Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 17 Ιουνίου 2007

Μαίνεται ο "πόλεμος" Θέμου-Καψή

Νέες διαστά-σεις έλαβε σήμερα η σκληρή κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ του Θέμου Αναστασιάδη και του Παντελή Καψή, με αφορμή την απόλυση της δημοσιογράφου Αμαλίας Νεγρεπόντη, από την εφημερίδα "Τα Νέα".
Ο Θέμος εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στον διευθυντή των "Νέων", μέσα από τη στήλη "Media για PhD", που διατηρεί στο "Πρώτο Θέμα", προβαίνοντας εναντίον του σε μια σειρά σκληρών χαρακτηρισμών, όπως "κανακάρης" και "κακομαθημένος πρίγκιπας" και αφήνοντας υπονοούμενα για τη δημοσιογραφική του επάρκεια, την αντικειμενικότητά του, ακόμη και... την ψυχική του υγεία.

Ο "πόλεμος" κηρύχθηκε την περασμένη Τρίτη, όταν η δημοσιογράφος και συγγραφέας Αμαλία Νεγρεπόντη, που εργαζόταν από το 1996 στα "Νέα" (τα τελευταία χρόνια στο τμήμα των διεθνών), απομακρύνθηκε από την εφημερίδα, με προσωπική απόφαση του διευθυντή της, Παντελή Καψή (στελέχη του Δ.Ο.Λ. επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για απόλυση). Ο λόγος; Μια αποστροφή του... Νίκολας Μπερνς, υφυπουργού Εξωτερικών των Η.Π.Α. και πρώην πρέσβυ στην Αθήνα, στην οποία "αποκάλυψε" ότι γνωρίζει την Αμαλία και από τη σχέση της με το "Πρώτο Θέμα".

Αυτό στάθηκε αρκετό για να γίνει πυρ και μανία ο Παντελής και να ζητήσει -με όχι τόσο κομψό, είναι η αλήθεια, τρόπο- την παραίτηση της κυρίας Νεγρεπόντη. Όταν είδε ότι οι... "παρακλήσεις" του έπεφταν στο κενό, αποφάσισε να πάρει την υπόθεση στα χέρια του, απολύοντας την αξιόλογη συνάδελφο. Από το περιβάλλον του, μάλιστα, διέρρευσε σε συντάκτες που καλύπτουν το ρεπορτάζ των μίντια, αλλά και σε διάφορα μπλογκ στο ίντερνετ, ότι η κυρία Νεγρεπόντη λειτουργούσε ως... ρουφιάνος του "Θέματος" στη Μιχαλακοπούλου, κλέβοντας θέματα τα οποία γνωστοποιούσε στον Θέμο! Κατηγορία η οποία ουδέποτε απεδείχθη.

Αποκαλύφθηκε, επίσης, ότι η Αμαλία Νεγρεπόντη, διατηρούσε φιλικές σχέσεις με τους εκδότες της εφημερίδας, οι οποίοι, μάλιστα, της ζητούσαν "πού και πού καμιά φιλική βοήθεια", όπως γράφει ο Θέμος στη στήλη του, παραδεχόμενος, εμμέσως, την εργασιακή σχέση που είχε η εφημερίδα του με τη δημοσιογράφο. Αυτό, όμως, μόνο μεμπτό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, καθώς πρόκειται για συνεργασία της συναδέλφου με δύο μη ανταγωνιστικά Μέσα ("Τα Νέα" κυκλοφορούν από Δευτέρα έως Σάββατο, ενώ το "Πρώτο Θέμα" είναι κυριακάτικη έκδοση). Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που δημοσιογράφος εργάζεται σε πρωινή ή απογευματινή εφημερίδα, την ίδια στιγμή που αρθρογραφεί και σε άλλο έντυπο.

Τα σχόλια του Θ. Αναστασιάδη για την υπόθεση, αλλά και οι χαρακτηρισμοί που χρησιμοποιεί για το πρόσωπο του Π. Καψή, αναμφίβολα θα συζητηθούν: "είναι κανακάρης που, κληρονομικώ δικαίω, φέρεται σαν κακομαθημένος πρίγκιπας". "Έγινε αρχισυντάκτης και διευθυντής χωρίς να χρειαστούν ιδιαίτερες προσωπικές περγαμηνές" - υπονοούμενο για την επαγγελματική επάρκεια του Καψή, που στη συνέχεια γράφεται με... τ' όνομά του: "Δημοσιογράφοι υφίστανται ποικιλώνυμες προσωπικές παρενοχλήσεις από κάποιους που είναι τόσο μπανάλ και ίσως ανεπαρκείς", λέει ο Θέμος... "γενικά κι αόριστα"...

Αλλά η επίθεση δεν σταματά εκεί. Ο Θέμος συνεχίζει: "Ο Παντελής εμφανίζεται να βγάζει τα προσωπικά του απωθημένα εναντίον συναδέλφων που παλεύουν μόνες τους, χωρίς τον μπαμπά". Στη συνέχεια σχολιάζει και την αντικειμενικότητα του κ. Καψή: "(οι συνάδελφοι αυτές) κάνουν δημοσιογραφία όπως την αντιλαμβάνονται αυτές και όχι... το Μέγαρο!", αλλά και τον "αξιοκρατικό" τρόπο με τον οποίο κατέκτησε τη θέση του: "είναι γεννημένος κανακάρης, κληρονόμος σε προδιαγεγραμμένη τροχιά προκάτ επιτυχίας".

Ο Θέμος αναφέρεται, όμως, και στον... ψυχικό κόσμο του διευθυντή των "Νέων": "Ο κανακάρης Παντελής εκπροσωπεί ό,τι του δημιουργεί εφιάλτες και ψυχολογικά τραλαλά (...) ,δεν ξέρω αν τραβάει κάνα άλλο προσωπικό σύμπλεγμα (...). Η συνάδελφος πληρώνει τα δικά του βιώματα"!

Τέλος, ο Παντελής Καψής κατηγορείται ότι "εκβίασε ψυχολογικά με κάθε τρόπο τη συνάδελφο, αφού την απείλησε ότι όλος ο ΔΟΛ θα στραφεί εναντίον της" και καταγγέλλεται ότι, εξαιτίας της συμπεριφοράς του, "η συνάδελφος χρειάστηκε να πάει σε γιατρό με ιλίγγους και προσωρινά, ευτυχώς, προβλήματα όρασης".

Οι σοβαρότατες καταγγελίες που διατυπώνονται πρέπει, ασφαλώς, να διερευνηθούν από την Ε.Σ.Η.Ε.Α., διότι -εάν ευσταθούν- εγείρεται μείζον ζήτημα αντιδεοντολογικής και παράνομης συμπεριφοράς, που ασφαλώς χρήζει συνδικαλιστικής και πειθαρχικής αντιμετώπισης. Εάν, πάλι, οι κατηγορίες δεν είναι ακριβείς μιλάμε για "συκοφαντική δυσφήμιση" και η υπόθεση πηγαίνει άλλού...

Πάντως, η Αμαλία Νεγρεπόντη βρήκε και επισήμως "δημοσιογραφική στέγη" στο "Πρώτο Θέμα", υπογράφοντας -στο σημερινό φύλλο- ολοσέλιδο ρεπορτάζ, αλλά και δική της στήλη με τη φωτογραφία της.

Δευτέρα 11 Ιουνίου 2007

Τραγέλαφος

Το ανέκδοτο της εβδομάδας:

Η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων ΑΘΗΝΩΝ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία καταδικάζει την απόλυση του δημοσιογράφου της Κρήτης, Κώστα Βασιλάκη (μέλους της Ε.Σ.Η.Ε.Π.Η.Ν.), ο οποίος έχασε τη δουλειά του την περασμένη Παρασκευή.

Την ίδια στιγμή, τήρησε σιγήν ιχθύος για την απόλυση της δημοσιογράφου των ΑΘΗΝΩΝ, Διαλεχτής Καραμουσά, που έχασε τη δουλειά της την ίδια ακριβώς ημέρα.

Ο μεν εργαζόταν στην επαρχιακή εφημερίδα "Νέα Κρήτη", η δε στον αθηναϊκό ραδιοσταθμό Alpha 98,9.

Καλό το ενδιαφέρον της Ένωσης Συντακτών της Αθήνας για τις απαράδεκτες (και παράνομες) απολύσεις των συναδέλφων της περιφέρειας, αλλά όταν το ίδιο ενδιαφέρον δεν επιδεικνύεται και για τις απολύσεις των συναδέλφων της Αθήνας, ε, τότε μάλλον μιλάμε για απαράδεκτη Ένωση...

Εκτός κι αν ο κ. Σόμπολος προβάρει για πρόεδρος της Ένωσης Συντακτών Πελοποννήσου...

(Ευχαριστούμε τον αναγνώστη μας για την επισήμανση)

Σάββατο 9 Ιουνίου 2007

Ποινικοποιούν το συνδικαλισμό!

Μια απόλυση δημοσιογράφου με "επικίνδυνες" προεκτάσεις καταγγέλλει η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελοποννήσου, Ηπείρου και Νήσων (Ε.Σ.Η.Ε.Π.Η.Ν.).

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει ότι ο συντάκτης της εφημερίδας "Νέα Κρήτη", Κώστας Βασιλάκης, απολύθηκε από τον ιδιοκτήτη της εφημερίδας διότι... αποφάσισε να ασχοληθεί με το συνδικαλισμό στην Ένωση Συντακτών!!!

Η αντιδημοκρατική και παράνομη ενέργεια της ιδιοκτησίας της κρητικής εφημερίδας συνιστά "ποινικοποίηση" του συνδικαλισμού και εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ελευθερία της ανάπτυξης συνδικαλιστικής δράσης από τους εργαζόμενους. Η "δίωξη" αυτής της ελευθερίας έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του "συνδικαλίζεσθαι", το οποίο ο εκδότης της εφημερίδας, Μανώλης Δημητρίου, καταπατά ή... αγνοεί.

Σύμφωνα με την Ε.Σ.Η.Ε.Π.Η.Ν. ζητήθηκε από τον απολυθέντα συνάδελφο (αλλά και από άλλους δημοσιογράφους!) να... υπογράψει "δήλωση υποταγής στον εργοδότη", κάτι που ο ίδιος αρνήθηκε, προασπιζόμενος την -προσωπική και επαγγελματική- αξιοπρέπειά του. "Από τότε ξεκίνησε για τον ίδιο η αντίστροφη μέτρηση", σημειώνει η ανακοίνωση, στην οποία η απόλυση του Κ. Βασιλάκη χαρακτηρίζεται "αντεργατική, αυταρχική, παράνομη και καταχρηστική".

Η Ένωση Συντακτών κατηγορεί την ιδιοκτησία της επαρχιακής εφημερίδας ότι "καλλιεργεί κλίμα τρομοκρατίας" στους εργαζόμενους και καλεί την Π.Ο.Ε.ΣΥ., αλλά και τα πολιτικά κόμματα να παρέμβουν: "καλούμε όσους νομοθετούν να μας προστατεύσουν επιτέλους από εργοδότες που ζυγίζουν την ζωή, εμάς και των οικογενειών μας, στην πλάστιγγα του αθεράπευτου εγωισμού τους" σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Διαμηνύει, τέλος, στον ιδιοκτήτη της εφημερίδας ότι εάν ως την Τρίτη δεν έχει ανακαλέσει την απόλυση του Κ. Βασιλάκη, θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις.

Θυμίζουμε ότι η "Νέα Κρήτη" είχε απασχολήσει και προ δεκαημέρου την Ένωση, όταν η ιδιοκτησία της αποφάσισε να εκδώσει την εφημερίδα ανήμερα του Αγίου Πνεύματος, σπάζοντας τη θεσμοθετημένη αργία (για να διαβάσετε το σχετικό ρεπορτάζ κάντε "κλικ" εδώ)!

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης που εξέδωσε η Ε.Σ.Η.Ε.Π.Η.Ν.:

"Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελοποννήσου – Ηπείρου - Νήσων καταγγέλλει την ανάλγητη, απαράδεκτη, αντεργατική και αυταρχική συμπεριφορά της ιδιοκτησίας της εφημερίδας «Νέα Κρήτη» Ηρακλείου η οποία, σε αποκορύφωμα του κλίματος τρομοκρατίας που εδώ και καιρό καλλιεργεί στην εφημερίδα, προέβη στην απόλυση του διακεκριμένου συναδέλφου Κώστα Βασιλάκη.

Μια απόλυση που συνιστά ορισμό εργοδοτικής αυθαιρεσίας, καταχρηστική και παράνομη, προσβλητική δε για τον ίδιο τον συνάδελφο του οποίου τις ικανότητες, το ήθος, την επαγγελματική συνέπεια και την προσφορά στη δημοσιογραφία γνωρίζουν όλοι σχεδόν οι Έλληνες.

Η ιδιοκτησία της εφημερίδας «Νέα Κρήτη», διολισθαίνοντας εκ νέου στην λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», κοινοποίησε στο συνάδελφο Κώστα Βασιλάκη απόλυση διότι – άκουσον άκουσον- χωρίς προηγούμενη συνεννόηση μαζί της αποφάσισε να εμπλακεί με τα της Ένωσης Συντακτών. Επιπλέον, ο συνάδελφος, προασπιζόμενος την προσωπική του αξιοπρέπεια – όπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοι της «Νέας Κρήτης» - αρνήθηκε προσφάτως να υπογράψει «δήλωση υποταγής» στον εργοδότη και από τότε ξεκίνησε για τον ίδιο η αντίστροφη μέτρηση.

Πρόκειται για απόλυση που θα πρέπει να απασχολήσει όχι μόνο τις δημοσιογραφικές ενώσεις της χώρας αλλά και τις πολιτικές δυνάμεις οι οποίες θα πρέπει πλέον να στείλουν ένα ηχηρό μήνυμα σε εργοδότες εμφορούμενους με «ιδιοκτησιακές αντιλήψεις» για το προσωπικό τους.
Καλούμε την Π.Ο.Ε.ΣΥ. και όλες τις Ενώσεις Συντακτών να καταδικάσουν την απόλυση του Κώστα Βασιλάκη.

Καλούμε όσους νομοθετούν να μας προστατεύσουν επιτέλους από εργοδότες που ζυγίζουν την ζωή, εμάς και των οικογενειών μας, στην πλάστιγγα του αθεράπευτου εγωισμού τους.
Καλούμε τον ιδιοκτήτη της «Νέας Κρήτης», ως το βράδυ της ερχόμενης Τρίτης, να προχωρήσει σε επαναπρόσληψη του συναδέλφου, ειδάλλως του διαμηνύουμε ότι οι καλές μας προθέσεις απέναντι του ως σήμερα, θα παραμεριστούν και θα εξαντλήσουμε, πλέον, κάθε περιθώριο συνδικαλιστικής πρακτικής και κινητοποίησης.

Επειδή γνωρίζουμε την τακτική του, εκ προοιμίου του απαντάμε ότι κάθε σχολιασμός της ανακοίνωσης – καταγγελίας μας δεν θα αποτελέσει παρά «προφάσεις εν αμαρτίαις»".

Update 11/06/2007
Την παράνομη απόλυση του δημοσιογράφου Κώστα Βασιλάκη καταδίκασαν, στις ανακοινώσεις που εξέδωσαν, τόσο η Π.Ο.Ε.ΣΥ., όσο και η Ε.Σ.Η.Ε.Α.:
«Το πρωτοφανές περιστατικό, εκτός των άλλων, πλήττει ευθέως το συνδικαλιστικό δικαίωμα. Η ενέργεια αυτή αποτελεί casus belli κατά των εργαζομένων από τους ιδιοκτήτες των περιφερειακών εφημερίδων (...) Η αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας οφείλει να πράξει τα δέοντα για την διασφάλιση της νομιμότητας ως προς την ελεύθερη και απρόσκοπτη άσκηση του συνδικαλιστικού δικαιώματος. Καλείται επίσης ο Υπουργός Εργασίας κ. Β. Μαγγίνας να εποπτεύσει την τήρηση κι εφαρμογή όλων όσων προβλέπει η σχετική νομοθεσία. Η εργοδοτική αυθαιρεσία δεν θα περάσει», σημειώνει ο πρόεδρος της Π.Ο.Ε.ΣΥ., Δημήτρης Τσαλαπάτης, ενώ στην ανακοίνωση της Ε.Σ.Η.Ε.Α. τονίζεται ότι η Ένωση "θα πράξει ό,τι είναι δυνατόν για να διασφαλίσει την ελεύθερη άσκηση του συνδικαλιστικού δικαιώματος. Καλούμε, με τη σειρά μας, την ιδιοκτησία της εφημερίδας "ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ" να προχωρήσει άμεσα στην επαναπρόσληψη του συναδέλφου Κώστα Βασιλάκη".

Κυριακή 3 Ιουνίου 2007

Schoolήκιασε η Ελευθεροτυπία (;)

Ως σημαντική νίκη του συγκροτήματος Λαμπράκη έναντι της οικογένειας Τεγόπουλου καταγράφεται η ένταξη του νεανικού περιοδικού «Σκούλι-γκανς» στην ύλη της εφημερίδας «Τα Νέα».
Από τον προσεχή Οκτώβριο οι «Σκούλιγκανς» θα κυκλοφορούν ως ένθετο περιοδικό με «Τα Νέα - Σαββατοκύριακο», με τη συνήθη τους περιοδικότητα (κάθε τέσσερις μήνες).
'
Είχε προηγηθεί η απόφαση της «Ελευθεροτυπίας» να διακόψει τη συνεργασία της με το περιοδικό, για οικονομικούς λόγους (και μάλιστα λίγες ημέρες πριν την προγραμματισμένη έκδοση του επόμενου τεύχους!). Μια απόφαση με την οποία εξ’ αρχής είχαν διαφωνήσει έντονα πολλά επιτελικά στελέχη της εφημερίδας, χαρακτηρίζοντάς την «μοιραίο λάθος», καθώς οι «Σκούλιγκανς» (πρώην "Schoolήκι") είναι ίσως το πιο «φρέσκο» και ανατρεπτικό νεανικό περιοδικό που εκδίδεται σήμερα.

Εκτός από το γεγονός ότι «έφερνε φύλλα» στην εφημερίδα, τις Κυριακές που κυκλοφορούσε, εξυπηρετούσε και το προφίλ που έχει δημιουργήσει η «Ελευθεροτυπία», αυτό της «προοδευτικής, σύγχρονης και ακομπλεξάριστης εφημερίδας». Ένα προφίλ που –δυστυχώς- έχει αρχίσει να αποδομείται σταδιακά, τους τελευταίους μήνες.

Παρόλα αυτά, η απόφαση της νέας «ισχυρής κυρίας» του εκδοτικού συγκροτήματος, Μαρίας Τεγοπούλου, ήταν αμετάκλητη. Εκατοντάδες αναγνώστες των «Σκούλιγκανς» -μεταξύ των οποίων δημοσιογράφοι και πανεπιστημιακοί- έστειλαν μηνύματα συμπαράστασης στο περιοδικό, αλλά και μηνύματα έντονης διαμαρτυρίας στην εφημερίδα.

Όπως ήταν φυσικό, μόλις έγινε γνωστό ότι οι «Σκού-λιγκανς» έμειναν... ορφανοί, στο χώρο του Τύπου σήμανε... συναγερ-μός για το ποιος θα καταφέρει να τους «πάρει μαζί του»! Σύμφωνα με πληροφορίες, το «Πρώτο Θέμα», το «Βήμα» και ο «Ελεύθερος Τύπος» έκαναν κρούση για συνεργασία στον Χρήστο Ιωαννίδη, εκπαιδευτικό και υπεύθυνο έκδοσης των «Σκούλιγκανς». Ο «κλήρος» έπεσε, όμως, στα «Νέα». «Όπως και στην «Ελευθεροτυπία», έτσι και στα «Νέα», ο βασικός όρος που θέσαμε ήταν να μην υπάρχει καμία παρέμβαση στα κείμενα και στον σχεδιασμό του περιοδικού. «Εννοείται!», μας είπε ο διευθυντής της εφημερίδας, Παντελής Καψής», σημειώνουν οι «Σκούλιγκανς» στην ανακοίνωση που εξέδωσαν.

Με την εξέλιξη αυτή -η οποία ενισχύει σαφώς το προφίλ των «Νέων»-, συνεχίζεται η -ποιοτική- κατρακύλα της «Ελευθεροτυπίας», της πάλαι ποτέ καλύτερης εφημερίδας στην Ελλάδα.
Η «στροφή» που σημειώθηκε μετά το θάνατο του Κίτσου Τεγόπουλου και την ατιμωτική απόλυση του Σεραφείμ Φυντανίδη (ενός ανθρώπου που συνέδεσε το όνομά του τόσο με την ίδια τη εφημερίδα, όσο και με την ιστορία του Τύπου της μεταπολίτευσης) γίνεται κάτι παραπάνω από εμφανής καθημερινά. Ως πού θα φτάσει;

Ακολουθεί η ανακοίνωση των «Σκούλιγκανς» για την αποχώρησή τους από την «Ελευθεροτυπία». Τα όσα αναφέρονται σε αυτή είναι αποκαλυπτικά για το τι διαμείβεται αυτόν τον καιρό στην «Ελευθεροτυπία»:

«Πριν λίγες μέρες η «Ελευθεροτυπία» (elef@enet.gr), μέσω του εκπροσώπου της, Χρήστου Μπλέτα, μας ανακοίνωσε την απόφαση της εφημερίδας να μπει τέλος στη συνεργασία με τους Schooligans. Στην ερώτησή μας «για ποιο λόγο;», ο κ. Μπλέτας απάντησε:
1. «Όπως ξέρετε, γίνονται περικοπές».
2. «Το Schooligans δεν έφερνε αρκετές διαφημίσεις και δεν υπήρχε αύξηση της κυκλοφορίας».
3. «Το Schooligans έχει χάσει τον πολιτικό του χαρακτήρα - δεν παίρνει πια συνεντεύξεις από πρόσωπα όπως τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ή την Μπακογιάννη».
4. «Το Schooligans απευθύνεται σε πολύ μικρές ηλικίες».
Μετά από αυτήν την αιφνιδιαστική απόφαση, θέλουμε πριν φύγουμε να πούμε τα εξής:
1. Ευχαριστούμε την «Ελευθεροτυπία» για τη φιλοξενία επί τρία χρόνια χωρίς καμία απολύτως παρέμβαση στο περιεχόμενο και στον σχεδιασμό του περιοδικού μας.
2. Λυπούμαστε για το ξαφνικό και άκομψο της απόφασης (είχε ήδη προγραμματιστεί το επόμενο τεύχος), αλλά έχουμε κατανόηση για τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας. Στο πλαίσιο της ίδιας κατανόησης φτάσαμε στο σημείο να βρούμε εμείς χορηγίες για την «Ελευθεροτυπία» για το dvd του Schoolwave που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2006, χωρίς να βάλει ούτε ένα ευρώ η εφημερίδα και πετυχαίνοντας αύξηση της κυκλοφορίας της κατά 6%.
3. Απορούμε με την άγνοια της διοίκησης της Ελευθεροτυπίας σχετικά με την απήχηση των Schooligans. Οι διαφημίσεις και οι πωλήσεις είναι θέμα marketing και δε μας αφορούν. Εμείς ξέρουμε ότι έχουμε πάρει πάνω από 4.000 γράμματα ως τώρα από μαθητές, φοιτητές, καθηγητές, γονείς, άσχετους...
4. Μας φαίνεται αστείο να θεωρείται "πολιτικός χαρακτήρας" η συνέντευξη με έναν πολιτικό και όχι τα δικαιώματα των μαθητών ή ο "Διάλογος με έναν μπάτσο" (θέματα του τελευταίου τεύχους).
5. Τέλος, ευχαριστούμε όλους τους (...μικρής ηλικίας!) εργαζόμενους της "Ελευθεροτυπίας" που μας σταματούσαν συχνά στο διάδρομο αυτά τα τρία χρόνια για να μας συγχαρούν για τη "φρεσκάδα" του περιοδικού. Υποσχόμαστε ότι θα κρατήσουμε την ίδια φρεσκάδα και στο επόμενο τεύχος, όπου κι αν βγει αυτό».
'
ΣΤΑΜΠΑ-ΣΧΟΛΙΟ: Θέλω Schooligans κάθε μήνα!

Τρίτη 29 Μαΐου 2007

Τον... φώτισε το Άγιο Πνεύμα!

Η... επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος φαίνεται ότι ήρθε στον εκδότη της επαρχιακής εφημερίδας "Νέα Κρήτη", Μανώλη Δημητρίου.
Δεν εξηγείται αλλιώς η απόφασή του να σπάσει τη χθεσινή αργία, κατά παράβαση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και των αποφάσεων των Ενώσεων Συντακτών, και να κυκλοφορήσει την εφημερίδα του ανήμερα του Αγίου Πνεύματος.

Το γεγονός καταγγέλλει, σε ανακοίνωσή της, η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελοποννήσου, Ηπείρου και Νήσων (Ε.Σ.Η.Ε.Π.Η.Ν.), σημειώνοντας μάλιστα ότι ο εν λόγω εκδότης είναι... υπότροπος, καθώς στο παρελθόν έχει επαναλάβει το ίδιο "ατόπημα". "Η ιδιοκτησία της εφημερίδας θεωρεί εαυτόν υπεράνω ελέγχου, υπεράνω νόμων", σημειώνεται στην ανακοίνωση, στην οποία το προεδρείο της Ενώσεως δηλώνει ότι θα προσφύγει στη δικαιοσύνη εναντίον του εκδότη της εφημερίδας και θα τον καταγγείλει στην Επιθεώρηση Εργασίας.

Η "Νέα Κρήτη" είναι ημερήσια εφημερίδα που εκδίδεται στο Ηράκλειο από το 2000. Στον ίδιο επιχειρηματία ανήκει και ο τηλεοπτικός σταθμός "Κρήτη TV", όπως επίσης και ο ραδιοφωνικός σταθμός "Ράδιο 98,4". "Ο όμιλος διαθέτει τα μεγαλύτερα και δημοφιλέστερα Μέσα Επικοινωνίας στο νησί", αναφέρεται στην ιστοσελίδα του. "Η ιδιοκτησία της «Νέας Κρήτης» έχει ήδη κριθεί από την κοινή γνώμη της Κρήτης", σημειώνει η Ε.Σ.Η.Ε.Π.Η.Ν.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης που εξέδωσε η Ένωση:

"Για μια ακόμη φορά η ιδιοκτησία της εφημερίδας «Νέα Κρήτη» Ηρακλείου καταστρατηγώντας ρητές προβλέψεις της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, εξέδωσε φύλλο ανήμερα της εορτής του Αγίου Πνεύματος.
Είναι πλέον σαφές πως η ιδιοκτησία της εφημερίδας θεωρεί εαυτόν υπεράνω ελέγχου, υπεράνω νόμων, υπεράνω του σεβασμού που πρέπει να επιδεικνύει τόσο έναντι θεμελιωδών εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων, όσο και έναντι νομικά επικυρωμένων συμφωνιών.
Προφανώς, η καλή προαίρεση της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελοποννήσου – Ηπείρου – Νήσων εκλαμβάνεται ως αδυναμία από κύκλους που πιστεύουν ότι μπορούν να λειτουργούν ως κράτος εν κράτει, στηριζόμενοι σε έωλα επιχειρήματα και νομικά ελέγξιμες τακτικές.
Το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΠΗΝ καταγγέλλει την συμπεριφορά της ιδιοκτησίας της εφημερίδας «Νέα Κρήτη» και την καθιστά πλέον υπόλογη για ό,τι μέλλει γενέσθαι.
Το άρθρο 4 της εν ισχύει Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας ρητά αναφέρεται στην αργία του Αγίου Πνεύματος. Θυμίζουμε δε ότι η Σύμβαση Εργασίας επέχει θέση νόμου και η εφαρμογή της έχει κηρυχθεί υποχρεωτική.
Κατά συνέπεια, η Ένωση Συντακτών υποχρεούται να κινηθεί νομικά εναντίον της εφημερίδας προασπίζοντας τα δικαιώματα των συναδέλφων και τηρώντας την νομιμότητα. Την νομιμότητα που βάναυσα καταπατήθηκε στην προκειμένη περίπτωση.
Πέραν των νομικών ενεργειών θα ακολουθήσει καταγγελία στην Επιθεώρηση Εργασίας και στις προϊστάμενες αρχές της, ενώ εξετάζεται ήδη η προοπτική συνδικαλιστικής διαμαρτυρίας στην «Νέα Κρήτη». Καλούμε το σύνολο των συναδέλφων να καταδικάσουν την εν λόγω πρακτική και να αντισταθούν σε κάθε κίνηση που αντιβαίνει κατοχυρωμένων δικαιωμάτων μας.
Η ιδιοκτησία της «Νέας Κρήτης» έχει ήδη κριθεί από την κοινή γνώμη της Κρήτης".

Δευτέρα 14 Μαΐου 2007

"Απογευματινή" επίθεση-μυστήριο...

Πολλά ερωτή-ματα προκαλεί η επίθεση -με πέτρες και μπογιές- που σημειώ-θηκε στα γραφεία της εφημερίδας "Απογευματινή", αργά το απόγευμα. Οι δράστες -ως συνήθως- φορούσαν κράνη και κουκούλες και -ως συνήθως, πάλι...- έγιναν "καπνός" πριν προλάβει να φτάσει η αστυνομία. Ποιοι και γιατί είχαν λόγους να κάνουν μια τέτοια επίθεση; Τι μήνυμα ήθελαν να περάσουν και σε ποιον;

Υ.Γ.: Στη φωτό οι... γνωστοί-άγνωστοι πολιτικοί, δημοσιογράφοι κ.ά., λίγο μετά την επίθεση

Τραχύ... το έδαφος στους Τράχωνες

Επιβεβαιώθηκε και επισήμως από την ιδιοκτησία του "Ελεύθερου Τύπου" η φημολογία που είχε αναπτυχθεί από το πρωί περί παραίτησης του -έως σήμερα- διευθυντή της εφημερίδας, Λάμπρου Σμαϊλη.
Καθήκοντα νέου διευθυντή του φύλλου ανέλαβε ο -προσφάτως παραιτηθείς από τη διεύθυνση ειδήσεων του τ/σ ΣΚΑΪ- Γιάννης Παπουτσάνης. Τη θέση του αναπληρωτή διευθυντή κατέλαβε ο Γιώργος Λακόπουλος, ενώ ο Πάσχος Μανδραβέλης ορίστηκε σύμβούλος έκδοσης.

Ο Λάμπρος Σμαίλης επικαλέστηκε παρεμβάσεις από "εξωθεσμικούς παράγοντες" στο δημοσιογραφικό του έργο, αιτιολογώντας την παράιτησή του. Από την άλλη, συνομιλητές της ιδιοκτησίας υποστηρίζουν "ότι καθυστερούσε να βγάλει το νέο φύλλο και... πήρε πόδι λόγω ανεπάρκειας"...
Πολλά ερωτήματα προκαλεί, πάντως, η επιστολή παραίτησης που φέρεται να απέστειλε ο Σμαϊλης στην ιδιοκτήτρια του "Ελεύθερου Τύπου", Γιάννα Αγγελοπούλου, στις 29 Απριλίου. Η παραίτησή του έγινε αποδεκτή... μισό μήνα αργότερα!
"Κυρία Αγγελοπούλου,
Στην τελευταία μας επικοινωνία (Κυριακή 29 Απριλίου και ώρα 4 το απόγευμα) υπαινισσόμενη ότι το ρεπορτάζ του ΕΤ ήταν προϊόν χρηματισμού, προσβάλατε βάναυσα την προσωπικότητα και τον αξιακό μου κώδικα.
Η έλλειψη σεβα-σμού εκ μέρους σας με υποχρεώ-νει να εγκατα-λείψω την προσπά-θεια στην οποία πίστεψα, για την έκδοση μιας νέας, ανεξάρτητης, παρεμβατικής εφημερίδας.
Μέχρι σήμερα η λειτουργία της εφημερίδας επιβραδύνθηκε από την ύπαρξη ενός άτυπου διευθυντηρίου (από συνεργάτες σας εκτός ΕΤ) οι οποίοι παρενέβαιναν υπογείως για την στήριξη ή την αποδόμηση συγκεκριμένων προσώπων.
Μέχρι σήμερα η λειτουργία της εφημερίδας επιβαρύνθηκε από τις προκλητικές μισθολογικές ανισότητες και το διαχωρισμό των συντακτών σε «πατρίκιους» και «πληβείους».
Η λειτουργία της εφημερίδας επιβαρύνθηκε, τέλος από τις πιέσεις του άτυπου διευθυντηρίου που λειτουργεί εν ονόματί σας για εκπτώσεις στη δημοσιογραφική λειτουργία.
Είχα την ελπίδα ότι όλες αυτές οι δυσλειτουργίες ήταν παροδικές και θα εξέλιπαν με την έκδοση του νέου φύλλου.
Η τελευταία μας επικοινωνία, όμως, μου προκαλεί έντονες αμφιβολίες για την βασιμότητα των προσδοκιών μου όταν ανέλαβα την διεύθυνση του Ελεύθερου Τύπου.
Για λόγους ευθιξίας και προκειμένου να διασφαλίσω την προσωπική και δημοσιογραφική μου αξιοπρέπεια σας υποβάλλω την παραίτησή μου.
Αθήνα 29 Απριλίου 2007
Λάμπρος Π. Σμαϊλης"

Σήμερα το απόγευμα συνήλθε εκτάκτως η γενική συνέλευση των εργαζομένων στην εφημερίδα, προκειμένου να εκτιμήσει της ραγδαίες εξελίξεις.

Σάββατο 12 Μαΐου 2007

Οι κυκλοφορίες των εφημερίδων

Την πρώτη θέση στον πίνακα με τις κυκλοφορίες των κυριακάτικων εφημερίδων κατέλαβε και πάλι το "Πρώτο Θέμα" (201.050 φύλλα - 18,9%), μετά από μια εβδομάδα παραμονής στη δεύτερη θέση.

Θεαματικές ήταν οι απώλειες που κατέγραψε το "Βήμα της Κυριακής" (188.900 - 17,7%) ευρισκόμενο στη δεύτερη θέση, κάτι που δεν εκμεταλλεύτηκε η "Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία" (173.810 - 16,3%) -η οποία δεν διάγει τις καλύτερες στιγμές της τους τελευταίους μήνες-, παραμένοντας στην τρίτη θέση. Η σημαντική πτώση της κυκλοφορίας της "Καθημερινής" (161.810 - 15,2%) έριξε την εφημερίδα στην πέμπτη από την τέταρτη θέση, στην οποία αναρριχήθηκε το "Έθνος της Κυριακής" (163.670 - 15,4%).

Χωρίς εκπλήξεις ο πίνακας των ημερήσιων φύλλων, με "ΤΑ ΝΕΑ" (67.324 φύλλα - 21,2%) να βρίσκονται σταθερά στην πρώτη θέση και να ακολουθούν "Ελευθεροτυπία" (54.156 - 17,1%), "Έθνος" (40.156 - 12,7%), "Η Καθημερινή" (35.423 - 11,2%) και "Ελεύθερος Τύπος" (32.794 - 10,3%).

Η συνολική κυκλοφορία των κυριακάτικων εφημερίδων σημείωσε πτώση 61.370 φύλλων την περασμένη Κυριακή, σε σχέση με την Κυριακή 29 Απριλίου. Μικρότερη (1.647 φύλλα) ήταν η πτώση στις ημερήσιες εφημερίδες, κατά το διάστημα 30 Απριλίου έως 6 Μαϊου, σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα.