Τρίτη 5 Ιουνίου 2007

Σώπα! Όπου νά 'ναι θα σημάνουν οι καμπάνες!

Παραβίαση της πολιτικής πολυφωνίας από τους τηλεοπτι-κούς σταθμούς Alpha, Alter και Mega Channel διαπίστωσε το Εθνικό Συμβού-λιο Ραδιοτηλεό-ρασης (Ε.Σ.Ρ.), κατά τη συνεδρίασή του που ολοκλη-ρώθηκε σήμερα το μεσημέρι.
΄
Συγκεκριμένα, όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Συμβουλίου, Ιωάννης Λασκαρίδης, τα κανάλια αυτά δεν παρουσίασαν ισομερώς τις δραστηριότητες ορισμένων πολιτικών κομμάτων στα κεντρικά τους δελτία ειδήσεων του μηνός Απριλίου. Ως συνήθως, την... πλήρωσαν οι "μικροί" της Βουλής.

# Το Mega Channel παραβίασε την πολιτική πολυφωνία αφιερώνοντας λίγο χρόνο στην κάλυψη των δραστηριοτήτων του Κ.Κ.Ε. και του Συνασπισμού.
# Ο Alpha αφιέρωσε λίγο χρόνο στην κάλυψη των δραστηριοτήτων του Κ.Κ.Ε.
# Το Alter αφιέρωσε λίγο χρόνο στην κάλυψη των δραστηριοτήτων του Συνασπισμού.
΄
Ήδη έφτασε ως τα γραφεία της Μεσογείων, της Κάντζας και του Περιστερίου ο... ήχος από τις "καμπάνες" (βλέπε πρόστιμα), καθώς ο πρόεδρος του Οργάνου ανέθεσε στον Ιωάννη Παπακώστα, μέλος του Ε.Σ.Ρ., να ερευνήσει το ζήτημα ενδελεχώς και να εισηγηθεί σχετικώς στο Συμβούλιο.
΄
Αναλυτικότερα, η προβολή των δραστηριοτήτων των πολιτικών κομμάτων στα κεντρικά δελτία ειδήσεων των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας κατά το μήνα Απρίλιο έχει ως εξής:

ΝΕΤ: Ν.Δ - κυβέρνηση: 53,26%, ΠΑΣΟΚ: 38,53%, ΚΚΕ: 3,52%, ΣΥΝ.: 4,17%, ΛΑΟΣ: 0,52%
MEGA: ΝΔ - κυβέρνηση: 57,35%, ΠΑΣΟΚ: 37,40%, ΚΚΕ: 2,13%, ΣΥΝ: 2,61% ΛΑΟΣ: 0,51%
ΑΝΤΕΝΝΑ: ΝΔ - κυβέρνηση: 53,20% ΠΑΣΟΚ: 38,51% ΚΚΕ: 3,56%, ΣΥΝ: 3,92%, ΛΑΟΣ: 0,81%
ALPHA: ΝΔ - κυβέρνηση: 50,44%, ΠΑΣΟΚ: 42,89%, ΚΚΕ: 2,56%, ΣΥΝ: 3,27%, ΛΑΟΣ: 0,84%
STAR: ΝΔ - κυβέρνηση: 50,82%, ΠΑΣΟΚ: 41,24%, ΚΚΕ: 3,32%, ΣΥΝ: 3,53%, ΛΑΟΣ: 1,09%
ALTER: ΝΔ - κυβέρνηση: 54,39%, ΠΑΣΟΚ: 40%, ΚΚΕ: 3,02%, ΣΥΝ: 2,09%, ΛΑΟΣ: 0,50%

Je t' aime Ε-Σου-Ρου!
Την ίδια στιγμή, το βιντεο-σχόλιο του μπλόγκερ Padrazo για την Αννίτα Πάνια, που δημοσίευσε και το Ράδιο Στάμπα (κάντε "κλικ" εδώ για να δείτε το σχετικό ρεπορτάζ), φαίνεται ότι... επιτέλους δικαιώνεται!
Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης ασχολήθηκε στη σημερινή του συνεδρίαση με την εκπομπή "Je t' aime" που παρουσιάζει στο Alter η Αννίτα Πάνια, μετά το "θόρυβο" που προκλήθηκε και τις καταγγελίες για υποβάθμιση της ποιότητας του τηλεοπτικού προγράμματος. Εκ μέρους του καναλιού κατατέθηκε υπόμνημα στο Ε.Σ.Ρ. με... γνωμοδοτήσεις καθηγητών πανεπιστημίου! Το Συμβούλιο όρισε εισηγητή το μέλος του, Νέστoρα Κουράκη, ο οποίος θα συντάξει και θα καταθέσει την εισήγησή του στο Συμβούλιο ως την επόμενη Τρίτη 12 Ιουνίου.

ΣΤΑΜΠΑ-ΣΧΟΛΙΟ: ΕΣΡ - Τώρα και πρόστιμα παν(ι)έ!

Παράνομος ο Παναγόπουλος!

Στην καταγγε-λία ότι ο πρόεδρος της κρατικής ραδιοτη-λεόρασης διατηρεί παρανό-μως τη θέση του μέχρι σήμερα, προέβη το ΠΑΣΟΚ!
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε το βράδυ της Δευτέρας ο υπεύθυνος για θέματα Μ.Μ.Ε. του ΠΑΣΟΚ, Τηλέμαχος Χυτήρης, ο Χρήστος Παναγόπουλος μπαίνει... σαν κλέφτης κάθε μέρα στο γραφείο του στην Αγία Παρασκευή και τα έγγραφα που υπογράφει είναι χωρίς αντίκρισμα, αφού εδώ και δύο μήνες δεν εργάζεται στην Ε.Ρ.Τ.!
΄
"Ο ίδιος ο πρόεδρος της ΕΡΤ παρανόμως βρίσκεται στη θέση του και παρανόμως υπογράφει από τον Απρίλη του 2007 οπότε και έληξε νομίμως η θητεία του. Προφανώς, αναμένουμε άρον-άρον νέα προκήρυξη εκ των υστέρων. Το κενό διάστημα, όμως, από τον Απρίλη έως τη νέα τοποθέτηση, είναι και παραμένει παραβατικό και άκυρον, προς δόξαν της νέας διακυβέρνησης της ΝΔ και των "σεμνών και ταπεινών" κατορθωμάτων της", αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ, στην οποία γίνεται λόγος για "κακοδιοίκηση", που "δεν έχει τελειωμό".

Θυμίζουμε ότι πριν από 20 ημέρες, είχε διατυπωθεί ακόμη μία καταγγελία για παρανομίες στην Ε.Ρ.Τ., αυτή τη φορά από την Ένωση Συντακτών Πελοποννήσου, Ηπείρου και Νήσων (κάντε "κλικ" για να διαβάσετε το σχετικό ρεπορτάζ). Η Ένωση είχε τότε καταγγείλει ότι η Ε.Ρ.Τ. παραβιάζει την εργατική νομοθεσία, αφού δεν δίνει στους υπαλλήλους της το μισθό που τους αναλογεί. Είχε μάλιστα στείλει σχετική επιστολή στον κ. Παναγόπουλο, ο οποίος όμως -σύμφωνα με τον κ. Χυτήρη- είναι... αναρμόδιος, αφού πλέον δεν κατέχει τη θέση του προέδρου της Ελληνικής Ραδιοφωνίας - Τηλεόρασης!

Την ίδια στιγμή, πάντως, η γενική γραμματέας του Κ.Κ.Ε., Αλέκα Παπαρήγα, προέβη στη σοβαρότατη καταγγελία ότι το ΠΑΣΟΚ ελέγχει μέσα μαζικής ενημέρωσης (είδηση που προέβαλαν σε περίοπτη θέση τα δελτία ειδήσεων της Ε.Ρ.Τ.!).
;
Update 16:00 μ.μ.
Ο υπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Θόδωρος Ρουσόπουλος, απάντησε σήμερα το μεσημέρι στην καταγγελία Χυτήρη ως εξής:

«Στις 17 Ιουνίου λήγει η θητεία του Δ.Σ. της Ε.Ρ.Τ. Υπάρχουν ορισμένα τεχνικά ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν και σήμερα περνά ο πρόεδρος της Ε.Ρ.Τ. από την ακρόαση του Ε.Σ.Ρ. ώστε να οριστεί ως αναπληρωτής πρόεδρος και να υπάρξει ο απαιτούμενος χρόνος προκήρυξης για τη νέα θέση, δοθέντος ότι η θητεία του Προέδρου έληγε στο κλείσιμο της θητείας του προηγούμενου προέδρου, με τον οποίο είχε διακοπεί η συνεργασία. Έχω δώσει, επίσης, εντολή να επανεξεταστούν όλες οι αποφάσεις του τελευταίου διμήνου και να ληφθούν νέες αποφάσεις από το νέο Δ.Σ.».
;
Κατόπιν της απάντησης αυτής, γεννούνται τα ακόλουθα ερωτήματα:
;
# 0 Θόδωρος Ρουσόπουλος κάλυψε ή άδειασε τον Χρήστο Παναγόπουλο;
# Μήπως προσπαθώντας να κάνει το πρώτο, έπραξε το δεύτερο;
# Στις 17 Ιουνίου λήγει η θητεία των μελών του Δ.Σ. της Ε.Ρ.Τ., συμπεριλαμβανομένου και του προέδρου; Ή μήπως η θητεία του προέδρου λήγει σε διαφορετική ημερομηνία; Μήπως ο κ. Ρουσόπουλος σκοπίμως δεν το διασαφήνισε αυτό στη δημόσια δήλωσή του;
# Εάν η εντολή του υπουργού είναι να επανεξεταστούν όλες οι αποφάσεις του τελευταίου διμήνου (συνεπώς, εμμέσως παραδέχεται ότι εδώ και δύο μήνες ο πρόεδρος δεν ασκεί νομίμως τα καθήκοντά του) και να ληφθούν νέες, μήπως ο κ. Ρουσόπουλος αφήνει παντελώς έκθετο τον κ. Παναγόπουλο;
΄
Πάντως, στη συνεδρίαση του Ε.Σ.Ρ., που ολοκληρώθηκε πριν από λίγη ώρα, δόθηκε τελικώς θετική γνωμοδότηση για την καταλληλότητα του Χρήστου Παναγόπουλου ως αναπληρωτή προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΤ.
Το Ε.Σ.Ρ. αναγνώρισε - επιβεβαιώνοντας τον ισχυρισμό του κ. Χυτήρη- ότι η θητεία του κ. Παναγόπουλου έληξε στις 27 Απριλίου. Συνεπώς, μέχρι σήμερα πράγματι κατείχε παρανόμως τη θέση του.
΄
ΣΤΑΜΠΑ-ΣΧΟΛΙΟ: Το αγαπημένο μου (προεδριλίκι) της-ΕΡΤ

Δευτέρα 4 Ιουνίου 2007

Κατρακύλα Άλφα-Alpha

Προβλη-ματισμός και κατήφεια επικρατεί στο ειδησεο-γραφικό επιτελείο του Alpha, καθώς η τηλεθέα-ση του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του σταθμού κατρακυλά κάθε μέρα όλο και περισσότερο.
Χαρακτηριστικό είναι ότι τις τρεις πρώτες ημέρες της περασμένης εβδομάδας βρισκόταν "κολλημένο" στην πέμπτη θέση της τηλεθέασης, αφού το είχε περάσει ακόμη και το Star! Μόνο την Πέμπτη κατάφερε να τερματίσει στην τέταρτη θέση, η οποία είναι πάλι "εφιαλτική", αν τη συγκρίνει κανείς με την κατάταξη του σταθμού ελάχιστους μήνες νωρίτερα, όταν δηλαδή τα "ηνία" του δελτίου κρατούσε ο Νίκος Χατζηνικολάου. Τότε, το δελτίο του ερχόταν πρώτο στην τηλεθέαση ή, στη χειρότερη περίπτωση, δεύτερο.

Δεν είναι Γιάννης, είναι... Χρηστάκης!
Τα ποσοστά του σταθμού σημείωσαν σημαντική πτώση από τότε που τον Χατζηνικολάου διαδέχθηκε ο Γιάννης Παπαδόπουλος. Όμως, το καίριο πλήγμα στα "νούμερα" επήλθε από την περασμένη Δευτέρα, όταν άρχισε να παρουσιάζει τα δελτία ο Χρήστος Βασιλόπουλος.

Ποτέ ως τότε το δελτίο ειδήσεων του Alpha δεν βρισκόταν μονίμως στην τελευταία θέση του πίνακα με τις μετρήσεις, όπως τώρα. Βέβαια, παρόμοια είναι η κατάσταση και στα δελτία του Σαββατοκύριακου (με τη Ρίτσα Μπιζόγλη), τα οποία τερματίζουν και πάλι πέμπτα.

Είναι αλήθεια ότι ουδείς -ούτε καν στην Κάντζα- περίμενε ότι ο Βασιλόπουλος θα κάνει το "θαύμα" και θα ανεβάσει την πεσμένη τηλεθέαση. Πίστευαν, ωστόσο, ότι θα την κρατήσει σε αξιοπρεπές επίπεδο, δηλαδή τουλάχιστον στην τέταρτη θέση, ενώ άλλοι... στοιχημάτιζαν ότι θα "φάει" τον Χατζηνικολάου, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση!

Δυσαρεστημένο το "αφεντικό"
Το περιβάλλον του Δημήτρη Κοντομηνά εμφανίζεται δυσαρεστημένο από το κατρακύλισμα του δελτίου, ωστόσο -όπως μας είπαν στελέχη της Κάντζας- δεν υπάρχει σκέψη αντικατάστασης του Βασιλόπουλου μέσα στο καλοκαίρι (άλλωστε η θερινή περίοδος είναι "νεκρή", από κάθε άποψη).

Οι ελπίδες εναποτίθενται, πλέον, στη Μάρα (Ζαχαρέα), που θα αναλάβει τα "ηνία" του δελτίου από τα μέσα του Σεπτέμβρη. Καταβάλλονται απέλπιδες προσπάθειες να είναι στο πλευρό της και ο Παύλος Τσίμας, αν και αυτό το ενδεχόμενο δεν είναι πλέον τόσο πιθανό όσο φάνταζε πριν από λίγες εβδομάδες.

Και οι υπόλοιποι
Την ίδια στιγμή, στο Alter κάνουν... πάρτι (όχι "Της ζωής τους"!), καθώς είδαν τον... νεκρό (βλέπε δελτίο) να ανασταίνεται! Από την πέμπτη (ή, στις καλές μέρες, τέταρτη) θέση που ήταν το δελτίο τους, ο Νίκος Χατζηνικολάου το ανέβασε στην τρίτη!

Το δελτίο ειδήσεων του Mega παραμένει πρώτο, αν και με "ψαλιδισμένα" ποσοστά και κάποιες φορές περνάει στη δεύτερη θέση, με πρώτο τον ΑΝΤ1. Η αλήθεια είναι ότι ούτε στη Μεσογείων είναι ευχαριστημένοι από την απόδοση του δελτίου και ετοιμάζουν γερό "λιφτινγκ" (σε "κόνσεπτ", αλλά και πρόσωπα) για το Φθινόπωρο.

Κυριακή 3 Ιουνίου 2007

Schoolήκιασε η Ελευθεροτυπία (;)

Ως σημαντική νίκη του συγκροτήματος Λαμπράκη έναντι της οικογένειας Τεγόπουλου καταγράφεται η ένταξη του νεανικού περιοδικού «Σκούλι-γκανς» στην ύλη της εφημερίδας «Τα Νέα».
Από τον προσεχή Οκτώβριο οι «Σκούλιγκανς» θα κυκλοφορούν ως ένθετο περιοδικό με «Τα Νέα - Σαββατοκύριακο», με τη συνήθη τους περιοδικότητα (κάθε τέσσερις μήνες).
'
Είχε προηγηθεί η απόφαση της «Ελευθεροτυπίας» να διακόψει τη συνεργασία της με το περιοδικό, για οικονομικούς λόγους (και μάλιστα λίγες ημέρες πριν την προγραμματισμένη έκδοση του επόμενου τεύχους!). Μια απόφαση με την οποία εξ’ αρχής είχαν διαφωνήσει έντονα πολλά επιτελικά στελέχη της εφημερίδας, χαρακτηρίζοντάς την «μοιραίο λάθος», καθώς οι «Σκούλιγκανς» (πρώην "Schoolήκι") είναι ίσως το πιο «φρέσκο» και ανατρεπτικό νεανικό περιοδικό που εκδίδεται σήμερα.

Εκτός από το γεγονός ότι «έφερνε φύλλα» στην εφημερίδα, τις Κυριακές που κυκλοφορούσε, εξυπηρετούσε και το προφίλ που έχει δημιουργήσει η «Ελευθεροτυπία», αυτό της «προοδευτικής, σύγχρονης και ακομπλεξάριστης εφημερίδας». Ένα προφίλ που –δυστυχώς- έχει αρχίσει να αποδομείται σταδιακά, τους τελευταίους μήνες.

Παρόλα αυτά, η απόφαση της νέας «ισχυρής κυρίας» του εκδοτικού συγκροτήματος, Μαρίας Τεγοπούλου, ήταν αμετάκλητη. Εκατοντάδες αναγνώστες των «Σκούλιγκανς» -μεταξύ των οποίων δημοσιογράφοι και πανεπιστημιακοί- έστειλαν μηνύματα συμπαράστασης στο περιοδικό, αλλά και μηνύματα έντονης διαμαρτυρίας στην εφημερίδα.

Όπως ήταν φυσικό, μόλις έγινε γνωστό ότι οι «Σκού-λιγκανς» έμειναν... ορφανοί, στο χώρο του Τύπου σήμανε... συναγερ-μός για το ποιος θα καταφέρει να τους «πάρει μαζί του»! Σύμφωνα με πληροφορίες, το «Πρώτο Θέμα», το «Βήμα» και ο «Ελεύθερος Τύπος» έκαναν κρούση για συνεργασία στον Χρήστο Ιωαννίδη, εκπαιδευτικό και υπεύθυνο έκδοσης των «Σκούλιγκανς». Ο «κλήρος» έπεσε, όμως, στα «Νέα». «Όπως και στην «Ελευθεροτυπία», έτσι και στα «Νέα», ο βασικός όρος που θέσαμε ήταν να μην υπάρχει καμία παρέμβαση στα κείμενα και στον σχεδιασμό του περιοδικού. «Εννοείται!», μας είπε ο διευθυντής της εφημερίδας, Παντελής Καψής», σημειώνουν οι «Σκούλιγκανς» στην ανακοίνωση που εξέδωσαν.

Με την εξέλιξη αυτή -η οποία ενισχύει σαφώς το προφίλ των «Νέων»-, συνεχίζεται η -ποιοτική- κατρακύλα της «Ελευθεροτυπίας», της πάλαι ποτέ καλύτερης εφημερίδας στην Ελλάδα.
Η «στροφή» που σημειώθηκε μετά το θάνατο του Κίτσου Τεγόπουλου και την ατιμωτική απόλυση του Σεραφείμ Φυντανίδη (ενός ανθρώπου που συνέδεσε το όνομά του τόσο με την ίδια τη εφημερίδα, όσο και με την ιστορία του Τύπου της μεταπολίτευσης) γίνεται κάτι παραπάνω από εμφανής καθημερινά. Ως πού θα φτάσει;

Ακολουθεί η ανακοίνωση των «Σκούλιγκανς» για την αποχώρησή τους από την «Ελευθεροτυπία». Τα όσα αναφέρονται σε αυτή είναι αποκαλυπτικά για το τι διαμείβεται αυτόν τον καιρό στην «Ελευθεροτυπία»:

«Πριν λίγες μέρες η «Ελευθεροτυπία» (elef@enet.gr), μέσω του εκπροσώπου της, Χρήστου Μπλέτα, μας ανακοίνωσε την απόφαση της εφημερίδας να μπει τέλος στη συνεργασία με τους Schooligans. Στην ερώτησή μας «για ποιο λόγο;», ο κ. Μπλέτας απάντησε:
1. «Όπως ξέρετε, γίνονται περικοπές».
2. «Το Schooligans δεν έφερνε αρκετές διαφημίσεις και δεν υπήρχε αύξηση της κυκλοφορίας».
3. «Το Schooligans έχει χάσει τον πολιτικό του χαρακτήρα - δεν παίρνει πια συνεντεύξεις από πρόσωπα όπως τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ή την Μπακογιάννη».
4. «Το Schooligans απευθύνεται σε πολύ μικρές ηλικίες».
Μετά από αυτήν την αιφνιδιαστική απόφαση, θέλουμε πριν φύγουμε να πούμε τα εξής:
1. Ευχαριστούμε την «Ελευθεροτυπία» για τη φιλοξενία επί τρία χρόνια χωρίς καμία απολύτως παρέμβαση στο περιεχόμενο και στον σχεδιασμό του περιοδικού μας.
2. Λυπούμαστε για το ξαφνικό και άκομψο της απόφασης (είχε ήδη προγραμματιστεί το επόμενο τεύχος), αλλά έχουμε κατανόηση για τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας. Στο πλαίσιο της ίδιας κατανόησης φτάσαμε στο σημείο να βρούμε εμείς χορηγίες για την «Ελευθεροτυπία» για το dvd του Schoolwave που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2006, χωρίς να βάλει ούτε ένα ευρώ η εφημερίδα και πετυχαίνοντας αύξηση της κυκλοφορίας της κατά 6%.
3. Απορούμε με την άγνοια της διοίκησης της Ελευθεροτυπίας σχετικά με την απήχηση των Schooligans. Οι διαφημίσεις και οι πωλήσεις είναι θέμα marketing και δε μας αφορούν. Εμείς ξέρουμε ότι έχουμε πάρει πάνω από 4.000 γράμματα ως τώρα από μαθητές, φοιτητές, καθηγητές, γονείς, άσχετους...
4. Μας φαίνεται αστείο να θεωρείται "πολιτικός χαρακτήρας" η συνέντευξη με έναν πολιτικό και όχι τα δικαιώματα των μαθητών ή ο "Διάλογος με έναν μπάτσο" (θέματα του τελευταίου τεύχους).
5. Τέλος, ευχαριστούμε όλους τους (...μικρής ηλικίας!) εργαζόμενους της "Ελευθεροτυπίας" που μας σταματούσαν συχνά στο διάδρομο αυτά τα τρία χρόνια για να μας συγχαρούν για τη "φρεσκάδα" του περιοδικού. Υποσχόμαστε ότι θα κρατήσουμε την ίδια φρεσκάδα και στο επόμενο τεύχος, όπου κι αν βγει αυτό».
'
ΣΤΑΜΠΑ-ΣΧΟΛΙΟ: Θέλω Schooligans κάθε μήνα!

Οι δημοσιογράφοι ψηφίζουν (Πώς;)

Οι εκλογές της ΕΣΗΕΑ έφτασαν! Κι επειδή ο καλός... στρατιώ-της δεν αρκεί να μην ξεχάσει το όπλο του στη μάχη, αλλά πρέπει να ξέρει και πώς θα το χρησιμοποιήσει, το Ράδιο Στάμπα συγκέντρωσε τις πιο σημαντικές χρηστικές πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν να ψηφίσετε εύκολα και σωστά. Τώρα, το πού θα σκοπεύσετε με το όπλο σας (τι θα ψηφίσετε, δηλαδή), ο... Θεός κι η ψυχή σας!
Οι εκλογές θα διεξαχθούν στο Μέγαρο της Ενώσεως Συντακτών (Ακαδημίας 20) την Τετάρτη 6 και την Πέμπτη 7 Ιουνίου. Η διαδικασία της ψηφοφορίας θα ξεκινήσει στις 8 το πρωί και θα ολοκληρωθεί στις 20.45 και τις δύο ημέρες.

Δικαίωμα ψήφου έχουν μόνο τα τακτικά μέλη της Ε.Σ.Η.Ε.Α. ((τα δόκιμα στο πηγάδι κατούρησαν;), που έχουν εκπληρώσει τις οικονομικές τους υποχρεώσεις (ο τζάμπας πέθανε!).
Ο ψηφοφόρος πρέπει να έχει μαζί του την ταυτότητα μέλους της Ε.Σ.Η.Ε.Α. ή την αστυνομική του ταυτότητα (δεν ζητείται πιστοποιητικό θρησκευτικών φρονημάτων!).

Σε κάθε εκλογικό τμήμα θα είναι τοποθετημένες έξι κάλπες:
  • Μία για το Διοικητικό Συμβούλιο και για την Εξελεγκτική Επιτροπή,

  • Μία για τα Πειθαρχικά Συμβούλια,

  • Μία για τους εκπροσώπους στο Μικτό Συμβούλιο,

  • Μία για τα λοιπά θέματα (έγκριση ισολογισμού - απολογισμού, εξουσιοδότηση για καταγγελία ΣΣΕ κ.λπ.),

  • Μία για το Δ.Σ. του Ε.Δ.Ο.ΕΑ.Π.

  • Μία για το Δ.Σ. του Μορφωτικού Ιδρύματος

Για το διοικητικό συμβούλιο μπορείτε να "σταυρώσετε" μέχρι 11 υποψήφιους (στο ψηφοδέλτιο του συνδυασμού της προτίμησής σας).
Για την Εξελεγκτική Επιτροπή της ΕΣΗΕΑ μπορείτε να σημειώσετε μέχρι 3 σταυρούς (πάλι στο ψηφοδέλτιο ενός συνδυασμού).

Για τα υπόλοιπα όργανα υπάρχει ενιαίο ψηφοδέλτιο.
Για το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ βάζετε έως 5 σταυρούς. Για το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ έως 5 σταυρούς. Για τους Εκπροσώπους στο Μικτό Συμβούλιο 1 σταυρό. Για τους Εκπροσώπους των Συνταξιούχων έως 3 σταυρούς. Για το Δ.Σ. Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π. έως 5 σταυρούς. Για το Δ.Σ. του Μορφωτικού Ιδρύματος έως 6 σταυρούς, (έως 2 σταυρούς για τα μέλη της Ε.Σ.Η.Ε.Α. - μέλη αντίστοιχων οργανώσεων και έως 4 σταυρούς για τα τακτικά μέλη της Ε.Σ.Η.Ε.Α.).

Οι επικεφαλής των συνδυασμών ως υποψήφιοι για το Δ.Σ. ΕΣΗΕΑ χρειάζονται και αυτοί σταυρό προτιμήσεως για να εκλεγούν ως σύμβουλοι (δηλαδή σταυρώστε Σόμπολο, Τρίμη, Τσαλαπάτη, Ράμμο κ.λπ., για να μην πάθουν καμία νίλα οι άνθρωποι!).

Οι εκλογές για την ανάδειξη των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και της Εξελεγκτικής Επιτροπής θα γίνουν με το σύστημα της απλής αναλογικής, οι δε εκλογές για τα Πειθαρχικά, το Μορφωτικό Ίδρυμα και τους εκπροσώπους στο Μικτό Συμβούλιο καθώς και για το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π. θα γίνουν με πλειοψηφικό σύστημα, δηλαδή βάσει του αριθμού των σταυρών προτίμησης των υποψηφίων.

ΣΤΑΜΠΑ-ΣΧΟΛΙΟ: Την υπογραφή σου, την ψήφο σου και "το άλλο" πρόσεχε πού τα βάζεις!

Αποτελέσματα ψηφοφορίας #2

Πλήρης απαξίωση του -κατά τα άλλα- λειτουρ-γήματος της δημοσιο-γραφίας στην Ελλάδα καταδει-κνύουν τα αποτε-λέσματα της δεύτερης ψηφοφορίας του Ράδιο Στάμπα, που ολοκληρώθηκε χθες.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η σκληρή κριτική προς τον τρόπο με τον οποίο ασκείται η δημοσιογραφία γίνεται από τους ίδιους τους δημοσιογράφους (!), μια και η συντριπτική πλειονότητα των επισκεπτών της ιστοσελίδας προέρχεται από το χώρο των μίντια.

Η ψηφοφορία, που διήρκεσε δύο εβδομάδες, έθετε το ερώτημα: "Πώς αξιολογείτε το επίπεδο της δημοσιογραφίας στην Ελλάδα;". Οι περισσότεροι συμμετέχοντες απάντησαν ότι το επίπεδό της είναι χαμηλό. Ακολουθεί η απάντηση "μέτριο", ενώ χαρακτηριστικό της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί είναι το γεγονός ότι ουδείς επέλεξε την απάντηση "υψηλό"!

Επειδή σε λίγα 24ωρα θα διεξαχθούν οι εκλογές των δημοσιογράφων, καλό θα ήταν οι συνάδελφοι να ρίξουν την ψήφο τους (και) βάσει του κριτηρίου της εξύψωσης του επιπέδου του λειτουργήματός μας (αν εμείς έχουμε αυτή την εικόνα για το χώρο μας, φανταστείτε ποια εικόνα έχουν οι πολίτες...).

Συνολικά συμμετείχαν 66 επισκέπτες του Ράδιο Στάμπα και τα αναλυτικά αποτελέσματα είναι τα ακόλουθα:

"Υψηλό": 0 ψήφοι, ποσοστό 0%

"Μέτριο": 31 ψήφοι, ποσοστό 47%

"Χαμηλό": 35 ψήφοι, ποσοστό 53%


ΣΤΑΜΠΑ-ΣΧΟΛΙΟ: Πιο χαμηλά, πιο χαμηλά, πιο χαμηλά...


Από σήμερα βρίσκεται σε εξέλιξη η νέα ψηφοφορία για την αξιοπιστία των δελτίων ειδήσεων των τηλεοπτικών σταθμών.

"Κατηγορώ το τηλε-χωριό της Πάνια"

Κόλαφο για τη ζοφερή -σε πολλές περιπτώσεις- εικόνα που παρουσιάζει η ελληνική τηλεόραση αποτελεί η εξαίρετη διαδικτυακή εκπομπή γνωστού μπλόγκερ, ο οποίος "εκπέμπει" εδώ και λίγες ημέρες (έχει βαφτίσει το μπλογκ του "Blogvision", κατά το television), εξιστορώντας, στα βίντεο που ετοιμάζει, τα έργα και τις ημέρες του τηλεοπτικού μας βόρβορου.
Το διαδικτυακό του όνομα είναι Padrazo και στο φιλμάκι του με τίτλο "Η κυρία Πάνια και οι εκ-πομπές της" εξαπολύει δριμύ "κατηγορώ" εναντίον της παρουσιάστριας του "Je t' aime", την οποία ευθύς εξαρχής κατηγορεί για "απανθρωπιά".

"Θα βγάζατε ποτέ σ' αυτόν το δύσοσμο αέρα των εκπομπών σας ένα συγγενικό σας πρόσωπο;", ερωτά, απευθυνόμενος στην Αννίτα Πάνια, ο Padrazo, εκπαιδευτικός στο επάγγελμα.

Στη συνέχεια, της καταλογίζει "περιφρόνηση και καταπάτηση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας", προσθέτοντας ότι με όσα προβάλλονται στην εκπομπή της θα έπρεπε να είχε παρέμβει το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης.

Στο "στόχαστρο" του Padrazo μπαίνουν και οι καλεσμένοι της εκπομπής της (τους οποίους αντιμετωπίζει μάλλον ως θύματα): "Είναι δύσμοιροι, αφελείς και απεγνωσμένοι", ακούγεται να λέει κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής εκπομπής του. Στη συνέχεια, απευθύνεται και πάλι στην Αννίτα Πάνια: "Εξευτελίζετε τους ανθρώπους αυτούς. Η αφέλειά τους συναντήθηκε με την κυνική σας ματαιοδοξία", λέει και αναφέρεται σε ένα τυχαίο παράδειγμα συμμετοχής μιας γυναίκας στην εκπομπή "Je t' aime": "Κατασκευάσατε, κυρία Πάνια, άλλη μια τρελή, άλλη μια βλαμμένη στο τηλε-χωρίο σας".

Σε άλλο σημείο της εκπομπής, λέει ο παρουσι-αστής τής: "αμ-φιβάλλω αν μπορείτε, κυρία Πάνια, να υπερασπι-στείτε τον εαυτό σας απέναντι σε ανθρώ-πους το ίδιο έξυπνους με εσάς, αλλά με μεγαλύτερη ανθρωπιά από εσάς" και καταλήγει με τη διαπίστωση: "Είναι ανησυχητικό ότι δεν ντρέπεστε γι' αυτό που κάνετε"...
΄
Πάντως, όλο και περισσότεροι άνθρωποι των μίντια, αλλά και του πολιτισμού, καταφέρονται εναντίον των εκπομπών "τύπου Je t'aime", τις οποίες χαρακτηρίζουν "τηλεσκουπίδια". Όπως λένε, όχι μόνον υποτιμούν την καλαισθησία και τη νοημοσύνη του κοινού, αλλά εκμεταλλεύονται με το χειρότερο τρόπο τον ανθρώπινο πόνο και τις ανθρώπινες αδυναμίες -φυσικές ή πνευματικές-, και παραδίδουν τους ανθρώπους αυτούς βορά στα μάτια χιλιάδων "αχόρταγων" τηλεθεατών, θυσιάζοντάς τους στο βωμό της τηλεθέασης.
΄

Σάββατο 2 Ιουνίου 2007

Εκλογές ΕΣΗΕΑ: Οι συμμαχίες, οι συσχετισμοί, τα προγνωστικά

Υπό το βάρος του "α-μαρτω-λού" ομολόγου του ΤΣΠΕΑΘ, αλλά και μιας άνευ προηγουμένου κρίσης που διέρχεται ο κλάδος (απολύσεις, καταστρατήγηση των συμβάσεων εργασίας, "λουκέτο" σε πολλά Μέσα, αυθαιρεσίες των ιδιοκτητών) οι 4.600 δημοσιογράφοι-μέλη της ΕΣΗΕΑ καλούνται στις 6 και 7 του μήνα να εκλέξουν τους νέους αντιπροσώπους τους για την επόμενη διετία.
Τα ασφαλιστικά και εργασιακά ζητήματα αποτελούν -μοιραία- τις "σημαίες" της προεκλογικής περιόδου (η οποία λήγει την Τρίτη), με τις παρατάξεις που διεκδικούν την ψήφο των εκλεκτόρων να επιδίδονται καθημερινά σε "αλληλοκαρφώματα" και να εκτοξεύουν εκατέρωθεν κατηγορίες για τη στάση που τήρησαν οι αντίπαλοί τους συνδυασμοί στα θέματα αυτά.

Στις φετινές εκλογές κατέρχονται πέντε συνολικά συνδυασμοί - δύο λιγότεροι από ό,τι στην αναμέτρηση του 2005:

α) η "Συσπείρωση Δημοσιογράφων - Δούρειος Τύπος", με επικεφαλής τον γραμματέα της Ε.Σ.Η.Ε.Α., Δημήτρη Τρίμη, που ιδεολογικά τοποθετείται στο χώρο του Συνασπισμού και της ευρύτερης Αριστεράς

β) οι "Δημοσιογράφοι για τη Δημοσιογραφία", με επικεφαλής τον πρόεδρο της Ε.Σ.Η.Ε.Α., Πάνο Σόμπολο, που ιδεολογικά τοποθετείται στο χώρο της Νέας Δημοκρατίας και της ευρύτερης Κεντροδεξιάς,

γ) η "Μαχόμενη Δημοσιογραφία", με επικεφαλής τον ταμία της Ε.Σ.ΗΕ.Α., Παναγιώτη Ράμμο, που ιδεολογικά τοποθετείται στο χώρο του Κ.Κ.Ε. και της ευρύτερης Αριστεράς,

δ) η "Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων", με επικεφαλής τον α΄αντιπρόεδρο της Ε.Σ.Η.Ε.Α. (και πρόεδρο της Π.Ο.Ε.ΣΥ.), Δημήτρη Τσαλαπάτη, που ιδεολογικά κινείται στο χώρο του ΠΑΣΟΚ και του κέντρου,

ε) οι "Financial Crimes-Πρωτοβουλία Γένοβα Δημοσιογράφων", που τοποθετούνται στο χώρο της Αριστεράς.

Οι "Δημοσιογράφοι για τη Δημοσιογραφία"
Οι συνδυασμοί "Αδέσμευτοι Δημοσιογράφοι" και "Δημοσιογραφική Αδέσμευτη Κίνηση", που είχαν συμμετάσχει στις εκλογές του 2005, δεν κατέρχονται στη φετινή εκλογική αναμέτρηση.

Ο εκπρόσωπος της πρώτης στο απερχόμενο διοικητικό συμβούλιο (ο β΄αντιπρόεδρος Γιώργος Βλαβιανός), έχει από καιρό προσχωρήσει στο συνδυασμό του Π. Σόμπολου και στις εκλογές αυτές συμμετέχει στο ψηφοδέλτιο των "Δημοσιογράφων για τη Δημοσιογραφία".

Εκτιμάται ότι οι περισσότεροι ψηφοφόροι των "Αδέσμευτων Δημοσιογράφων" θα ρίξουν την ψήφο τους στην παράταξη του Πάνου Σόμπολου. Το ίδιο πιστεύεται ότι θα γίνει και με τους ψηφοφόρους της Δημοσιογραφικής Αδέσμευτης Κίνησης, τα μέλη της οποίας προέρχονταν από τον ίδιο ιδεολογικά χώρο με τους "Δημοσιογράφους για τη Δημοσιογραφία".

Με αυτά τα δεδομένα, στο συνδυασμό Σόμπολου θεωρούν ότι είναι δεδομένη η κατάκτηση 4 εδρών στο διοικητικό συμβούλιο, ενώ κάποιοι κάνουν λόγο ακόμη και για 5 έδρες!

Ωστόσο, δεν είναι λίγοι εκείνοι (στα αντίπαλα ψηφοδέλτια) που κάνουν λόγο για μεγάλη φθορά του προέδρου και για δυσαρέσκεια των δημοσιογράφων προς το συνδυασμό του, η οποία θα αποτυπωθεί και στην κάλπη.

Η "Συσπείρωση"
Τις τρεις έδρες της στο Δ.Σ. θεωρεί βέβαιο ότι θα διατηρήσει η "Συσπείρωση Δημοσιογράφων - Δούρειος Τύπος", τα μέλη της οποίας εκτιμούν ότι το πρόγραμμά της, σε συνδυασμό με τη δυσθυμία των μελών της Ένωσης -λόγω των χειρισμών του Π. Σόμπολου- θα της χαρίσουν και τέταρτη έδρα.

Ορισμένοι, πάντως, μιλούν για φθορά και του Δ. Τρίμη και εκτιμούν ότι τα ποσοστά του συνδυασμού του θα μειωθούν.

Η "Μαχόμενη Δημοσιογραφία"
Στη «Μαχόμενη Δημοσιογραφία» θεωρούν ότι τα δυσαρεστημένα από Σόμπολο, Τρίμη και Τσαλαπάτη μέλη της Ένωσης, θα ψηφίσουν φέτος το συνδυασμό τους. Για το λόγο αυτό εκτιμούν ότι θα καταλάβουν και τρίτη έδρα στο Δ.Σ. Άλλες εκτιμήσεις θέλουν την παράταξη να περιορίζεται στις 2 έδρες που έχει και σήμερα.

Η "Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων"
Η «Κίνηση Επαγγελματιών Δημοσιογράφων» έχει ως στόχο την αύξηση του ποσοστού της και πολλά μέλη του συνδυασμού λένε πως φέτος ο στόχος είναι οι τρεις έδρες. Πιο μετριοπαθή στελέχη της παράταξης δηλώνουν απολύτως ικανοποιημένοι με το ενδεχόμενο διατήρησης των 2 εδρών που έχει σήμερα.

Οι "Financial Crimes"
Οι "Financial Crimes" δεν είχαν καταφέρει να μπουν στο διοικητικό συμβούλιο το 2005. Φέτος αισιοδοξούν ότι θα καταλάβουν μία από τις 11 έδρες και προτάσσουν την αγωνιστικότητά τους ως βασικό τους "ατού". Οι υπόλοιπες παρατάξεις, πάντως, θεωρούν βέβαιο ότι ούτε και φέτος ο συνδυασμός αυτός θα πάρει έδρα στο Δ.Σ.

Η απλή αναλογική έχει υιοθετηθεί ως εκλογικό σύστημα, κάτι που καθιστά εξαιρετικά δύσκολο -αν όχι ακατόρθωτο- την απόκτηση του απολύτου "ελέγχου" του Δ.Σ. από μία παράταξη. Οι παρασκηνιακές συμφωνίες και οι συμμαχίες που τυχόν θα συναφθούν θα κρίνουν σε μεγάλο βαθμό τις ισορροπίες στο νέο διοικητικό σχήμα της Ένωσης.

Παρασκευή 1 Ιουνίου 2007

Ολοκληρώθηκε η "σφαγή" στον Alpha 98,9

Update: 23:00 μ.μ.
Το χρονικό μιας προαναγ-γελθείσης σφαγής γράφτη-κε χθες το απόγευμα στο δεύτερο όροφο της Κάντζας.
Ο διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής του Alpha 98,9, Βασίλης Θωμόπουλος, ανακοίνωσε -διά τηλεφώνου- με συνοπτικές διαδικασίες σε τρεις δημοσιογράφους του σταθμού ότι από σήμερα πρέπει να αρχίσουν να ψάχνουν για δουλειά. Πρόκειται για τους τρεις από τους πέντε "ομήρους" του ραδιοφώνου του Alpha που, παρότι καλύπτουν επί χρόνια πάγιες και διαρκείς ανάγκες του σταθμού, είχαν υπογράψει συμβάσεις ορισμένου χρόνου, οι οποίες έληξαν χθες.

Για το λόγο αυτό, η Ε.Σ.Η.Ε.Α. είχε κηρύξει 24ωρη απεργία στο ραδιοφωνικό σταθμό την Τρίτη 29 Μαΐου, η οποία, όμως, απαγορεύτηκε από τα δικαστήρια (κάντε "κλικ" για το σχετικό ρεπορτάζ).

Μετά την εξέλιξη αυτή, το σχέδιο της διοίκησης του Alpha για περικοπές εξελίχθηκε κανονικά. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ενώ παρασκηνιακά είχαν δοθεί διαβεβαιώσεις πως ο σταθμός θα επαναπροσελάμβανε τους εργαζόμενους τον Σεπτέμβριο, κατά την τηλεφωνική επικοινωνία που είχε μαζί τους ο κ. Θωμόπουλος δεν δεσμεύτηκε για κάτι τέτοιο.
Την τελευταία στιγμή τη "γλύτωσαν" οι δύο (από τους πέντε) συναδέλφους, οι οποίοι επρόκειτο να χάσουν τη δουλειά τους, όπως και οι άλλοι τρεις. Τελικά, όμως, βρέθηκαν με συμβάσεις αορίστου χρόνου, επειδή η νομική υπηρεσία του ομίλου διαπίστωσε (πότε, άραγε;) ότι κατοχύρωναν αυτό το δικαίωμα.
Ωστόσο, μαζί με τους τρεις δημοσιογράφους που έχασαν τη δουλειά τους, δεν ανανεώθηκε τελικά και η σύμβαση ενός τεχνικού κι έτσι οι "απώλειες" από τη "σφαγή" ανέρχονται σε τέσσερις εργαζόμενους.

Το ραδιόφωνο του Alpha αντιμετωπίζει πλέον σοβαρό πρόβλημα εύρυθμης λειτουργίας, καθώς -όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι- "η δουλειά δεν μπορεί να βγει, πολλά θέματα της ειδησεογραφίας δεν καλύπτονται, οι βάρδιες έχουν συγχωνευθεί ή καταργηθεί", την ίδια στιγμή που παραμένει ανοικτό το ζήτημα της μη καταβολής των δεδουλευμένων για την εργασία τις ημέρες των αργιών και τα Σαββατοκύριακα.

Σύμφωνα με πηγές της Ε.Σ.Η.Ε.Α. ήδη εξετάζονται νέες μορφές κινητοποιήσεων, οι οποίες θα ανακοινωθούν προσεχώς.

Μάθε τι θα ψηφίσεις: Μαχόμενη Δημοσιογραφία

Με την παρουσί-αση της διακήρυ-ξης του συνδυα-σμού "Μα-χόμενη Δημοσι-ογραφία" ολοκληρώνεται η ενότητα "Μάθε τι θα ψηφίσεις", που είχε στόχο την ενημέρωση των δημοσιογράφων-μελών της Ε.Σ.Η.Ε.Α. για τις θέσεις και τις προτάσεις των πέντε παρατάξεων που κατέρχονται στις εκλογές της ερχόμενης Τετάρτης και Πέμπτης.
Τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσουν ρεπορτάζ με παρασκήνιο, αλλά και χρηστικές πληροφορίες για την εκλογική διαδικασία.
Η "Μαχόμενη Δημοσιογραφία", με επικεφαλής τον ταμία της Ενώσεως, Παναγιώτη Ράμμο, διατηρεί δύο έδρες στο απερχόμενο διοικητικό συμβούλιο.

ΜΑΧΟΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
Διακήρυξη

Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερο το δημοσιογραφικό επάγγελμα υποβαθμίζεται και απαξιώνεται, βουλιάζοντας στην αναξιοπιστία που χαρακτηρίζει την ενημέρωση, με πρωτίστως κρατική και εργοδοτική ευθύνη.
Η ολόπλευρη και ουσιαστική ενημέρωση παραμένει το μεγάλο ζητούμενο.
Υπονομεύονται και καταπατούνται τα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα της συντριπτικής πλειοψηφίας των εργαζομένων στα ΜΜΕ, ενώ παραβιάζονται και αυτές ακόμα οι ανεπαρκείς Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
Οι απολύσεις είναι στην ημερήσια διάταξη. Παράλληλα πάρα πολλοί νέοι δημοσιογράφοι εξαναγκάζονται να εργάζονται χωρίς εργασιακά, επαγγελματικά και ασφαλιστικά δικαιώματα, σε συνθήκες μαύρης εργασίας, είτε απλήρωτοι είτε αμειβόμενοι με το κομμάτι ή Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών.
Oι φταίχτες και οι αιτίες είναι γνωστοί: Είναι η εργοδοτική αποχαλίνωση που, βεβαίως, στηρίζεται στην πολιτική των κυβερνήσεων και η οποία, στο όνομα της «ανταγωνιστικότητας» και της «ανάπτυξης» της οικονομίας, αφαιρεί διαρκώς εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, καθηλώνει μισθούς και συντάξεις, ιδιωτικοποιεί την Παιδεία, την Υγεία και την Πρόνοια.
Συνυπεύθυνες είναι και οι εκάστοτε ηγεσίες της ΕΣΗΕΑ που με την τακτική τους όχι μόνο διευκολύνουν τα παραπάνω, μα και οδήγησαν στην αποξένωση του δημοσιογραφικού κόσμου από την Ένωση και τη συνδικαλιστική δράση, αποδυναμώνοντας το σωματείο.
΄
Συνάδελφοι,
Η κατάσταση αυτή πρέπει να ανατραπεί.
Πριν δύο χρόνια οι παρατάξεις «Δημοσιογραφική Συνεργασία» και «Αριστερή Όχθη» και ανεξάρτητοι δημοσιογράφοι συγκροτήσαμε το συνδυασμό «ΜΑΧOMENH ΔΗΜOΣΙOΓΡΑΦΙΑ».
Τη συγκροτήσαμε στη βάση των κοινών θέσεων και αρχών μας για το δημοσιογραφικό επάγγελμα και με στόχο να υπηρετήσουμε και να αγωνιστούμε πιο αποτελεσματικά για τα συμφέροντα της συντριπτικής πλειοψηφίας του δημοσιογραφικού κόσμου, για την ολόπλευρη δημοκρατική ενημέρωση και πληροφόρηση του λαού.
Τη συγκροτήσαμε πιστεύοντας ότι αυτό ανταποκρίνεται στις αγωνίες και την ανησυχία όλων μας, αλλά κυρίως στην αναγκαιότητα για μια διαφορετική πορεία στο δημοσιογραφικό κλάδο. Για την ανασυγκρότηση της ΕΣΗΕΑ προς την αγωνιστική κατεύθυνση, κόντρα στη συναίνεση, την αδράνεια και τη γραφειοκρατική λειτουργία, στην οποία την έχουν καταδικάσει οι ηγεσίες του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού.
Στα δύο χρόνια που πέρασαν, δώσαμε τη μάχη μέσα και έξω από το ΔΣ:
Για Συλλογικές Συμβάσεις που θα εφαρμόζονται στην πράξη και θα εξασφαλίζουν για όλους τους συναδέλφους δημοσιογράφους ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και επαγγελματική αξιοπρέπεια. Μια δουλειά με ικανοποιητική αμοιβή που να καλύπτει τις αυξημένες σύγχρονες ανάγκες ζωής (οικογενειακές και προσωπικές) και της επαγγελματικής μας απασχόλησης.
Για τα ασφαλιστικά μας δικαιώματα και τα Ταμεία μας που απειλούνται με νέα αντιασφαλιστικά μέτρα που προωθούνται από την κυβέρνηση και την Ε.Ε.

Για τη βελτίωση των κοινωνικοασφαλιστικών μας δικαιωμάτων ώστε να ανταποκρίνονται στις σημερινές αυξημένες ανάγκες μας.

Για την κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων που ψηφίστηκαν στην τελευταία 15ετία (νόμοι Σιούφα -Σουφλιά, νόμος Ρέππα κ.λπ.) που μειώνουν δραστικά τις συντάξεις και αυξάνουν κατά 5 χρόνια το όριο ηλικίας για συνταξιοδότηση, στα 65 χρόνια για τους συναδέλφους που εντάσσονται μετά το 1992
Ενάντια στη διαπλοκή.

Για να ισχύσουν τα ασυμβίβαστα με το δημοσιογραφικό επάγγελμα που δημιουργούν εξαρτήσεις. Δεν χαρίζουμε καμία δημοσιογραφική θέση εργασίας και δεν πρέπει να φοβόμαστε την πλήρη διαφάνεια που θα συμβάλλει στην αποκατάσταση της χαμένης τιμής του επαγγέλματός μας.
Συνάδελφοι,
Διεκδικούμε και επιδιώκουμε την ριζική αλλαγή των συσχετισμών στην Ένωση για να παλέψουμε πιο αποτελεσματικά.
Η Διοίκηση της ΕΣΗΕΑ στη διετία που πέρασε, δεν μπόρεσε και δεν θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της κρίσιμης κατάστασης που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας, για την υπεράσπιση και προώθηση των πραγματικών συμφερόντων της συντριπτικής πλειοψηφίας των δημοσιογράφων.
O συσχετισμός δύναμης, όπου κυριαρχούν οι παρατάξεις του συμβιβασμού και της συναίνεσης, του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού, με την τακτική και στάση τους έχουν επιβάλει τη γραφειοκρατική λειτουργία στην ΕΣΗΕΑ και μπλοκάρουν κάθε αγωνιστική προοπτική.

Είναι οι παρατάξεις («ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ», «ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΗΜOΣΙOΓΡΑΦΩΝ» και «ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΔΗΜOΣΙOΓΡΑΦΩΝ») που με διαφορετικές ονομασίες εναλλάσσονται στην ηγεσία της Ένωσης. Είναι οι ίδιες παρατάξεις που τορπιλίζουν το Διασωματειακό, που έχουν καταδικάσει την ΠΟΕΣΥ σε ανυπαρξία.
Είναι οι ίδιες παρατάξεις που το Φθινόπωρο του 2005 συμφώνησαν να «νερώσουν» την αναλογικότητα και να καταλάβουν τις θέσεις κλειδιά των προέδρων και γραμματέων στα ΔΣ της ΕΣΗΕΑ και της ΠΟΕΣΥ.
Στην ΕΣΗΕΑ, η «πλειοψηφία των 6» έβαλε τη σφραγίδα της σε όλα τα θέματα. Όμως, στα κρίσιμα και στα σημαντικά, ήταν η πλειοψηφία «των 9»! Όπως, όταν το ΔΣ αποφάσιζε για το πλαίσιο με το οποίο συμμετείχε η Ένωση σε πανελλαδική πανεργατική απεργία (καθόριζε δηλαδή τη συνολική θέση για όλα τα προβλήματα) και η πρόταση που «συνδιαμόρφωσαν οι κ.κ. Π. Σόμπολος και Δ. Τρίμης» (σ.σ. έτσι ακριβώς αναφέρεται στα πρακτικά), μπήκε σε αντιπαράθεση με τη συνολική, αγωνιστική και διεκδικητική πρόταση της «Μαχόμενης Δημοσιογραφίας».

Όπως με την αναστολή της απεργίας για τις απολύσεις στην «Καθημερινή» τον περασμένο Δεκέμβρη, όπως ταυτίστηκαν στην ουσία στην κριτική που ασκούσαν στο λεγόμενο «μίνι ασφαλιστικό» του Τσιτουρίδη, κλπ. Όπως και με το τελευταίο μεγάλο θέμα με τα ομόλογα, όπου σκόπιμα περιόρισαν το σκάνδαλο στο επίπεδο της σωστής ή μη διαχείρισης και στις ευθύνες προσώπων και ταυτόχρονα απέφυγαν – όπως ο διάβολος το λιβάνι – να πουν λέξη για την ουσία, ότι δηλαδή το μεγάλο σκάνδαλο είναι ότι τα αποθεματικά του ΤΣΠΕΑΘ και των άλλων Ταμείων τζογάρονται «με το νόμο». Για να μη θίξουν την πολιτική των εκάστοτε κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης...
Όπως γενικότερα στο εργατικό κίνημα, έτσι και στην ΕΣΗΕΑ, συγκρούονται δύο γραμμές:
αυτή που συναινεί και στηρίζει την πολιτική και στρατηγική του κεφαλαίου που επιδιώκει μεγαλύτερη εκμετάλλευση, αυτή που δουλεύει για την υποταγή των εργαζόμενων, και
αυτή της σύγκρουσης με αυτήν την πολιτική και στρατηγική, αυτή που στοχεύει στην αγωνιστική ανάταση των εργαζομένων και την ουσιαστική διεκδίκηση. Όσο οι συσχετισμοί στο ΔΣ της ΕΣΗΕΑ είναι υπέρ της πρώτης γραμμής, η κατάσταση δεν θα παραμένει απλώς η ίδια απαράδεκτη. Θα χειροτερεύει δραματικά γιατί τα προβλήματα οξύνονται και διογκώνονται, ενώ ήδη έχει αρχίσει το «ξεκαθάρισμα» στο χώρο των επιχειρήσεων Τύπου και ΜΜΕ που θα έχει ως αποτέλεσμα, όχι μόνο τη μαζική ανεργία, αλλά τη βίαιη εξώθηση πολλών από το επάγγελμα.
Σε αυτήν την κατάσταση συμβάλει και το υπάρχον αναχρονιστικό και αντιδημοκρατικό καταστατικό. Σκόπιμα διοικητικοκεντρικό και προεδροκεντρικό, εμποδίζει τη «ζωντανή» δημοκρατική λειτουργία της Ένωσης και αποτρέπει από τη συμμετοχή τα μέλη, ενώ κρατά «απ΄ έξω» εκατοντάδες νέους επαγγελματίες δημοσιογράφους αλλά και όσους εξαναγκάζονται να εργάζονται για χρόνια εκτός μισθολογίου.

Αυτή η κατάσταση αποξενώνει μέλη και μη μέλη από την Ένωση και τη δράση.
O συνδυασμός μας "ΜΑΧOMENH ΔΗΜOΣΙOΓΡΑΦΙΑ" αγωνίζεται για την τροποποίηση του Καταστατικού, στην κατεύθυνση του εκδημοκρατισμού της λειτουργίας της και εξασφάλισης της συμμετοχής όλων των συναδέλφων στη δράση της Ένωσης. Με μεταφορά της δράσης στους εργασιακούς χώρους, με ευθύνη των ίδιων των εργαζομένων (εργασιακή συνέλευση, εκλογή εργασιακής επιτροπής). Με αναλογική εκπροσώπηση των εργασιακών χώρων στο Μικτό, το οποίο πρέπει να έχει αποφασιστικό ρόλο.
Στην κατεύθυνση της δημιουργίας του Συνδικάτου Τύπου που αποτελεί τη μόνη προοπτική για τον κλάδο και όλους τους εργαζόμενους στα ΜΜΕ, υποστηρίζουμε σταθερά την ουσιαστική λειτουργία του Διασωματειακού για τον αγωνιστικό συντονισμό των Ενώσεων στο χώρο μας.
΄
Συνάδελφοι,
Η κατάσταση που αντιμετωπίζουμε δεν επιτρέπει κανέναν εφησυχασμό. Oφείλουμε όλοι μαζί να δράσουμε.
Να ανατρέψουμε, τώρα, τους συσχετισμούς στο ΔΣ υπέρ των αγωνιστικών δυνάμεων ενισχύοντας αποφασιστικά το συνδυασμό "ΜΑΧOΜΕΝΗ ΔΗΜOΣΙOΓΡΑΦΙΑ" .
Εμείς και θέλουμε και μπορούμε, βεβαίως με τη δική σας ψήφο και συμμετοχή, για την αγωνιστική προοπτική της ΕΣΗΕΑ.
Συνάδελφε η ψήφος σου στο ψηφοδέλτιο του συνδυασμού "ΜΑΧOMENH ΔΗΜOΣΙOΓΡΑΦΙΑ" είναι ψήφος για τα συλλογικά μας συμφέροντα.
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η ψήφος των νέων συναδέλφων, τους οποίους καλούμε να στηρίξουν μαζικά το ψηφοδέλτιο της “Μαχόμενης Δημοσιογραφίας”, που εκφράζει το διαφορετικό στην Ένωση και μπορεί να αποτελέσει το μοχλό για την υπεράσπιση και προώθηση των δικαιωμάτων τους με τους κοινούς μας αγώνες μέσα και έξω από την Ένωση.