύνοντας" με μουσικές τις ειδησεογραφικές εκπομπές του Σαββατοκύριακου. Απελύθη και αυτή, από τον κ. Β. Θωμόπουλο.
Την άγουσα, όμως, πήρε ένας ακόμη (!) εργαζόμενος. Η υπεύθυνη προγραμματισμού ραδιοφωνικών μηνυμάτων, Φόνη Μητράκη (σύζυγος του απολυθέντος διευθυντή του ραδιοφώνου, Παναγιώτη Δήμου, ο οποίος εξεδιώχθη από τον Βασίλη Θωμόπουλο πέρυσι τον Αύγουστο), απολύθηκε και αυτή από το σταθμό στον οποίον εργαζόταν επί σειράν ετών.
Και η κατρακύλα συνεχίζεται...
Παρασκευή 29 Ιουνίου 2007
"Καύσωνας" απολύσεων στον Alpha 98,9
Ο καύσω-νας που πλήττει τη χώρα μπορεί να υποχωρεί σταδιακά από σήμερα, όμως ένας άλλος΄..., "καύσωνας" δεν λέει να φύγει από την Κάντζα. Παρότι έχουμε ήδη εισέλθει στη θερινή "νεκρή" περίοδο για τα Μ.Μ.Ε., η διοίκηση του Alpha 98,9 δεν... καταλαβαίνει από τέτοια και προχώρησε σήμερα σε μία ακόμη απόλυση δημοσιογράφου!Πέμπτη 28 Ιουνίου 2007
Έριξαν... πόρτα στην ΠΟΕΣΥ μέσα στη Βουλή!
Για χειραγώ-γηση της ενημέ-ρωσης μέσα στο ναό της δημο-κρατίας, το ελληνικό κοινοβούλιο, κατηγορεί ο πρόεδρος της Π.Ο.Ε.ΣΥ. τη βουλευτίνα της Ν.Δ. Ζέττα Μακρή, καταγγέλλοντας τον αποκλεισμό της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών από τη συζήτηση στη Βουλή για το κρίσιμο νομοσχέδιο για τα Μ.Μ.Ε.Τρίτη 26 Ιουνίου 2007
Το αγαπημένο μου ξεπούλημα της-ΕΡΤ!
Αναβρα-σμός επικρατεί στα συνδικα-λιστικά σωματεία με αφορμή το νομο-σχέδιο Ρουσό-πουλου για τα Μ.Μ.Ε. και, συγκεκριμένα, τις διατάξεις που αυτό περιλαμβάνει για τη δημόσια ψηφιακή τηλεόραση (ΕΡΤ Digital).Κυριακή 24 Ιουνίου 2007
Καλη-ΣΠΕΡΑ, ραδιοσυνδικαλισμέ
Επιτέ-λους, είναι γεγονός! Συστά-θηκε το πρώτο εν Ελλάδι συνδικαλιστικό όργανο που εκπροσωπεί τους ραδιοφωνικούς παραγωγούς!
Το νέο σωματείο φαίνεται -ευτυχώς- ότι κατεβαίνει με... τσαμπουκά στο "στίβο" του ραδιο-συνδικαλι-σμού, κάνοντας "σημαία" του τις διεκδική-σεις του κλάδου. Ιδού πώς αντιλαμβάνονται οι ίδιοι τον εν λόγω... τσαμπουκά:Τρίτη 12 Ιουνίου 2007
Ανατροπές και στους σταυρούς
Ανατρο-πές και εκπλήξεις σημειώ-θηκαν στη συγκρό-τηση του νέου διοικητι-κού συμβουλίου της Ένωσης Συντακτών, καθώς, εκτός από την αλλαγή του συσχετισμού δυνάμεων σε σχέση με τις προηγούμενες εκλογές (πρώτος ο συνδυασμός Σόμπολου, σε αντίθεση με το 2005 που είχε έρθει πρώτος ο συνδυασμός Τρίμη), έχουμε και αλλαγές στα μέλη που απαρτίζουν το νέο Δ.Σ.Δευτέρα 11 Ιουνίου 2007
Τραγέλαφος
Το ανέκδοτο της εβδομάδας:Η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων ΑΘΗΝΩΝ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία καταδικάζει την απόλυση του δημοσιογράφου της Κρήτης, Κώστα Βασιλάκη (μέλους της Ε.Σ.Η.Ε.Π.Η.Ν.), ο οποίος έχασε τη δουλειά του την περασμένη Παρασκευή.
Την ίδια στιγμή, τήρησε σιγήν ιχθύος για την απόλυση της δημοσιογράφου των ΑΘΗΝΩΝ, Διαλεχτής Καραμουσά, που έχασε τη δουλειά της την ίδια ακριβώς ημέρα.
Ο μεν εργαζόταν στην επαρχιακή εφημερίδα "Νέα Κρήτη", η δε στον αθηναϊκό ραδιοσταθμό Alpha 98,9.
Καλό το ενδιαφέρον της Ένωσης Συντακτών της Αθήνας για τις απαράδεκτες (και παράνομες) απολύσεις των συναδέλφων της περιφέρειας, αλλά όταν το ίδιο ενδιαφέρον δεν επιδεικνύεται και για τις απολύσεις των συναδέλφων της Αθήνας, ε, τότε μάλλον μιλάμε για απαράδεκτη Ένωση...
Εκτός κι αν ο κ. Σόμπολος προβάρει για πρόεδρος της Ένωσης Συντακτών Πελοποννήσου...
(Ευχαριστούμε τον αναγνώστη μας για την επισήμανση)
Σάββατο 9 Ιουνίου 2007
Ποινικοποιούν το συνδικαλισμό!
Μια απόλυση δημοσιογράφου με "επικίνδυνες" προεκτάσεις καταγγέλλει η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελοποννήσου, Ηπείρου και Νήσων (Ε.Σ.Η.Ε.Π.Η.Ν.).Σε ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει ότι ο συντάκτης της εφημερίδας "Νέα Κρήτη", Κώστας Βασιλάκης, απολύθηκε από τον ιδιοκτήτη της εφημερίδας διότι... αποφάσισε να ασχοληθεί με το συνδικαλισμό στην Ένωση Συντακτών!!!
Η αντιδημοκρατική και παράνομη ενέργεια της ιδιοκτησίας της κρητικής εφημερίδας συνιστά "ποινικοποίηση" του συνδικαλισμού και εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ελευθερία της ανάπτυξης συνδικαλιστικής δράσης από τους εργαζόμενους. Η "δίωξη" αυτής της ελευθερίας έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του "συνδικαλίζεσθαι", το οποίο ο εκδότης της εφημερίδας, Μανώλης Δημητρίου, καταπατά ή... αγνοεί.
Σύμφωνα με την Ε.Σ.Η.Ε.Π.Η.Ν. ζητήθηκε από τον απολυθέντα συνάδελφο (αλλά και από άλλους δημοσιογράφους!) να... υπογράψει "δήλωση υποταγής στον εργοδότη", κάτι που ο ίδιος αρνήθηκε, προασπιζόμενος την -προσωπική και επαγγελματική- αξιοπρέπειά του. "Από τότε ξεκίνησε για τον ίδιο η αντίστροφη μέτρηση", σημειώνει η ανακοίνωση, στην οποία η απόλυση του Κ. Βασιλάκη χαρακτηρίζεται "αντεργατική, αυταρχική, παράνομη και καταχρηστική".
Η Ένωση Συντακτών κατηγορεί την ιδιοκτησία της επαρχιακής εφημερίδας ότι "καλλιεργεί κλίμα τρομοκρατίας" στους εργαζόμενους και καλεί την Π.Ο.Ε.ΣΥ., αλλά και τα πολιτικά κόμματα να παρέμβουν: "καλούμε όσους νομοθετούν να μας προστατεύσουν επιτέλους από εργοδότες που ζυγίζουν την ζωή, εμάς και των οικογενειών μας, στην πλάστιγγα του αθεράπευτου εγωισμού τους" σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Διαμηνύει, τέλος, στον ιδιοκτήτη της εφημερίδας ότι εάν ως την Τρίτη δεν έχει ανακαλέσει την απόλυση του Κ. Βασιλάκη, θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις.
Θυμίζουμε ότι η "Νέα Κρήτη" είχε απασχολήσει και προ δεκαημέρου την Ένωση, όταν η ιδιοκτησία της αποφάσισε να εκδώσει την εφημερίδα ανήμερα του Αγίου Πνεύματος, σπάζοντας τη θεσμοθετημένη αργία (για να διαβάσετε το σχετικό ρεπορτάζ κάντε "κλικ" εδώ)!
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης που εξέδωσε η Ε.Σ.Η.Ε.Π.Η.Ν.:
"Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελοποννήσου – Ηπείρου - Νήσων καταγγέλλει την ανάλγητη, απαράδεκτη, αντεργατική και αυταρχική συμπεριφορά της ιδιοκτησίας της εφημερίδας «Νέα Κρήτη» Ηρακλείου η οποία, σε αποκορύφωμα του κλίματος τρομοκρατίας που εδώ και καιρό καλλιεργεί στην εφημερίδα, προέβη στην απόλυση του διακεκριμένου συναδέλφου Κώστα Βασιλάκη.
Μια απόλυση που συνιστά ορισμό εργοδοτικής αυθαιρεσίας, καταχρηστική και παράνομη, προσβλητική δε για τον ίδιο τον συνάδελφο του οποίου τις ικανότητες, το ήθος, την επαγγελματική συνέπεια και την προσφορά στη δημοσιογραφία γνωρίζουν όλοι σχεδόν οι Έλληνες.
Η ιδιοκτησία της εφημερίδας «Νέα Κρήτη», διολισθαίνοντας εκ νέου στην λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», κοινοποίησε στο συνάδελφο Κώστα Βασιλάκη απόλυση διότι – άκουσον άκουσον- χωρίς προηγούμενη συνεννόηση μαζί της αποφάσισε να εμπλακεί με τα της Ένωσης Συντακτών. Επιπλέον, ο συνάδελφος, προασπιζόμενος την προσωπική του αξιοπρέπεια – όπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοι της «Νέας Κρήτης» - αρνήθηκε προσφάτως να υπογράψει «δήλωση υποταγής» στον εργοδότη και από τότε ξεκίνησε για τον ίδιο η αντίστροφη μέτρηση.
Πρόκειται για απόλυση που θα πρέπει να απασχολήσει όχι μόνο τις δημοσιογραφικές ενώσεις της χώρας αλλά και τις πολιτικές δυνάμεις οι οποίες θα πρέπει πλέον να στείλουν ένα ηχηρό μήνυμα σε εργοδότες εμφορούμενους με «ιδιοκτησιακές αντιλήψεις» για το προσωπικό τους.
Καλούμε την Π.Ο.Ε.ΣΥ. και όλες τις Ενώσεις Συντακτών να καταδικάσουν την απόλυση του Κώστα Βασιλάκη.
Καλούμε όσους νομοθετούν να μας προστατεύσουν επιτέλους από εργοδότες που ζυγίζουν την ζωή, εμάς και των οικογενειών μας, στην πλάστιγγα του αθεράπευτου εγωισμού τους.
Καλούμε τον ιδιοκτήτη της «Νέας Κρήτης», ως το βράδυ της ερχόμενης Τρίτης, να προχωρήσει σε επαναπρόσληψη του συναδέλφου, ειδάλλως του διαμηνύουμε ότι οι καλές μας προθέσεις απέναντι του ως σήμερα, θα παραμεριστούν και θα εξαντλήσουμε, πλέον, κάθε περιθώριο συνδικαλιστικής πρακτικής και κινητοποίησης.
Επειδή γνωρίζουμε την τακτική του, εκ προοιμίου του απαντάμε ότι κάθε σχολιασμός της ανακοίνωσης – καταγγελίας μας δεν θα αποτελέσει παρά «προφάσεις εν αμαρτίαις»".
Update 11/06/2007
Την παράνομη απόλυση του δημοσιογράφου Κώστα Βασιλάκη καταδίκασαν, στις ανακοινώσεις που εξέδωσαν, τόσο η Π.Ο.Ε.ΣΥ., όσο και η Ε.Σ.Η.Ε.Α.:
«Το πρωτοφανές περιστατικό, εκτός των άλλων, πλήττει ευθέως το συνδικαλιστικό δικαίωμα. Η ενέργεια αυτή αποτελεί casus belli κατά των εργαζομένων από τους ιδιοκτήτες των περιφερειακών εφημερίδων (...) Η αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας οφείλει να πράξει τα δέοντα για την διασφάλιση της νομιμότητας ως προς την ελεύθερη και απρόσκοπτη άσκηση του συνδικαλιστικού δικαιώματος. Καλείται επίσης ο Υπουργός Εργασίας κ. Β. Μαγγίνας να εποπτεύσει την τήρηση κι εφαρμογή όλων όσων προβλέπει η σχετική νομοθεσία. Η εργοδοτική αυθαιρεσία δεν θα περάσει», σημειώνει ο πρόεδρος της Π.Ο.Ε.ΣΥ., Δημήτρης Τσαλαπάτης, ενώ στην ανακοίνωση της Ε.Σ.Η.Ε.Α. τονίζεται ότι η Ένωση "θα πράξει ό,τι είναι δυνατόν για να διασφαλίσει την ελεύθερη άσκηση του συνδικαλιστικού δικαιώματος. Καλούμε, με τη σειρά μας, την ιδιοκτησία της εφημερίδας "ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ" να προχωρήσει άμεσα στην επαναπρόσληψη του συναδέλφου Κώστα Βασιλάκη".
Παρασκευή 8 Ιουνίου 2007
Η αποτίμηση των αποτελεσμάτων από τους συνδυασμούς
Πρώτη δύναμη ο Σόμπολος στην ΕΣΗΕΑ
Σημαντι-κή νίκη κατήγαγε ο συνδυ-ασμός του Πάνου Σόμπο-λου "Δη-μοσιο-γράφοι για τη Δημοσιογραφία" στις εκλογές της Ε.Σ.Η.Ε.Α.Κατάφερε να αναδειχθεί πρώτη δύναμη, διπλασιάζοντας τα ποσοστά του σε σχέση με τις προηγούμενες εκλογές, και κατέκτησε 4 έδρες στο νέο διοικητικό συμβούλιο της Ενώσεως. Αντίθετα, ο συνδυασμός "Συσπείρωση Δημοσιογράφων - Δούρειος Τύπος", του Δημήτρη Τρίμη, περιορίστηκε σχεδόν στα ίδια ποσοστά με τις εκλογές του 2005, παραμένοντας στις 3 έδρες.
Ελαφρά αύξηση σημείωσε το ποσοστό της "Μαχόμενης Δημοσιογραφίας", του Παναγιώτη Ράμμου (διατήρει τις 2 έδρες της), ενώ οι "Φαϊνάνσιαλ Κράιμς", παρότι δεν κατάφεραν και πάλι να πάρουν έδρα, διπλασίασαν τα ποσοστά τους. Στον αντίποδα, η "Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων", του Δημήτρη Τσαλαπάτη, υπέστη πλήγμα, καθώς είναι ο μόνος συνδυασμός που συγκέντρωσε λιγότερες ψήφους σε σχέση με την αναμέτρηση του 2005. Ωστόσο, κατάφερε να διατηρήσει τις δύο έδρες του.
Η διαδικασία της καταμέτρησης των ψήφων ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 12 και μισή τα μεσάνυχτα.
Το Ράδιο Στάμπα έχει στη διάθεσή του τα αποτελέσματα και σας τα παρουσιάζει (ώρα 01:05 π.μ.):
1) Δημοσιογράφοι για τη Δημοσιογραφία: Ψήφοι: 1.181, Έδρες: 4
2) Συσπείρωση Δημοσιογράφων - Δούρειος Τύπος: Ψήφοι: 867, Έδρες: 3
3) Μαχόμενη Δημοσιογραφία: Ψήφοι: 611, Έδρες: 2
4) Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων: Ψήφοι: 448, Έδρες: 2
5) Φαϊνάνσιαλ Κράιμς - Πρωτοβουλία Γένοβα: Ψήφοι: 141, Έδρες: 0
Σε σύνολο 4.597 εγγεγραμμένων μελών ψήφισαν τα 3.496. Τα έγκυρα ψηφοδέλτια ήταν 3.248 (λευκά 102, άκυρα 146).
Τα αποτελέσματα αυτά επιβεβαιώνουν πλήρως τις εκτιμήσεις του Ράδιο Στάμπα, έτσι όπως αποτυπώθηκαν στα ρεπορτάζ των προηγούμενων ημερών.
Γιατί κέρδισε ο Σόμπολος
Η -τρόπον τινά- συγχώνευση του συνδυασμού του Μανώλη Μαθιουδάκη "Αδέσμευτοι Δημοσιογράφοι" με την παράταξη Σόμπολου (που "επισφραγίσθηκε" με την επίσημη κάθοδο του Γιώργου Βλαβιανού -πρώην μέλους των "Αδέσμευτων"- με τον συνδυασμό του Π. Σόμπολου) έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα για τους "Δημοσιογράφους για τη Δημοσιογραφία": το σύνολο σχεδόν των ψηφοφόρων των "Αδέσμευτων", ψήφισε Σόμπολο. Κάτι παρόμοιο έγινε -όπως είχαμε προβλέψει- και με τους ψηφοφόρους της "Δημοσιογραφικής Αδέσμευτης Κίνησης", της έτερης παράταξης που δεν συμμετείχε στις φετινές εκλογές.
Έτσι, οι "Δημοσιογράφοι για τη Δημοσιογραφία" διπλασίασαν φέτος το "σκορ" τους (1.181 ψήφοι έναντι 651 το 2005) και κατάφεραν αφενός να ανακηρυχθούν πρώτος σε ψήφους συνδυασμός (από δεύτερος το 2005) και αφετέρου να κατακτήσουν 4 έδρες στο διοικητικό συμβούλιο (από 3).
Η "ακτινογραφία" των συνδυασμών
Η παράταξη Τρίμη ("Συσπείρωση") δεν κατάφερε να αξιοποιήσει τη φημολογούμενη "φθορά Σόμπολου" (η οποία δεν απεδείχθη, τουλάχιστον στην κάλπη) και διατήρησε σχεδόν τα ίδια ποσοστά (867 ψήφοι έναντι 821 το 2005), χάνοντας την πρώτη θέση στην τελική κατάταξη. Όμως, διατήρησε και τις 3 έδρες της.
Κάτι αντίστοιχο έγινε και με την παράταξη Ράμμου, τη "Μαχόμενη Δημοσιογραφία" (611 ψήφοι έναντι 518 το 2005 - διατήρηση των 2 εδρών).
Οι "Φαϊνάνσιαλ Κράιμς" υπερδιπλασίασαν τις ψήφους τους (141 από 72 το 2005), δεν κατάφεραν, όμως, να μπουν στη... "Βουλή" των δημοσιογράφων.
Η "Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων", τέλος, διατήρησε μεν τις 2 της έδρες, αλλά είδε το πόσοστό της να μειώνεται (448 ψήφοι έναντι 498 το 2005).
Ποιος θα γίνει πρόεδρος;
Σε ό,τι αφορά τώρα το συσχετισμό δυνάμεων στο διοικητικό συμβούλιο, μπορεί να προκύπτει "υπεροχή Σόμπολου", αφού ο συνδυασμός του έχει πλεονέκτημα εδρών, αυτό όμως δεν σημαίνει κάτι, κατ' ανάγκην, για δύο λόγους: αφενός διότι την ίδια υπεροχή είχε και όλους τους τελευταίους μήνες (μια και ο Βλαβιανός είχε ήδη συμπαραταχθεί μαζί του μέσα στο Δ.Σ.) και αφετέρου διότι όλα θα κριθούν στις συμμαχίες που θα συναφθούν κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων για τη συγκρότηση του Δ.Σ.
Πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι ο Σόμπολος δεν θα είναι ο μόνος διεκδικητής για τη θέση του προέδρου (και, ως γνωστόν, η υπεροχή των 4 εδρών δεν δίνει πλειοψηφία).
Όλα είναι "ανοικτά" και δεν αποκλείονται εκπλήξεις. Ελπίζουμε μόνο να μην χρειαστούν πάλι τέσσερις μήνες (όπως το 2005) για να συγκροτηθεί το προεδρείο...
Κυριακή 3 Ιουνίου 2007
Οι δημοσιογράφοι ψηφίζουν (Πώς;)
Οι εκλογές της ΕΣΗΕΑ έφτασαν! Κι επειδή ο καλός... στρατιώ-της δεν αρκεί να μην ξεχάσει το όπλο του στη μάχη, αλλά πρέπει να ξέρει και πώς θα το χρησιμοποιήσει, το Ράδιο Στάμπα συγκέντρωσε τις πιο σημαντικές χρηστικές πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν να ψηφίσετε εύκολα και σωστά. Τώρα, το πού θα σκοπεύσετε με το όπλο σας (τι θα ψηφίσετε, δηλαδή), ο... Θεός κι η ψυχή σας!- Μία για το Διοικητικό Συμβούλιο και για την Εξελεγκτική Επιτροπή,
- Μία για τα Πειθαρχικά Συμβούλια,
- Μία για τους εκπροσώπους στο Μικτό Συμβούλιο,
- Μία για τα λοιπά θέματα (έγκριση ισολογισμού - απολογισμού, εξουσιοδότηση για καταγγελία ΣΣΕ κ.λπ.),
- Μία για το Δ.Σ. του Ε.Δ.Ο.ΕΑ.Π.
- Μία για το Δ.Σ. του Μορφωτικού Ιδρύματος
Για το διοικητικό συμβούλιο μπορείτε να "σταυρώσετε" μέχρι 11 υποψήφιους (στο ψηφοδέλτιο του συνδυασμού της προτίμησής σας).
Για την Εξελεγκτική Επιτροπή της ΕΣΗΕΑ μπορείτε να σημειώσετε μέχρι 3 σταυρούς (πάλι στο ψηφοδέλτιο ενός συνδυασμού).
Για τα υπόλοιπα όργανα υπάρχει ενιαίο ψηφοδέλτιο.
Για το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ βάζετε έως 5 σταυρούς. Για το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ έως 5 σταυρούς. Για τους Εκπροσώπους στο Μικτό Συμβούλιο 1 σταυρό. Για τους Εκπροσώπους των Συνταξιούχων έως 3 σταυρούς. Για το Δ.Σ. Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π. έως 5 σταυρούς. Για το Δ.Σ. του Μορφωτικού Ιδρύματος έως 6 σταυρούς, (έως 2 σταυρούς για τα μέλη της Ε.Σ.Η.Ε.Α. - μέλη αντίστοιχων οργανώσεων και έως 4 σταυρούς για τα τακτικά μέλη της Ε.Σ.Η.Ε.Α.).
Οι επικεφαλής των συνδυασμών ως υποψήφιοι για το Δ.Σ. ΕΣΗΕΑ χρειάζονται και αυτοί σταυρό προτιμήσεως για να εκλεγούν ως σύμβουλοι (δηλαδή σταυρώστε Σόμπολο, Τρίμη, Τσαλαπάτη, Ράμμο κ.λπ., για να μην πάθουν καμία νίλα οι άνθρωποι!).
Σάββατο 2 Ιουνίου 2007
Εκλογές ΕΣΗΕΑ: Οι συμμαχίες, οι συσχετισμοί, τα προγνωστικά
Υπό το βάρος του "α-μαρτω-λού" ομολόγου του ΤΣΠΕΑΘ, αλλά και μιας άνευ προηγουμένου κρίσης που διέρχεται ο κλάδος (απολύσεις, καταστρατήγηση των συμβάσεων εργασίας, "λουκέτο" σε πολλά Μέσα, αυθαιρεσίες των ιδιοκτητών) οι 4.600 δημοσιογράφοι-μέλη της ΕΣΗΕΑ καλούνται στις 6 και 7 του μήνα να εκλέξουν τους νέους αντιπροσώπους τους για την επόμενη διετία.Παρασκευή 1 Ιουνίου 2007
Ολοκληρώθηκε η "σφαγή" στον Alpha 98,9
Το χρονικό μιας προαναγ-γελθείσης σφαγής γράφτη-κε χθες το απόγευμα στο δεύτερο όροφο της Κάντζας.