Δευτέρα 14 Μαΐου 2007

Καταγγελίες Τσαλαπάτη για ΣΚΑΪ


Σε σοβαρότατες καταγγελίες εναντίον του ιδιοκτήτη του ραδιοτηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ προέβη η Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων (Κ.Ε.Δ.).

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε κατηγορεί τον ιδιοκτήτη του σταθμού Γιάννη Αλαφούζο για απολύσεις, λογοκρισία, τρομοκρατία εναντίον των συνδικαλιστών, καταπάτηση της απεργίας της 8ης Μαϊου και μένος εναντίον του προέδρου της Π.Ο.Ε.ΣΥ. και αντιπροέδρου της Ε.Σ.Η.Ε.Α., Δημήτρη Τσαλαπάτη (ο οποίος είναι επικεφαλής του συνδυασμού της Κ.Ε.Δ.).

Στην ανακοίνωση, με τίτλο "Το καλό Γκουαντάναμο και οι κακοί δημοσιογράφοι", γίνεται λόγος για "λοστρόμους των ΜΜΕ και βαποράκια" και τονίζεται μεταξύ άλλων: "Στη διάρκεια της 24ωρης απεργίας των δημοσιογράφων, το ραδιόφωνο του «Σκάι» μετέδιδε, παρά τη σχετική προειδοποίηση από το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ, τα δελτία της Ντόιτσε Βέλε και της Φωνής της Αμερικής. Όπως αναφέρουν καταγγελίες στην ΕΣΗΕΑ, το ραδιόφωνο του «Σκάι», μετέδιδε ειδικά «σποτάκια» περιπαικτικά για την απεργία των συντακτών και προβοκατόρικα σχετικά με το ομόλογο».

Και η ανακοίνωση καταλήγει, κατηγορώντας την ιδιοκτησία του ΣΚΑΪ για: "λογοκρισία και μάλιστα σε ρεπορτάζ για συνδικαλιστική κινητοποίηση των δημοσιογράφων, απολύσεις και εξαναγκασμούς σε παραίτηση σε όποιον δεν υποκύπτει στις απαιτήσεις της εργοδοσίας, ειρωνεία για τη διαμαρτυρία των δημοσιογράφων για το ομόλογο του ΤΣΠΕΑΘ και τρομοκρατία, να μην ακουστούν οι απόψεις των συνδικαλιστών που δεν υποτάσσονται. Φτάνει πια με τους λοστρόμους των ΜΜΕ και τα βαποράκια τους".

Κυριακή 13 Μαΐου 2007

Yassou σοβαρή ΕΡΤ!

Πρώτο θέμα το ευρω-πανηγυράκι στο μεσημβρινό δελτίο ειδήσεων της ΝΕΤ. Τα... ρεπορτάζ και οι ανταποκρίσεις διήρκεσαν συνολικά... 12 λεπτά! Σωστός ο διευθυντής ειδήσεων! Έκανε την ιεράρχηση των θεμάτων με καθαρά αξιολογικά κριτήρια!
Μετά, το δελτίο ασχολήθηκε και με διάφορα άλλα θέματα... ήσσονος σημασίας (πολιτική και διεθνή επικαιρότητα κ.λπ.). Είπαμε, αν δεν παινέψεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει. Προσέξτε, όμως, σύντροφοι του Ραδιομεγάρου, μην πλακωθείτε από εκεί που δεν το περιμένετε... Διότι όταν ρεζιλεύεσαι θυσιάζοντας στο βωμό της "Γιουροβίζιον" το (δήθεν;) σοβαρό και ποιοτικό ενημερωτικό σου προφίλ, όλα είναι πιθανά...

Σάββατο 12 Μαΐου 2007

Οι κυκλοφορίες των εφημερίδων

Την πρώτη θέση στον πίνακα με τις κυκλοφορίες των κυριακάτικων εφημερίδων κατέλαβε και πάλι το "Πρώτο Θέμα" (201.050 φύλλα - 18,9%), μετά από μια εβδομάδα παραμονής στη δεύτερη θέση.

Θεαματικές ήταν οι απώλειες που κατέγραψε το "Βήμα της Κυριακής" (188.900 - 17,7%) ευρισκόμενο στη δεύτερη θέση, κάτι που δεν εκμεταλλεύτηκε η "Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία" (173.810 - 16,3%) -η οποία δεν διάγει τις καλύτερες στιγμές της τους τελευταίους μήνες-, παραμένοντας στην τρίτη θέση. Η σημαντική πτώση της κυκλοφορίας της "Καθημερινής" (161.810 - 15,2%) έριξε την εφημερίδα στην πέμπτη από την τέταρτη θέση, στην οποία αναρριχήθηκε το "Έθνος της Κυριακής" (163.670 - 15,4%).

Χωρίς εκπλήξεις ο πίνακας των ημερήσιων φύλλων, με "ΤΑ ΝΕΑ" (67.324 φύλλα - 21,2%) να βρίσκονται σταθερά στην πρώτη θέση και να ακολουθούν "Ελευθεροτυπία" (54.156 - 17,1%), "Έθνος" (40.156 - 12,7%), "Η Καθημερινή" (35.423 - 11,2%) και "Ελεύθερος Τύπος" (32.794 - 10,3%).

Η συνολική κυκλοφορία των κυριακάτικων εφημερίδων σημείωσε πτώση 61.370 φύλλων την περασμένη Κυριακή, σε σχέση με την Κυριακή 29 Απριλίου. Μικρότερη (1.647 φύλλα) ήταν η πτώση στις ημερήσιες εφημερίδες, κατά το διάστημα 30 Απριλίου έως 6 Μαϊου, σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα.

Παρασκευή 11 Μαΐου 2007

www.radiostampa.gr

Τώρα το "Ράδιο Στάμπα" σε δικό του server!

Επισκεφθείτε μας στη διεύθυνση http://www.radiostampa.gr

Σκάι και.... βρομάει (η σιωπή)

Εκλογές έρχονται, τρέχουν πάνω-κάτω πανικόβλη-τα όλη μέρα στον... "α-γώνα", ε, δικαιολογείται να μην το πρόσεξαν τα παιδιά του δου-σου της ΕΣΗΕΑ...
Διότι, σε αντίθετη περίπτωσή, κρίνεται ως τουλάχιστον περίεργη η σιωπή της Ενώσεως στην απομάκρυνση του Γιάννη Παπουτσάνη από τη διεύθυνση ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ. Όταν ένας δημοσιογράφος εξαναγκάζεται σε παραίτηση από την ιδιοκτησία του καναλιού του επειδή... τόλμησε να μεταδώσει ρεπορτάζ για την απεργιακή κινητοποίηση του συνδικαλιστικού του οργάνου, ε, τότε το τελευταίο αν μη τι άλλο οφείλει να εκδώσει ανακοίνωση καταδικάζοντας το γεγονός (αν όχι να κηρύξει απεργία στο σταθμό).
Αντ' αυτού, η ΕΣΗΕΑ ούτε φωνή, ούτε ακρόαση... Ξέχασε, φαίνεται, και τη δικαστική διαμάχη της με τον (εικονιζόμενο) ιδιοκτήτη του ΣΚΑΪ, Γιάννη Αλαφούζο, τον απεργοσπαστικό μηχανισμό που είχε στηθεί στο ραδιόφωνό του πριν λίγα χρόνια και τις καταγγελίες για ξυλοδαρμό...
Για να τους φρεσκάρει τη μνήμη, το "Ράδιο Στάμπα" αναδημοσιεύει σήμερα ανακοίνωση του διοικητικού συμβουλίου της ΕΣΗΕΑ της 17ης Μαϊου 2004 με τίτλο "Η απεργοσπαστική πρόκληση στο ρ/σ Σκάι δεν θα περάσει":

"Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ καταγγέλλει τη διεύθυνση του ραδιοσταθμού «ΣΚΑΪ» και συγκεκριμένα τους κυρίους Μπάμπη Παπαδημητρίου και Χάρη Μπότσαρη για την απεργοσπαστική τους συμπεριφορά, κατά τη διάρκεια της σημερινής στάσης εργασίας, που είχε κηρύξει η Ενωση, προκειμένου να ανακληθούν καταχρηστικές και παράνομες απολύσεις συναδέλφων.
Παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις των παρισταμένων στο χώρο του σταθμού μελών του Δ.Σ., τα δύο στελέχη της διεύθυνσης του «ΣΚΑΪ» αποφάσισαν, οργάνωσαν και εξέπεμψαν δημοσιογραφικό πρόγραμμα, χρησιμοποιώντας μάλιστα, χωρίς την άδεια των απεργών συναδέλφων, τη δημοσιογραφική εργασία των απεργών, την οποία οι συνάδελφοι είχαν συντάξει και είχαν παραδώσει πριν την κινητοποίηση.
Η προκλητική αυτή ενέργεια της διεύθυνσης του «ΣΚΑΪ», την οποία καταγγέλλουμε στο ΕΣΡ, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την πάγια κατεύθυνση της ΕΣΗΕΑ ότι, κατά τη διάρκεια των απεργιακών κινητοποιήσεων στα ηλεκτρονικά Μέσα Ενημέρωσης, δεν μπορεί να γίνεται αποδεκτή κατά κανένα τρόπο η υποκατάσταση της δημοσιογραφικής δουλειάς (οποιαδήποτε είδηση ή σχόλιο) οποιουδήποτε άλλου προσώπου μέλους ή και μη μέλους της ΕΣΗΕΑ (ούτε καν διεθνούς Μέσου -BBC, Deutsche Welle-, ούτε φυσικά ηθοποιών, μουσικών παραγωγών κ.λπ).
Είναι προφανές ότι το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ δεν πρόκειται να υποχωρήσει. Θα συνεχίσει και θα κλιμακώσει την κινητοποίηση για την επαναπρόσληψη των συναδέλφων βασισμένο στο δίκιο του αιτήματος και κυρίως στη θέληση του συνόλου των συντακτών του «ΣΚΑΪ», οι οποίοι στήριξαν τη σημερινή στάση εργασίας και συμμετείχαν στη συνέλευση, που πραγματοποίησε η Ενωση στο ραδιοσταθμό".

Η Μακεδονία είναι... σκοπιανή!

Ούτε... τρίχα δεν έχει μείνει στην κεφαλή του προέδρου της Ε.Ρ.Τ., Χρήστου Παναγό-πουλου!
Και πώς να μείνει, αφού όλη τη νύχτα ο πρώην διευθυντής της "Καθημερινής" τραβούσε τα μαλλιά του από τη γκάφα ολκής που διέπραξε η εντεταλμένη υπάλληλός του Μαρία Μπακοδήμου! Τι έκανε το Μαράκι; Ε, όλη η Ελλάδα ξέρει πια ότι ως... άλλη υπουργός Εξωτερικών (ναι, αλλά των Σκοπίων, όχι της Ελλάδας!) κατέστρεψε εν μία νυκτί τις μεθοδικές προσπάθειες ετών της ελληνικής διπλωματίας, ευχόμενη "καλή επιτυχία" στη συμμετοχή του... κράτους της Μακεδονίας στη Γιουροβίζιον!

Μακεδονία ξακουστή...

Ε, τι Μακεδονία, τι Π.Γ.Δ.Μ. -κατά το τι Λωζάνη τι Κοζάνη- σκέφτηκε το Μαράκι - άσε που είναι και ολόκληρος "σιδηρόδρομος"! Άκου "Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας"! Λες ένα "Μακεδονία" (βρε, κάτι μου θυμίζει αυτό το όνομα!) και "καθαρίζεις"!

Βέβαια, αρκετά λεπτά αργότερα, το Μαράκι το ξανασκέφτηκε (μεσολάβησαν και κάποια απεγνωσμένα τηλεφωνήματα από μεγαλοστελέχη της Ε.Ρ.Τ. που είχαν συνέλθει από τα αλλεπάλληλα εγκεφαλικά που έπαθαν και κατάφεραν να μιλήσουν στο τηλέφωνο, αλλά και οι κλήσεις εκατοντάδων οργισμένων τηλεθεατών που κατέκλυσαν το τηλεφωνικό κέντρο της κρατικής τηλεόρασης) και ζήτησε συγγνώμη για το... γλωσσικό της ολίσθημα. Ήταν πια αργά όμως. Η "ζημιά" είχε γίνει.
Η συμμετοχή της... "Μακεδονίας" (κατά Μαρία Μπακοδήμου) στη "Γιουροβίζον"

Μέχρι και ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ευάγγελος Αντώναρος, ασχολήθηκε με τη χάρη της στο πρες ρουμ (ναι, λες κι αυτός δε μας έχει ταράξει στις γλωσσικές ταρζανιές! Αλλά όχι και μέχρις αυτού του σημείου....). Πάλι καλά που δεν διαγωνίζεται στον... Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Τραγουδιού (γέλια) και το ψευδοκράτος της Κύπρου! Δεν τό 'χε σε τίποτα η παρουσιάστρια του "Τι-βι ντιγκλόν" να ευχηθεί "καλή επιτυχία" στην... Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου!!!

Τηλε-καταγγελίες

Ο χθεσινός ημιτελικός της "Γιουροβίζιον" σηματοδοτήθηκε, πάντως, και από καταγγελίες τηλε-ψηφοφόρων για... σαμποτάζ των διοργανωτών! Όπως λένε, προσπαθούσαν μέσω κινητών τηλεφώνων να ψηφίσουν τη συμμετοχή της Κύπρου, αλλά το μήνυμά τους κατέληγε στον... τηλεοπτικό σταθμό Alter! Απαντώντας, η ΕΡΤ διευκρίνισε ότι υπεύθυνοι για την τηλε-ψηφοφορία ήταν αποκλειστικά οι Φινλανδοί διοργανωτές. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε, «η ευθύνη της οργάνωσης και λειτουργίας του συστήματος της τηλεψηφοφορίας ανήκει αποκλειστικά στην Ενωση Ευρωπαϊκών Ραδιοτηλεοπτικών Οργανισμών και την εταιρεία εφαρμογών πληροφορικής DIGAME, την οποία έχει επιλέξει η Ενωση για τα θέματα αυτά».

Το αγαπημένο της-ΕΡΤ

Πάντως, η Ε.Ρ.Τ. "τσίμπησε"... τρελή τηλεθέαση! Σύμφωνα με τα στοιχεία της AGB, η ΝΕΤ σημείωσε κατά μέσο όρο μερίδιο τηλεθέασης 37%, ήτοι συνολικά 1 εκατομμύριο 404 χιλιάδες τηλεθεατές. Μάλιστα, κάπου στα μεσάνυχτα, η τηλεθέαση της κρατικής τηλεόρασης έφτασε ακόμη και το 49,44%!
Άντε να δούμε τι θα γίνει στον τελικό...

Τετάρτη 9 Μαΐου 2007

Άλλος για τη βάρκα μας...


Παρελθόν αποτελεί εδώ και λίγες ώρες για τον Alpha ο διευθυ-ντής ειδήσεων Θανάσης Αθανασι-άδης (από τους πιο παλιούς στο "μαγαζί"). Ο Αθανασιάδης, που βρισκόταν τις τελευταίες ημέρες σε αναγκαστική άδεια, δεν θα χρειαστεί να... επιστρέψει, καθώς -όπως ανακοινώθηκε- η συνεργασία του με το κανάλι της Κάντζας λύθηκε. Πρόκειται, πάντως, για συναινετικό "διαζύγιο", από το οποίο ο γνωστός δημοσιογράφος έλαβε μια διόλου ευκαταφρόνητη "προίκα"...
Χρέη διευθυντή ειδήσεων αναλαμβάνει προσωρινά ο Βασίλης Πελέκης.
Αυτό, πάντως, είναι μόνο η αρχή. Σύμφωνα με πληροφορίες, το τμήμα ειδήσεων του καναλιού θα υποστεί "λίφτινγκ" το αμέσως προσεχές διάστημα. Νέα πρόσωπα αναμένεται να ανηφορίσουν προς την Κάντζα, ενώ δε θα λείψουν οι ανακατατάξεις και η ανακατανομή αρμοδιοτήτων στα ήδη υπάρχοντα στελέχη. Η έλευση του Γιώργου Χουλιάρα σηματοδοτεί -όπως όλα δείχνουν- μια (ακόμη) νέα εποχή στον Alpha... Το τι θα φέρει και το πόσο θα κρατήσει αυτή η εποχή θα το δείξει ο χρόνος...
.
Και η Αννούλα
Εντωμετα-ξύ, πολύ κοντά σε συμφωνία με τον Alpha βρίσκεται η Άννα Δρούζα. Πληροφο-ρίες αναφέ-ρουν ότι δεν πρόκειται να ανανεώσει το συμβόλαιό της με την Ε.Ρ.Τ. (κάτι, άλλωστε, που επιθυμούσε από καιρό) και ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις με τους ανθρώπους του καναλιού της Κάντζας. Προς το παρόν, πάντως, Θα συνεχίσει κανονικά τις εκπομπές της έως τον Ιούνιο, οπότε λήγει το συμβόλαιό της.

Κουίζ


Ποιος διευθυντής γνωστού ραδιοφωνικού σταθμού απειλεί τους εργαζόμενους ότι θα... τους στείλει να δουλέψουν στα χωράφια;

Τρίτη 8 Μαΐου 2007

Οι δημοσιογράφοι απεργούν


Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη 8 Μαΐου, η 24ωρη πανελλαδική απεργία των δημοσιογράφων, που κήρυξαν οι Ενώσεις Συντακτών της χώρας.
Κομβικό αίτημα της κινητοποίησης, πέραν των δεκάδων σημαντικών προβλημάτων που μαστίζουν τον κλάδο, ήταν η άμεση επιστροφή στα ταμεία των χρημάτων με τα οποία αγοράστηκε το «περίφημο» ομόλογο από το Τ.Σ.Π.Ε.Α.Θ., το ταμείο των δημοσιογράφων. Μάλιστα, ο πρόεδρος της Ενώσεως Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (Ε.Σ.Η.Ε.Α.), Πάνος Σόμπολος, ζήτησε για μια ακόμη φορά την παραίτηση του προέδρου του Τ.Σ.Π.Ε.Α.Θ., Δημήτρη Καπράνου.
Οι δημοσιογράφοι διαδηλώνουν έξω από τη Βουλή

Οι Ενώσεις Συντακτών, καταγγέλλουν μεθοδεύσεις σε βάρος των ταμείων, «παιχνίδι» με τα αποθεματικά σε βάρος των ασφαλισμένων, χειραγώγηση των δημοσιογράφων, καθώς επίσης και την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης, με την εργασιακή ανασφάλεια, την καταστρατήγηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, τις απολύσεις, το «λουκέτο» σε αρκετά Μ.Μ.Ε. και τη «μαύρη» εργασία να κυριαρχούν.
Ο πρόεδρος της ΠΟΕΣΥ κ. Δ. Τσαλαπάτης και ο πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ κ. Π. Σόμπολος

Οι δημοσιογράφοι συγκεντρώθηκαν το πρωί της Τρίτης έξω από τα γραφεία της Ε.Σ.Η.Ε.Α. και πραγματοποίησαν πορεία προς τη Βουλή, όπου αντιπροσωπεία του διοικητικού συμβουλίου της Ενώσεως επέδωσε ψήφισμα διαμαρτυρίας στην πρόεδρο της Βουλής και στους εκπροσώπους των πολιτικών κομμάτων.

Μήνυμα συμπαράστασης στην απεργία απηύθυναν τόσο η Διεθνής Ομοσπονδία Δημοσιογράφων (Δ.Ο.Δ.), όσο και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων (Ε.Ο.Δ.).

Ακολουθεί το ψήφισμα των Ενώσεων Συντακτών που επιδόθηκε στη Βουλή:

ΕΝΩΣΙΣ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

ΨΗΦΙΣΜΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ


Αθήνα, 8 Μαΐου 2007


Επειδή οι πρωτοφανείς μεθοδεύσεις και εξελίξεις σε βάρος των Ασφαλιστικών Ταμείων οι οποίες καταδικάζονται από όλο τον Ελληνικό λαό δημιουργούν μεγάλους κινδύνους όσον αφορά τη διαχείριση των αποθεματικών αυτών.
Επειδή τα αποθεματικά των Ταμείων δεν είναι αναλώσιμα και δεν είναι δυνατό να γίνεται «παιχνίδι» με αυτά σε βάρος των ασφαλισμένων με την τοποθέτηση τους σε επενδυτικά προϊόντα υψηλού ρίσκου όπως τα δομημένα ομόλογα με μη εγγυημένους όρους αγοροπωλησίας, ελέγχου και εξασφάλισης κεφαλαίου και αποδόσεων.
Επειδή η αγορά, με τη συναίνεση -εάν όχι την προτροπή- της Κυβέρνησης από το Τ.Σ.Π.Ε.Α.Θ. ομολόγου 130 εκατομμυρίων ευρώ 20ετούς διάρκειας, με αδιαφανείς διαδικασίες, ως προς την έκδοση και τη διαδρομή του, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους όσον αφορά την κάλυψη των υποχρεώσεων του Ταμείου απέναντι των ασφαλισμένων του.
Επειδή η εισβολή αυτή στα αποθεματικά και στο ασφαλιστικό σύστημα των εργαζομένων στον Τύπο σε συνδυασμό με την αύξηση του αριθμού των εξοφλητικών δόσεων των υποχρεώσεων των εργοδοτών και την πρόσφατη τροπολογία και που μετατρέπει τα ασφαλιστικά Ταμεία σε χρηματιστηριακές εταιρίες οδηγεί στην πράξη στην αδρανοποίηση από τους εργοδότες και άλλους υπόχρεους εξόφλησης οφειλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ προς το Τ.Σ.Π.Ε.Α.Θ. και μέσω αυτού στα υπόλοιπα συνδικαιούχα Ταμεία Ασφάλισης, Επικουρικής, Πρόνοιας, Αλληλοβοήθειας και Περίθαλψης.
Επειδή ο δημοσιογραφικός κόσμος δεν πρόκειται να επιτρέψει την διπλή αυτή απόπειρα χειραγώγησης του και κατ’ επέκταση της χειραγώγησης του ελληνικού λαού. Επειδή τα προβλήματα των δημοσιογράφων αλλά και των λοιπών εργαζομένων στις εφημερίδες, την ραδιοτηλεόραση (ιδιωτική και Δημόσια) καθημερινά αυξάνονται. Εφημερίδες κλείνουν και αφήνουν απλήρωτους τους εργαζόμενους. Οι εργασιακές σχέσεις απορυθμίζονται με το σύστημα της ελαστικής απασχόλησης και αμοιβής. Ενώ παράλληλα οι Σ.Σ.Ε. συστηματικά παραβιάζονται και οι απολύσεις αποτελούν καθημερινή πρακτική.
Επειδή εξακολουθεί στην Ε.Ρ.Τ. το σύστημα των συμβασιούχων που καθιστά όμηρους τους δημοσιογράφους και εντείνει το αίσθημα ανασφάλειας προς την εργασία τους ενώ δεν έχουν αποκατασταθεί πλήρως οι συμβασιούχοι εκείνοι που η σύμβασή τους μετατράπηκε σε σύμβαση αορίστου χρόνου. Επειδή η ελεύθερη, αντικειμενική και ποιοτική ενημέρωση γίνεται θυσία στο βωμό της εμπορευματοποίησης και της ανταγωνιστικότητας.Τα Διοικητικά Συμβούλια της Ε.Σ.Η.Ε.Α. και της Π.Ο.Ε.ΣΥ. έχουν κηρύξει 24ωρη προειδοποιητική απεργία διαμαρτυρίας για σήμερα Τρίτη 8 Μαΐου 2007 όλων των συντακτών που εργάζονται τα ΜΜΕ (Τύπο, Ραδιοφωνικούς και Τηλεοπτικούς Σταθμούς), στα Γραφεία Τύπου, την Ε.Ρ.Τ., τα Ν.Π.Δ.Δ., τις επιχειρήσεις του Ευρύτερου Δημόσιου Τομέα, στο Ελληνικό Δημόσιο.
ΖΗΤΩΝΤΑΣ
Την άμεση επιστροφή των χρημάτων που δόθηκαν για την αγορά του ομολόγου με τους νόμιμους τόκους και τις αποδόσεις του κεφαλαίου που διατέθηκε.
Τη διασφάλιση της αυτοτέλειας και της λειτουργίας των Ταμείων με αιρετές Διοικήσεις και Κοινωνικό έλεγχο.
Την πλήρη εξασφάλιση των αποθεματικών των Ταμείων με σταθερή και εγγυημένη εκ των προτέρων απόδοση.
Την άμεση επίλυση του προβλήματος των συμβασιούχων στην Ε.Ρ.Τ. Όχι συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή έργου αλλά συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου για όλους τους εργαζόμενους και πλήρη αποκατάσταση εκείνων που οι συμβάσεις τους έχουν ήδη μετατραπεί σε συμβάσεις αορίστου χρόνου.
Το σεβασμό των δικαιωμάτων των εργαζομένων με σταθερή απασχόληση και πλήρη κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα.
Την πλήρη εφαρμογή των Σ.Σ.Ε. και την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων όπου αυτά οφείλονται
Την εξασφάλιση της ποιότητας της ενημέρωσης και της ελεύθερης κι αντικειμενικής πληροφόρησης.
Τη διασφάλιση της υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας. ΚαιΤο σταμάτημα των απολύσεων.

ΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ

Σάββατο 5 Μαΐου 2007

Απολύσεις ενόψει στον Alpha 98,9


Στο απροχώ-ρητο έχει φτάσει η κατάστα-ση στο ραδιόφω-νο του Alpha. Εργασια-κή ανασφά-λεια, φόβος και δυσαρέσκεια συνθέτουν το κλίμα που επικρατεί στον δεύτερο όροφο της Κάντζας, τους τελευταίους μήνες.

Ο διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής του Alpha 98,9, Βασίλης Θωμόπουλος, κατέστησε σαφείς τις προθέσεις του επιχειρώντας από τον περασμένο Σεπτέμβριο να απολύσει αρκετούς δημοσιογράφους. Σε κάποιες περιπτώσεις το κατάφερε, σε άλλες όχι. Κάποιοι, εξαναγκάστηκαν σε παραίτηση, ενώ άλλοι παραιτήθηκαν οικειοθελώς, μη μπορώντας να αντεπεξέλθουν στις εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί.

Την περασμένη εβδομάδα έγινε γνωστό ότι δεν πρόκειται να ανανεώσει τις συμβάσεις πέντε συναδέλφων, οι οποίες λήγουν στο τέλος του μήνα. Όλοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και μάλιστα εργάζονται ταυτόχρονα σε περισσότερα του ενός τμήματα (π.χ. ελεύθερο ρεπορτάζ και ρεπορτάζ υπουργείων). Φήμες, μάλιστα, λένε ότι ο κ. Θωμόπουλος θα προχωρήσει και σε απολύσεις δημοσιογράφων που έχουν υπογράψει συμβάσεις αορίστου χρόνου.

Την Παρασκευή, 4 Μαϊου, πραγματοποιήθηκε έκτακτη γενική συνέλευση των εργαζομένων του σταθμού, στην οποία παρέστησαν ο πρόεδρος της Ενώσεως Συντακτών Πάνος Σόμπολος, ο αντιπρόεδρος της ΕΣΗΕΑ και πρόεδρος της ΠΟΕΣΥ Δημήτρης Τσαλαπάτης, ο γενικός γραμματέας της ΕΣΗΕΑ Δημήτρης Τρίμης και άλλα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Ενώσεως.

Η γενική συνέλευση του Alpha 98,9 εξουσιοδότησε την Ένωση να προχωρήσει σε δυναμικές κινήσεις για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Εντός των προσεχών ημερών αναμένεται να συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ και να αποφασίσει κινητοποιήσεις.

Ακολουθεί το ψήφισμα που ενέκρινε η γενική συνέλευση των δημοσιογράφων του Alpha 98,9:


Αθήνα, 04/05/07

Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α

Oι εργαζόμενοι του ραδιοφώνου του Alpha 98,9 εκφράζουμε την ανησυχία μας για τις εργασιακές συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στο σταθμό μας, ειδικά το τελευταίο διάστημα, με συνέπεια ορισμένοι από εμάς να κινδυνεύουμε να βρεθούμε στο δρόμο, μετά από πολυετή εργασία.
Τα προβλήματα έρχεται να εντείνει το κακό κλίμα που εκπορεύεται από τη Διεύθυνση του σταθμού σε μία προσπάθεια να καταστρατηγηθεί κάθε Σύμβαση Εργασίας, ακόμα δε και αυτή η εργατική Νομοθεσία. Εδώ και περίπου 6 μήνες έχουν καταργηθεί οι υπερωρίες για εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις υποχρεωτικές αργίες, οι οποίες έχουν αντικατασταθεί με ρεπό, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται, εκτός των άλλων, προβλήματα στις βάρδιες και στην εύρρυθμη λειτουργία του Alpha 98,9 ως ενημερωτικού σταθμού.
Παράλληλα, λόγω των κενών που έχουν δημιουργηθεί, για αρκετούς από εμάς μεταβάλλονται, χωρίς τη συγκατάθεσή μας, οι όροι της εργασίας μας (ωράριο, ειδικότητα ρεπορτάζ κ.α.).
Το αποκορύφωμα είναι ότι δρομολογείται η έξοδος από το σταθμό συναδέλφων οι οποίοι, αν και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, αμείβονται παράτυπα με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Οι συμβάσεις των συγκεκριμένων εργαζομένων, που υπό αυτό το καθεστώς προσφέρουν εργασία για πολλά χρόνια, λήγουν στις 31 Μαίου.
Οι εργαζόμενοι στον Alpha 98,9 ζητούμε την άμεση, αποφασιστική και καταλυτική παρέμβαση του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ, ούτως ώστε να αντιμετωπιστούν αυτά τα σοβαρά φαινόμενα και να διασφαλιστούν, όχι μόνο οι θέσεις εργασίας όλων μας, αλλά και η εύρρυθμη λειτουργία του σταθμού μας ως ενημερωτικού-ειδησεογραφικού ραδιοφώνου.
Επιβάλλεται να μετατραπούν άμεσα όλες οι συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου σε αορίστου, να καταργηθούν οι αποικιοκρατικές συμβάσεις μερικής απασχόλησης, να καλυφθούν με προσλήψεις όλα τα κενά που έχουν προκληθεί και να σταματήσουν οι οποιεσδήποτε προσβλητικές συμπεριφορές της Διεύθυνσης που απαξιώνουν τους εργαζόμενους και τη δουλειά τους.

Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΤΟΥ ΑLPHA 98,9.