Σάββατο 19 Μαΐου 2007

Megalοι μπελάδες

Ο Παύλος Τσίμας φεύγει (;) και πάει στον Alpha (;;;).
Ο Αλέξης Παπαχελάς φεύγει και πάει στο ΣΚΑΪ.
Ομοίως και ο Τάσος Τέλλογλου.
Ποιος θα μείνει στο πάλαι ποτέ μεγάλο κανάλι για να κρατάει τα σκήπτρα της ποιοτικής ενημέρωσης; Ο Μανώλης Καψής, φυσικά!!!

Παρασκευή 18 Μαΐου 2007

"Ενωτικά"

Τη Δευτέρα, τελικά, θα πραγματοποιηθεί η συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Ε.Σ.Η.Ε.Α., αντί για τη "συνηθισμένη" Τρίτη. Κάτι μας λέει ότι θα έχει πολύ "ζουμί"...

Κουίζ (για δυνατούς λύτες)


Τι γυρεύει η Γιάννα στην Κάντζα;
(Όπως λέμε: τι γυρεύει η αλεπού στο παζάρι;)

Τετάρτη 16 Μαΐου 2007

Καλή... "λευτεριά" στις 23 του μηνός!

Ο κύβος ερρίφθη! Σε μία ακριβώς εβδομάδα, την Τετάρτη 23 Μαϊου, θα κυκλοφορήσει ο "ανανεωμένος" "Ελεύ-θερος Τύπος" με την καινούργια του μορφή. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο νέο φύλλο έχουν γίνει ριζικές αλλαγές στη σελιδοποίηση (σε σχέση με το εώς τώρα "στήσιμο" της εφημερίδας) και έχουν προστεθεί νέες στήλες και "κατηγορίες" ειδήσεων.
Στον τηλεοπτικό "αέρα" βγήκε ήδη το διαφημιστικό σποτάκι της εφημερίδας, με το σλόγκαν "Ελεύθερος Τύπος: γράφει και γράφεται για σένα".

Για να δούμε τι θα... "γράψει" και το δελτίο κυκλοφοριών. Θα τα βγάλει τα λεφτά της η Γιάννα;

Ήχησαν και πάλι οι "καμπάνες" του ΕΣΡ

"Βροχή" έπεσαν για μια ακόμη φορά τα πρόστιμα από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (Ε.Σ.Ρ.) σε τηλεοπτικούς σταθμούς, για τον τρόπο κάλυψης της υπόθεσης του θανόντος διοικητή του Ι.Κ.Α., Γιάννη Βαρθολομαίου. Το Συμβούλιο, κατά τη χθεσινή του συνεδρίαση, επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 220 χιλιάδων ευρώ.

  • Στον τ/σ Alpha επεβλήθη -κατά πλειοψηφία- πρόστιμο 60 χιλιάδων ευρώ (μειοψήφησαν τα μέλη Εύη Δεμίρη, Ίρις Αυδή και Ιωάννης Παπακώστας που πρότειναν 80 χιλιάδες ευρώ) για παρέμβαση στην ιδιωτική ζωή, αναφορά σε συγγενικά πρόσωπα, ανακοίνωση αποσπασμάτων καταθέσεων με χρήση του πρώτου ενικού προσώπου, υποκατάσταση των ανακριτικών αρχών και προβολή κατ' επανάληψη των ίδιων θεμάτων επί επταήμερο.


  • Στον τ/σ ANT1 επεβλήθη -ομοφώνως- πρόστιμο 50 χιλιάδων ευρώ για παρέμβαση στην ιδιωτική ζωή, ανακοίνωση αποσπασμάτων καταθέσεων με χρήση του πρώτου ενικού προσώπου, υποκατάσταση των ανακριτικών αρχών και προβολή κατ' επανάληψη του ίδιου θέματος επί επταήμερο.


  • Στον τ/σ Mega Channel επεβλήθη -κατά πλειοψηφία- πρόστιμο 40 χιλιάδων ευρώ (μειοψήφησαν ο αντιπρόεδρος Δημήτρης Χαραλάμπης που πρότεινε 20 χιλιάδες ευρώ και η Ίρις Αυδή που πρότεινε 60 χιλιάδες ευρώ), για ανακοίνωση αποσπασμάτων καταθέσεων με χρήση του πρώτου ενικού προσώπου, υποκατάσταση των ανακριτικών αρχών και προβολή του ίδιου θέματος επί πενθήμερο.


  • Στον τ/σ Alter επεβλήθη -κατά πλειοψηφία- πρόστιμο 30 χιλιάδων ευρώ (μειοψήφησαν τα μέλη του ΕΣΡ Εύη Δεμίρη και Ίρις Αυδή, που πρότειναν 70 χιλιάδες ευρώ), για παραβίαση ιδιωτικής ζωής, επί πενθήμερο προβολή του ίδιου θέματος και ενασχόληση με το αν ο θανών χρησιμοποιούσε ή όχι σκεύασμα, γεγονός που ίσως προκαλέσει σύγχυση στις ανακριτικές αρχές.


  • Στον τ/σ Extra 3 επεβλήθη -ομοφώνως- πρόστιμο 25 χιλιάδων ευρώ για παραβίαση ιδιωτικής ζωής, αναφορά σε συγγενικά πρόσωπα και προβολή του ίδιου θέματος καθόλη τη διάρκεια της ημέρας.


  • Στους τ/σ Star Channel και Νέα Ελληνική Τηλεόραση (ΝΕΤ) επεβλήθησαν -ομοφώνως- πρόστιμα ύψους 15 χιλιάδων ευρώ για δημοσιοποίηση καταθέσεων και προβολή του ίδιου θέματος επί μία ολόκληρη μέρα.

Και στο Μάκη

Κατά τη χθεσινή του συνεδρίαση το Ε.Σ.Ρ. αποφάσισε ακόμα να τιμωρήσει το Alter με πρόστιμο 100 χιλιάδων ευρώ (μειοψήφησε ο πρόεδρος του Ε.Σ.Ρ., Ιωάννης Λασκαρίδης, που πρότεινε 50 χιλιάδες ευρώ και ο Κωνσταντίνος Τσουράκης που πρότεινε να μην επιβληθεί πρόστιμο) για την εκπομπή "Ζούγκλα" του δημοσιογράφου Μάκη Τριανταφυλλόπουλου, αναφορικά με υπόθεση στρατιωτικού, με το αιτιολογικό της δυσμενούς διάκρισης σε βάρος του και της έλλειψης ποιοτικής στάθμης.

Στον ANT1 επεβλήθη πρόστιμο 20 χιλιάδων ευρώ (μειοψή-φησε ο αντιπρό-εδρος Δ. Χαραλα-μπής, που πρότεινε να μην επιβληθεί πρόστιμο) για την εκπομπή "ΑΝΤ-έχετε" για υποτιμητική αναφορά σε πολιτικό πρόσωπο.


Από 15 χιλιάδες ευρώ πρόστιμο επεβλήθη στους τηλεοπτικούς σταθμούς Γνώμη TV Θεσσαλονίκης και Best TV Μεσσηνίας, για μη εκπλήρωση υποχρέωσης αποστολής ροής προγράμματος. Τέλος, πρόστιμο 3 χιλιάδες ευρώ επιβλήθηκε στο ραδιοφωνικό σταθμό Παλμός, του νόμου Χίου, με το αιτιολογικό της χρήσης δύο συχνοτήτων και παρασιτικών εκπομπών στην αεροναυτιλία.

Πολυφωνία... "γιοκ"!

Η εικόνα της πολιτικής πολυφωνίας, όπως προκύπτει από τα κεντρικά δελτία ειδήσεων των τηλεοπτικών σταθμών ΝΕΤ, Mega, ANT1, ALPHA, Star Channel και Alter το μήνα Μάρτιο, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το Ε.Σ.Ρ., έχει ως εξής:

ΝΕΤ: ΝΔ-Κυβέρνηση 46,36%, ΠΑΣΟΚ 43,23%, ΚΚΕ 4,67%, ΣΥΝ 5,38% και ΛΑΟΣ 0,36%

MEGA: ΝΔ-Κυβέρνηση 51,06%, ΠΑΣΟΚ 39,68%, ΚΚΕ 4,23%, ΣΥΝ 4,31% και ΛΑΟΣ 0,72%

ANTENNA: ΝΔ-Κυβέρνηση 47,24%, ΠΑΣΟΚ 43,67%, ΚΚΕ 4,30%, ΣΥΝ 3,74% και ΛΑΟΣ 1,05%

ALPHA: ΝΔ-Κυβέρνηση 45,78%, ΠΑΣΟΚ 47,17%, ΚΚΕ 2,76%, ΣΥΝ 3,78% και ΛΑΟΣ 0,51%

STAR: ΝΔ-Κυβέρνηση 48,31%, ΠΑΣΟΚ 42,53%, ΚΚΕ 3,72%, ΣΥΝ 4,73% και ΛΑΟΣ 0,71%

ALTER: ΝΔ-Κυβέρνηση 46,07%, ΠΑΣΟΚ 44,26%, ΚΚΕ 4,23%, ΣΥΝ 4,14% και ΛΑΟΣ 1,30%.

Υ.Γ.: Μήπως ήρθε η ώρα το Ε-Σου-Ρου να σταματήσει την..." μιντιοκτόνα" (κατά το τυποκτόνα) πρακτική των χρηματικών προστίμων και να περάσει στη λήψη άλλων (και πιο αποτελεσματικών) μέτρων;

"Παραβιάζει τη νομοθεσία η... κρατική ΕΡΤ"!

Για παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας κατηγορεί, κατ' ουσίαν, την κρατική ραδιοτηλεόραση, η τρίτη μεγαλύτερη δημοσιογραφική ένωση της χώρας.
Η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελοποννήσου, Ηπείρου, Νήσων (Ε.Σ.Η.Ε.Π.Η.Ν.), καταγγέλλει ότι αρκετοί δημοσιογράφοι και λοιποί εργαζόμενοι (τεχνικοί και διοικητικοί υπάλληλοι) της Ελληνικής Ραδιοφωνίας-Τηλεόρασης (Ε.Ρ.Τ.), που μονιμοποιήθηκαν πριν από περίπου μισό χρόνο, δεν αμείβονται βάσει των συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Αντιθέτως, παίρνουν μισθό χαμηλότερο κι απ' αυτόν του... ανειδίκευτου εργάτη!

Συγκεκριμένα, στην επιστολή που έστειλε το διοικητικό συμβούλιο της Ε.Σ.Η.Ε.Π.Η.Ν. στον πρόεδρο της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε., Χρήστο Παναγόπουλο (φωτό), αναφέρεται ότι οι εν λόγω εργαζόμενοι (δημόσιοι υπάλληλοι κατά τα άλλα...) αμείβονται με... 600 ευρώ το μήνα!

Θα διορθώσει η διοίκηση της Ε.Ρ.Τ. την... παράλειψή της να καταβάλλει τη νόμιμη αμοιβή στους υπαλλήλους της; Οι υπόλοιπες ενώσεις συντακτών -κυρίως η Ε.Σ.Η.Ε.Α.- γιατί σιωπούν; Ή μήπως το πρόβλημα αφορά μόνο τους εργαζόμενους στους περιφερειακούς σταθμούς της Ε.ΡΑ. στην... Πελοπόννησο;

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της επιστολής του Δ.Σ. της Ε.Σ.Η.Ε.Π.Η.Ν. προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Ε.Ρ.Τ.:

16 Μαίου 2007

"Κύριε Πρόεδρε,

Μετά από πολύμηνη αναμονή ολοκληρώθηκε η διαδικασία μονιμοποίησης των συμβασιούχων της ΕΡΤ. Παρά το γεγονός, όμως, ότι από τότε έχουν ήδη περάσει πέντε μήνες, τόσο οι δημοσιογράφοι όσο και οι υπάλληλοι των υπολοίπων ειδικοτήτων, δεν πληρώνονται όπως δικαιούνται.

Σήμερα υπάρχουν συνάδελφοι που αμείβονται με 600 ευρώ μηνιαίως, αφού ο γραφειοκρατικός μηχανισμός δεν έχει ολοκληρώσει τις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να προσμετρηθούν στο μισθό τα χρόνια προϋπηρεσίας μέσα στην εταιρεία αλλά και το χρονοεπίδομα.

Για το λόγο αυτό ζητούμε άμεσα να επισπευσθούν οι διαδικασίες για την καταβολή του πλήρους μισθού των εργαζομένων, καθώς και των αναδρομικών που έχουν προκύψει απ’ αυτήν την εκκρεμότητα".

Τρίτη 15 Μαΐου 2007

ΣΚΑΪ μύτη... εκ Λονδίνου!

Σα να μην τρέχει τίποτα (μια... 24ωρη απεργία, φερ' ειπείν!), η τηλεόραση του ΣΚΑΪ μετέδωσε κανονικά σήμερα τα δελτία ειδήσεων του BBC, παραβιάζοντας τη ρητή απαγόρευση των ενώσεων συντακτών. Πρόκειται για πάγια πρακτική της τηλεόρασης (αλλά και του ραδιοφώνου) του Γιάννη Αλαφούζου, τα τελευταία χρόνια. Αντίδραση θα υπάρξει;

Δευτέρα 14 Μαΐου 2007

"Απογευματινή" επίθεση-μυστήριο...

Πολλά ερωτή-ματα προκαλεί η επίθεση -με πέτρες και μπογιές- που σημειώ-θηκε στα γραφεία της εφημερίδας "Απογευματινή", αργά το απόγευμα. Οι δράστες -ως συνήθως- φορούσαν κράνη και κουκούλες και -ως συνήθως, πάλι...- έγιναν "καπνός" πριν προλάβει να φτάσει η αστυνομία. Ποιοι και γιατί είχαν λόγους να κάνουν μια τέτοια επίθεση; Τι μήνυμα ήθελαν να περάσουν και σε ποιον;

Υ.Γ.: Στη φωτό οι... γνωστοί-άγνωστοι πολιτικοί, δημοσιογράφοι κ.ά., λίγο μετά την επίθεση

Ραγδαίες εξελίξεις στον Alpha 98,9


Συνέχεια στο "σίριαλ" με την καταγγελλόμενη -από τους εργαζόμενους- καταστρατήγηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας στον Alpha 98,9, δόθηκε σήμερα στα γραφεία της Ε.Σ.Η.Ε.Α.

Το προεδρείο της Ενώσεως συναντήθηκε το μεσημερί με τον διευθύνοντα σύμβουλο και γενικό διευθυντή του σταθμού, Βασίλη Θωμόπουλο, προκειμένου να ενημερωθεί για τις προθέσεις της διοίκησης σχετικά με την ανανέωση ή μη των συμβάσεων ορισμένου χρόνου αρκετών δημοσιογράφων, την καταβολή της αποζημίωσης για εργασία τα Σαββατοκύριακα -η οποία έχει διακοπεί από τον περασμένο Οκτώβριο- και άλλα ζητήματα, τα οποία είχαν τεθεί και στη γενική συνέλευση των εργαζομένων του σταθμού, την Παρασκευή 4 Μαϊου.

Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Ε.Σ.Η.Ε.Α. ρώτησαν τον κ. Θωμόπουλο τι σκοπεύει να πράξει με τις συμβάσεις των συναδέλφων -οι οποίοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες- που λήγουν στο τέλος του μήνα, χωρίς όμως να λάβουν απάντηση!

Ο διευθυντής του ραδιοφώνου αρκέστηκε στο να δηλώσει ότι θα συνεννοηθεί πρώτα με τη διοίκηση της ιδιοκτήτριας εταιρείας (σ.σ. ο ίδιος, όμως, είναι επικεφαλής της!) και θα δώσει απαντήσεις εντός της εβδομάδας.

Το προεδρείο της Ενώσεως ξεκαθάρισε ότι η υπομονή των εργαζομένων εξαντλήθηκε και ότι δεν πρόκειται να περιμένει πέραν της εβδομάδας. Επίσης, κατέστησε σαφές ότι θεωρεί δεδομένο πως οι συνάδελφοι θα συνεχίσουν να εργάζονται κανονικά.

Σε περίπτωση που ο Βασίλης Θωμόπουλος δεν γνωστοποιήσει τις προθέσεις του έως την Παρασκευή ή ανακοινώσει -όπως έχει διαρρεύσει- ότι δεν πρόκειται να ανανεώσει τις συμβάσεις, πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι το διοικητικό συμβούλιο της Ε.Σ.Η.Ε.Α. θα κηρύξει απεργία στο ραδιόφωνο του Alpha, στην προσεχή του συνεδρίαση.

Τραχύ... το έδαφος στους Τράχωνες

Επιβεβαιώθηκε και επισήμως από την ιδιοκτησία του "Ελεύθερου Τύπου" η φημολογία που είχε αναπτυχθεί από το πρωί περί παραίτησης του -έως σήμερα- διευθυντή της εφημερίδας, Λάμπρου Σμαϊλη.
Καθήκοντα νέου διευθυντή του φύλλου ανέλαβε ο -προσφάτως παραιτηθείς από τη διεύθυνση ειδήσεων του τ/σ ΣΚΑΪ- Γιάννης Παπουτσάνης. Τη θέση του αναπληρωτή διευθυντή κατέλαβε ο Γιώργος Λακόπουλος, ενώ ο Πάσχος Μανδραβέλης ορίστηκε σύμβούλος έκδοσης.

Ο Λάμπρος Σμαίλης επικαλέστηκε παρεμβάσεις από "εξωθεσμικούς παράγοντες" στο δημοσιογραφικό του έργο, αιτιολογώντας την παράιτησή του. Από την άλλη, συνομιλητές της ιδιοκτησίας υποστηρίζουν "ότι καθυστερούσε να βγάλει το νέο φύλλο και... πήρε πόδι λόγω ανεπάρκειας"...
Πολλά ερωτήματα προκαλεί, πάντως, η επιστολή παραίτησης που φέρεται να απέστειλε ο Σμαϊλης στην ιδιοκτήτρια του "Ελεύθερου Τύπου", Γιάννα Αγγελοπούλου, στις 29 Απριλίου. Η παραίτησή του έγινε αποδεκτή... μισό μήνα αργότερα!
"Κυρία Αγγελοπούλου,
Στην τελευταία μας επικοινωνία (Κυριακή 29 Απριλίου και ώρα 4 το απόγευμα) υπαινισσόμενη ότι το ρεπορτάζ του ΕΤ ήταν προϊόν χρηματισμού, προσβάλατε βάναυσα την προσωπικότητα και τον αξιακό μου κώδικα.
Η έλλειψη σεβα-σμού εκ μέρους σας με υποχρεώ-νει να εγκατα-λείψω την προσπά-θεια στην οποία πίστεψα, για την έκδοση μιας νέας, ανεξάρτητης, παρεμβατικής εφημερίδας.
Μέχρι σήμερα η λειτουργία της εφημερίδας επιβραδύνθηκε από την ύπαρξη ενός άτυπου διευθυντηρίου (από συνεργάτες σας εκτός ΕΤ) οι οποίοι παρενέβαιναν υπογείως για την στήριξη ή την αποδόμηση συγκεκριμένων προσώπων.
Μέχρι σήμερα η λειτουργία της εφημερίδας επιβαρύνθηκε από τις προκλητικές μισθολογικές ανισότητες και το διαχωρισμό των συντακτών σε «πατρίκιους» και «πληβείους».
Η λειτουργία της εφημερίδας επιβαρύνθηκε, τέλος από τις πιέσεις του άτυπου διευθυντηρίου που λειτουργεί εν ονόματί σας για εκπτώσεις στη δημοσιογραφική λειτουργία.
Είχα την ελπίδα ότι όλες αυτές οι δυσλειτουργίες ήταν παροδικές και θα εξέλιπαν με την έκδοση του νέου φύλλου.
Η τελευταία μας επικοινωνία, όμως, μου προκαλεί έντονες αμφιβολίες για την βασιμότητα των προσδοκιών μου όταν ανέλαβα την διεύθυνση του Ελεύθερου Τύπου.
Για λόγους ευθιξίας και προκειμένου να διασφαλίσω την προσωπική και δημοσιογραφική μου αξιοπρέπεια σας υποβάλλω την παραίτησή μου.
Αθήνα 29 Απριλίου 2007
Λάμπρος Π. Σμαϊλης"

Σήμερα το απόγευμα συνήλθε εκτάκτως η γενική συνέλευση των εργαζομένων στην εφημερίδα, προκειμένου να εκτιμήσει της ραγδαίες εξελίξεις.